Citat:
Ursprungligen postat av
Joe88
Det handlar inte om att jämföra det ena med det andra. Jag testar bara om du är konsekvent. Om du (vilket du insinuerade med din fråga) anser att människors vittnesmål om "frysreaktion" vid våldtäkt är bevis för det fenomenets existens, bör du rimligtvis också anse att människors vittnesmål om bortförande utomjordingar bevisar DET fenomenets existens.
Själv anser jag att inget av dessa fenomens existens bevisas av människors vittnesmål.
Du tycks ha fortsatt svårt att skilja på existerande fenomen och fenomenens ursprung.
Ingen seriös forskare nekar till fenomenet att människor upplevt sig ha blivit bortförda av utomjordingar. Samma med nära döden-upplevelser, ut ur kroppen-upplevelser och liknande. Detta är konstaterade existerande fenomen. Sedan så får vetenskapen avgöra vad dessa existerande fenomen egentligen kommer sig av.
Som jag har sagt flera gånger tidigare så brukar fenomenet med att människor upplever sig ha blivit bortförda av utomjordingar vanligen förklarasvetenskapligt med att personerna befunnit sig i sömnparalys alt. psykos. (Nära döden- och ut ur kroppenupplevelser har andra förklaringar.)
Ingen seriös forskare nekar heller till att det är vanligt att människor drabbas av tonisk immobilitet vid ett sexuellt angrepp. Vill du fortsätta hävda detta får du komma upp med ett namn.