2025-05-20, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Kolla denna videon:
https://www.youtube.com/watch?v=fB5c9t78HPg

Jävlar, det där var rätt skräckinjagande. Helt galet sjukt när man då beaktar att "lamousse" kommit att bli en ersättningsterm för "standardröka". Fucked up värld vi lever i, full med blattar som skiter i allas säkerhet så länge det finns en krona att tjäna...

Hade jag inte bott i ett kyffe, utan fritt på landet, så hade det inte ens varit en fråga om att odla sin egen cannabis. Nu är det tyvärr statistiskt sett rätt få som har den möjligheten.
Citera
2025-05-22, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sixgorillion
Fyfan det är så otroligt tragiskt.. Nej, det ska du inte göra, jag har testat det 'bra' och det mindre bra, båda är i princip samma, bara olika konsistens. "De drysift bror" och man får det i bakplåtspapper, men skiten kickar likadant
Haha ja det är exakt så jag menar, kranar som inte ens vet skillnad på indica och sativa men som sedan säger att dem har värsta "cookies and cream 120u static drysift" för 200/g. Tyvärr becknar ju folk för pengar och inte för att de är så värst intresserade av cannabis. Man får hoppas att gud skickar mig någon schyst rasta ellernågot som faktiskt har bra röka här i sverige xD
Citera
2025-05-23, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KentaurKenny
Haha ja det är exakt så jag menar, kranar som inte ens vet skillnad på indica och sativa men som sedan säger att dem har värsta "cookies and cream 120u static drysift" för 200/g. Tyvärr becknar ju folk för pengar och inte för att de är så värst intresserade av cannabis. Man får hoppas att gud skickar mig någon schyst rasta ellernågot som faktiskt har bra röka här i sverige xD

Det finns ju helt ok gräs runt om i landet, tack och lov! Bojkotta "La Moouse"!
Citera
2025-06-01, 15:28
Medlem
Havrefrasets avatar
Varför säljs det så mycket Hasch som smakar och luktar plast? Vad innehåller det? Roligt hasch ska smaka och lukta som gräs, lite tyngre doft. Men detta hasch som smakar gummi och ger ett svagt och annorlunda rus? Varför är de populärt, jag skulle aldrig lägga pengar på detta. Jag röker inte nu men om jag gjorde hade jag hellre varit utan än att lägga pengar på det.
Citera
2025-06-25, 14:56
Medlem
Jag tackar nej när jag hör ordet la mousse el jag ser att det är la mousse.... Tragiskt de där rökat..
Citera
2025-07-02, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Tjaba!

Jag har rökt cannabis i över 20 år och anser mig vara ganska kunnig inom ämnet(ingen expert bara intresserad) och jag undrar vad fan det är som gäller med allt sk mousse hasch? För några år sen fanns det knappt öht och sen började komma mer och mer. I början var kvaliteten ok(typ lite bättre än standard) och kostade 4-5k hektot. Men det har bara blivit sämre och sämre. Till den graden att det faktiskt varit inaktivt två ggr(tur att jag bara köpte ett par hundraslängar)

Jag tror inte ens att det är hasch/cannabis/thc i det där så kallade mousset!

Alltså jag tror dom skapar det där mousset här i Sverige genom att blanda diverse grejer och sen slänger dom i lite terpener så får dom iaf rätt lukt och smak. Men som sagt jag tror inte ens att det är hasch många säljer. Det är blåsröka. Inte ens cbd röka. Det är för dyrt.

Eller är det nån här som sitter på några svar eller andra teorier?

Jag har svaret på din fråga! (FB) Gjort eztest för syntetiska cannabioner i hasch!

Och ja, det haschet jag köpte och testade marknadsförs som "mousse".
Det är i regel cbd-hasch numera besprutat med cannabionider så den effekt (och biverkningar) du och alla andra som rökt det har upplevt är syntetiskt.

Dags att få ett stopp på detta då det inte bara blivit en hälsofara (väldigt många unga och äldre i landet brukar cannabis) utan även är den största inkomstkällan för gängen!
Citera
2025-07-04, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Jag har svaret på din fråga! (FB) Gjort eztest för syntetiska cannabioner i hasch!

Och ja, det haschet jag köpte och testade marknadsförs som "mousse".
Det är i regel cbd-hasch numera besprutat med cannabionider så den effekt (och biverkningar) du och alla andra som rökt det har upplevt är syntetiskt.

Dags att få ett stopp på detta då det inte bara blivit en hälsofara (väldigt många unga och äldre i landet brukar cannabis) utan även är den största inkomstkällan för gängen!

Skicka på riktig labb analys istället, går ju inte att lita ez test och det finns så mycket dom blandar i haschet och allt är inte ämnen som ger rus.

Men håll er borta från la mousse och bojkotta skiten! Och nu när en platta kostar 6k så finns det ingen anledning att köpa skiten, kan förstå att man köpte det förra året när en platta kostade 3500-4000kr men 6000kr? Helt sjukt, köp gräs istället.
Citera
2025-07-04, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Skicka på riktig labb analys istället, går ju inte att lita ez test och det finns så mycket dom blandar i haschet och allt är inte ämnen som ger rus.

Men håll er borta från la mousse och bojkotta skiten! Och nu när en platta kostar 6k så finns det ingen anledning att köpa skiten, kan förstå att man köpte det förra året när en platta kostade 3500-4000kr men 6000kr? Helt sjukt, köp gräs istället.
Knappt värt 3000 folk som betalar 6000 tycker jag nästan synd om
Citera
2025-07-06, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Knappt värt 3000 folk som betalar 6000 tycker jag nästan synd om

La Moouse är inte värt 3000kr/hg (men commercial hasch som vi hade innan la moouse var oftast värt runt 4000kr/hg) men jag kan ändå förstå att man köpte nån platta för 35-40kr/g och sålde lite till sina polare för att röka gratis och ha råd med att köpa finare sorter hasch och gräs.
Citera
2025-07-06, 13:56
Medlem
Citat:
La Moouse är inte värt 3000kr/hg (men commercial hasch som vi hade innan la moouse var oftast värt runt 4000kr/hg) men jag kan ändå förstå att man köpte nån platta för 35-40kr/g och sålde lite till sina polare för att röka gratis och ha råd med att köpa finare sorter hasch och gräs.
Jag vet, har aldrig handlat det då heller, minns också fina commercial strains runt 4-4.5 som va väldigt trevliga och ingenting som dagens mus. Men att ändå folk betalar 6k idag är riktigt konstigt, skulle inte ligga på det priset om folk inte köpte, kommer va massa folk nu med "cannabis biverkningar ' och så kommer man va ännu längre ifrån en legalisering
Citera
2025-07-06, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Jag vet, har aldrig handlat det då heller, minns också fina commercial strains runt 4-4.5 som va väldigt trevliga och ingenting som dagens mus. Men att ändå folk betalar 6k idag är riktigt konstigt, skulle inte ligga på det priset om folk inte köpte, kommer va massa folk nu med "cannabis biverkningar ' och så kommer man va ännu längre ifrån en legalisering

Jo precis.
Ja säkert, det är som kokain då många av skadorna folk får är av det dom blandar ut kokainet med. Jag har gått på ren kola som varit labb testat utan andra ämnen i nån månad i streck utan att få näsblod och sår i näsan men har fått frät skador från mindre än 1g av utblandat skit.
Citera
2025-07-06, 15:42
Medlem
Citat:
Jo precis.
Ja säkert, det är som kokain då många av skadorna folk får är av det dom blandar ut kokainet med. Jag har gått på ren kola som varit labb testat utan andra ämnen i nån månad i streck utan att få näsblod och sår i näsan men har fått frät skador från mindre än 1g av utblandat skit.
Ja precis, väldigt likt erfarenhet kom där med 😅 lägde av sånt för bra tag sen men minns hur en ren påse gjorde ingenting mot näsan men en fel utekväll med fel polare gav mig ett sår som inte ville läka ett tag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in