• 1
  • 2
2025-07-04, 18:06
Medlem
Storstark68s avatar
Har ni mött charmiga tjejer den senaste tiden och hur var hon isåfall charmig? Min erfarenhet är att tjejerna var charmigare för 15-20 år sedan men numera är de mest misstänksamma och vill inte småprata eller skämta lite. Vi kanske lever i en tid där många mår sämre mentalt och av den anledningen blir kyligare mot omgivningen. Eller är det så enkelt att det bara är killar som ska vara charmiga mot tjejer? Om ni har sett på Bachelor Sverige är det inte många tjejer som är så charmiga, utan istället halvgriniga och kritiska. De verkar tro att de är prinsessor som ska behagas utan minsta motprestation. Har jag rätt?

"En person som är charmig eller karismatisk har lätt att få med sig människor, han/hon får god kontakt med sina åhörare och är övertygande. Figur, hållning, klädstil, etikett, konversationskonst, finess och elegans hör till charmen."
Senast redigerad av Storstark68 2025-07-04 kl. 18:08.
Citera
2025-07-04, 18:12
Medlem
Kjelll-Magnes avatar
Ja det stämmer bra,tjejer var charmigare förr. Det känns som internet har gjort dem mindre charmiga.
Citera
2025-07-04, 18:14
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Har ni mött charmiga tjejer den senaste tiden och hur var hon isåfall charmig? Min erfarenhet är att tjejerna var charmigare för 15-20 år sedan men numera är de mest misstänksamma och vill inte småprata eller skämta lite. Vi kanske lever i en tid där många mår sämre mentalt och av den anledningen blir kyligare mot omgivningen. Eller är det så enkelt att det bara är killar som ska vara charmiga mot tjejer? Om ni har sett på Bachelor Sverige är det inte många tjejer som är så charmiga, utan istället halvgriniga och kritiska. De verkar tro att de är prinsessor som ska behagas utan minsta motprestation. Har jag rätt?

"En person som är charmig eller karismatisk har lätt att få med sig människor, han/hon får god kontakt med sina åhörare och är övertygande. Figur, hållning, klädstil, etikett, konversationskonst, finess och elegans hör till charmen."

Bachelor Sverige är nog inte riktigt representativ för honor i allmänhet. Naturligtvis så har produktionsbolaget föst ihop en helt dussin med stora egon av alla kön för att det blir "bra" tv .
Jämförelsevis alla sociopater som paraderat i programmet Farmen genom alla år. Det är bara yta allting. Ärkenarcissister så de som kollar på programmen ska känna sig präktiga och skämmas åt deras vägnar.
Citera
2025-07-04, 18:18
Medlem
Pelle-Roevs avatar
Jag tycker kvinnor är precis lika charmiga som de alltid har varit! 🙂
Citera
2025-07-04, 18:20
Medlem
Ja så är det nog tyvärr! Charmiga, trevligast och roligast är dom som redan är upptagna. Jag upplever att singlarna är mycket mer misstänksamma och kritiska. Det finns sköna och avslappnade singlar men dom är ganska få.
Citera
2025-07-04, 19:02
Medlem
Citat:

Känns tyvärr som att det ligger något i det. Kan digitaliseringen med det otroliga utbudet som finns tillgängligt för dagens kvinnor men i viss mån även män gjort att kvinnor inte längre behöver vara charmiga. Människor blir ofta som de blir på grund av överlevnad män blir framgångsrika och ambitiösa på grund av att de måste det för att bli sedda. Nu kan varenda avdankad kvinna bli sedd och hon "duger som hon är". Att varenda kvinna kan ha 10 grabbar i DM som gör vad som helst för att sätta på henne gör att dagens kvinnor inte behöver anstränga sig utan dagens dejting verkar istället skiftat över till att extracta så mycket resurser som möjligt från männen under den tiden man ses. Jag är en hopplös romantiker så det är med tyngd i bröstet som jag skriver dem här orden, det är dock tyvärr min bild av situationen 2025. För män är situationen tvärtom, många män blir från början bortvalda och utvecklar strategier för att förbättra sig själva, vissa tjänar pengar, andra bygger muskler och en del skaffar charm eller varför inte en kombination av arbete på sig själv. För en vacker kvinna finns inget incitament att skaffa en dräglig personlighet för det finns alltid 300 man som gör vad som helst för att få henne, I deras fall så är det endast om det kommer från hennes inre och hon verkligen vill bli en bra person som hon blir det.

Det var när jag slidea in i en super sexig bruds DM från Libanon som det verkligen slog mig. Social media och digitaliseringen har verkligen ändrat spelplanen. Hon försöker nu också få ut resurser bland annat från mig med sin sexighet nu och tänk om jag hade väldigt mycket resurser vilket jag troligtvis kommer få inom 10 år. Jag hade absolut kunnat tänka mig att spendera en mille för att dra över henne. Det är det här som är så fucked up, Stockholm kryllar dessutom av kvinnor från fattiga länder som horar i olika former. Detta är några av alla exemplen som kraftigt visar hur kvinnlig hypergami går bananas i och med den digitala revolutionen.

Bröder vi verkar i tuffa tider, ta hand om er och kom ihåg att ni är värdefulla. Det är inte bara ni som strugglar vi är många som har det tufft. Jag strugglar också med att hitta tjejer som duger till mer än kortsiktigta eskapader med och det är sanningen tyvärr.
Citera
2025-07-04, 19:03
Intressant 🤔

Kanske blir man trots allt lugnare när man får stock regelbundet ?

Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Ja så är det nog tyvärr! Charmiga, trevligast och roligast är dom som redan är upptagna. Jag upplever att singlarna är mycket mer misstänksamma och kritiska. Det finns sköna och avslappnade singlar men dom är ganska få.
Citera
2025-07-04, 19:08
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer

Stämmer faktiskt, jag pratade med några upptagna tjejer och sa att jag var sugen på en tjej. De garvade och sa att det inte är ett bra ord när man raggar på krogen. Det är bättre att säga att en tjej verkar trevlig och snygg. Då frågade jag om man inte borde vara ärlig och säga att det vore trevligt med sex. Nä det var ju också fel haha
Citera
2025-07-04, 19:15
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babushka7
Intressant 🤔

Kanske blir man trots allt lugnare när man får stock regelbundet ?

Precis tvärsom. Man får stock regelbundet, för att man är lugn, snäll och rolig.
Det har alltid varit så att de tjejer som har svårt att skaffa/behålla pojkvänner, har utvecklat någon sorts "bad girl"-persona, där det är viktigt på att ha "övertaget" på varenda dejt, och där man öppet hatar på "präktiga" tjejer. Inget är mindre charmigt än bitterfittor, och det beror på att avundsjuka och bekräftelsebehov är osexigt.
Citera
2025-07-04, 19:40
Medlem
Dimpens avatar
Mina tjejer är precis lika charmiga nu som förr när vi blev tillsammans.
Senast redigerad av Dimpen 2025-07-04 kl. 20:09.
Citera
2025-07-04, 20:35
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Mina tjejer är precis lika charmiga nu som förr när vi blev tillsammans.

Är du med i nya Knutbygänget?
Citera
2025-07-04, 20:38
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Är du med i nya Knutbygänget?
Nej, vad är det? Förklara gärna vad du menar.
Senast redigerad av Dimpen 2025-07-04 kl. 21:06.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in