2025-07-04, 22:35
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Inte fel men inte agerat överhuvudtaget kan ge skäl för en orosanmälan till socialen för omhändertagande av barn!
Att en anhörig, särskilt en minderårig, eventuellt haft kontakt med våldsbejakande miljöer är givetvis allvarligt och bör tas på allvar.

Men att hävda att en förälders brist på offentligt agerande automatiskt skulle vara skäl för en orosanmälan, utan att känna till om och hur situationen hanterats privat, är ett långtgående och spekulativt påstående.
Citera
2025-07-04, 22:39
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Men han har ju åsikter om vad andra människors anhöriga/barn gör! Har du någon som helst koll på hans olika uttalanden genom åren?
Copy / Paste av ett svar på en liknande fråga:
Att en anhörig, särskilt en minderårig, eventuellt haft kontakt med våldsbejakande miljöer är givetvis allvarligt och bör tas på allvar.

Men att hävda att en förälders brist på offentligt agerande automatiskt skulle vara skäl för en orosanmälan, utan att känna till om och hur situationen hanterats privat, är ett långtgående och spekulativt påstående.
Citera
2025-07-04, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
I det här fallet rör det sig om en minderårig anhörig!

Det handlar inte om att blunda för allvaret i extremism, utan om att hålla fast vid rättsprinciper, även när det gäller egna anhöriga.

Att du skriver samma sak 6 gånger betyder inte att något förändras.
Citera
2025-07-04, 22:44
Medlem
Citat:

Det tycker jag inte, grabben har bevisligen utan sina föräldras vetande varit med i en högerextrem klubb, det är fog nog för en orosanmälan!
Citera
2025-07-04, 22:45
Medlem
diplopunk-nys avatar
Citat:
Det är så klart just sådant som kommer fram vid en orosanmälan. Ofta räcker det med ett telefonsamtal från soc för att försäkra sig om att föräldrarna förstår allvaret och gör vad de kan. Behöver de hjälp erbjuds det.

Är det uppenbart att de inte kan hantera situationen kan tvångsmedel sättas in, för barnets bästa.
Citera
2025-07-04, 22:46
Medlem
Citat:
Copy / Paste av ett svar på en liknande fråga:

Men för fan, varför blandar du in orosanmälan i detta?

Först skriver du samma sak typ 6 gånger. Sedan drar du in något som inte har med saken att göra.

Jag anser att JF visar brist på självinsikt och verkar sakna empati. Han sätter sig på höga hästar och ser ner på andra. Av det skälet skulle jag inte kunna tänka mig att rösta på honom. Någon jävla orosanmälan tänkte jag inte direkt sula iväg om du trodde det.

Suck!
Citera
2025-07-04, 22:48
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Om den här personen är omyndig borde AFA/Expo stängas. Jag hoppas verkligen inte det är ett barn de gett sig på. I så fall oförlåtligt.
Citera
2025-07-04, 22:49
Medlem
redbullosodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Men för fan, varför blandar du in orosanmälan i detta?

Först skriver du samma sak typ 6 gånger. Sedan drar du in något som inte har med saken att göra.

Jag anser att JF visar brist på självinsikt och verkar sakna empati. Han sätter sig på höga hästar och ser ner på andra. Av det skälet skulle jag inte kunna tänka mig att rösta på honom. Någon jävla orosanmälan tänkte jag inte direkt sula iväg om du trodde det.

Suck!
Konstigt att den oljiga moderaten inte fått sparken.
Citera
2025-07-04, 22:51
Medlem
Citat:
"samma sak 6 gånger"?

Ja, att det är en minderårig anhörig och inte ministern, som nu gjort något mindre bra. Ev var det bara 5 gånger.
Citera
2025-07-04, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullosoda
Konstigt att den oljiga moderaten inte fått sparken.

Ha ha, ja det kan jag hålla med om. Men det beror väl på hans chef, Fifflar-Uffe.
Citera
2025-07-04, 22:59
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det tycker jag inte, grabben har bevisligen utan sina föräldras vetande varit med i en högerextrem klubb, det är fog nog för en orosanmälan!
Det handlar om en komplex och känslig situation där en minderårig agerat utan föräldrarnas vetskap.
Citera
2025-07-04, 23:02
Medlem
Citat:
Det handlar om en komplex och känslig situation där en minderårig agerat utan föräldrarnas vetskap.

Just det är fog för en orosanmälan! Vad är det du inte förstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in