Citat:
Den anonyme ministern vill vara anonym och har nu, efter att ha informerats av SÄPO, tagit den nära anhörige i tukt och förmaning.
https://tt.omni.se/ministern-tar-avs...emism/a/63a2ez
https://tt.omni.se/ministern-tar-avs...emism/a/63a2ez
Hmm, citat från länken:
“Jag har haft långa och uppriktiga samtal med den minderåriga som är både ångerfull och ledsen. Allt umgänge i dessa kretsar är ett avslutat kapitel”.
Jag gissar att F*rssell Sr var rätt förbannad på sin son och att det inte krävdes speciellt långa samtal med "den minderårige" pilten för att han skulle bli typ "ledsen" som det stod i artikeln. Om tidshorisonten för Kristerssons eventuella avgång varit typ 1,5 år så gissar jag väl att sonens bravader kan jämföras med om han haft röjarfest hemma och kåken brunnit ner när föräldrarna kommit tillbaka och huset/inventarierna varit otillräckligt försäkrat. Den bilden poppade osökt upp i mitt bakhuvud när jag lyssnade på Dan Erikssons och Magnus Söderman (DFS) utsändning där de avhandlade den här affären. Konklusionen var nu att den minderårige F*rssell nu fick "pausa" sitt engagemang och att det var viktigt att hans kompisar var hyggliga mot honom.
Vet inte hur den här affären kommer att påverka F*rssells access till den typ av "mutkolvs"-jobb/uppdrag som t ex Reinfeldt, Carl Bildt, Björn Rosengren och Göran Persson fått. Gabriel Urwitz, som tillhör Expos understödjare, håller väl plånboken stängd. Frågan är hur hårt Wallenbergarna, som verkar agera någon slags budbärare för City of London och Wall Street när det behövs, kommer att bedöma saken. Smågrejer, som att smörja politiker med lukrativa uppdrag efter avslutad politikerkarriär, kräver kanske inte millimeterlydnad, speciellt inte om det gäller anhöriga och inte en själv. Eftersom framlidne Peter Wallenberg själv tidigare kunde låta käften glappa rätt friskt så är väl min gissning att deras PK:ism är av mer praktisk natur och att de bara agerar på stora grejer som EU- och NATO-medlemskapen. Stenbeck-sfären har väl kanske slutat dela ut "mutkolvsjobb". Så min gissning är väl att F*rssell inte bränt sina skepp när det gäller lukrativa uppdrag efter avslutad politikerkarriär. Frågan är väl också hur mycket sådana jobb/uppdrag som står på kö efter ett uppdrag som migrationsminister. Skulle tro att Elisabeth Svantesson och Niklas Wykman har bättre ministerjobb ur den synpunkten sett. Utrikeshandelsminister-posten som F*rssell innehade tidigare var väl ett bättre avstamp för inte helt omaskerade "mutkolvs"-jobb/uppdrag. Forssell är väl inte heller lika beroende av den här typen av uppdrag eftersom han har en examen från en prestigeutbildning (Handels i Stockholm). Så därför har han väl på sätt och vis mindre anledning att vara arg på sin son än vad t ex Maud Olofsson skulle ha haft i motsvarande situation.
Senast redigerad av Tarningen 2025-07-04 kl. 20:19.
Senast redigerad av Tarningen 2025-07-04 kl. 20:19.