2024-04-15, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Invincible Shield kommer nog att glömmas bort ganska snabbt. Jag var inte så imponerad av den.

Den är precis så kass som jag befarade.
För lite bas i botten, för lite dist, för mkt power metal, för klen sång, för tråkiga texter, för fult omslag, för tråkig skivtitel, för tråkigt allting. Och jag ogillar starkt den luftiga, tandlösa produktionen. Usch.

Firepower gillar jag skarpt däremot.
Citera
2024-04-15, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Invisible Shield; mja, den behöver inlyssning innan dess finns det lite för många svaga spår.

Ofattbart att 72-åriga Robs röst håller som den gör, jag ställer mig tvivlande att det inte är en hel del "magi" inblandat. Jag har de senaste veckorna lyssnat på UDO's soloplatta med covers, My Way, han är 71 år och hans röst hörs det på att åldern har tagit ut sin rätt.

Rob låter gammal och trött.
Citera
2024-04-15, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkreutzare
Jag håller absolut med honom. Solklart den bästa Judas Priest-låten. Between The Hammer And The Anvil kommer på en god andraplants.

Jag fattar inte att Between the hammer and the anvil får så lite kärlek. Jag anser att Between the hammer and the anvil är en av JP:s perfekta låtar.

Jag har lyssnat på låten till och från i 30+ år. Och den är lika bra fortfarande ⭐⭐⭐⭐⭐
Citera
2024-04-20, 20:44
Moderator
Psilosophers avatar
Man pratar om nya plattan men jag connectar inte. Unleashed in the East är min meducin.
Citera
2025-04-15, 19:47
Medlem
Oakenshields avatar
Vila i frid Les Binks
Citera
2025-04-15, 22:32
Medlem
Geomeisters avatar
Tråkigt att höra om Les Binks.

Nu gillar jag Priests 1980-tal, men hade det inte kunnat bli ännu bättre med Les Binks bakom trummorna?
Citera
2025-07-03, 13:17
Medlem
VoktorDodkas avatar
Deras officiella youtubekanal lade upp en ny video igår, en hyllning till Black Sabbath, War Pigs; https://www.youtube.com/watch?v=n2Ap8L6B_mA

Jag fick lite kräks i munnen så fort "Rob" öppnade munnen och sjöng, tycker inte alls det låter som honom. Antingen har dom kört sången genom autotune tvåsiffrigt antal gånger eller så är det någon AI-sörja, troligen är hela videon skapad med AI.

Rob har sjungit i Black Sabbath förr, live, vilket gör att Ozzy petas ner till en femte plats i rankingen om Black Sabbaths bäste sångare.
Citera
2025-07-04, 15:22
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Vilken är egentligen den vassaste låten på Judas Priests debutalbum "Rocka Rolla" (1974)?
Citera
2025-07-04, 20:37
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Vilken är egentligen den vassaste låten på Judas Priests debutalbum "Rocka Rolla" (1974)?

Never Satisfied eller Winter
Citera
2025-07-11, 09:54
Medlem
Såg Priest på Dalhalla igår och det var ok, men inte lika bra som 2022. Ändå bra att de rört om i låtvalet och strukit en del låtar som de liksom spelat sönder live. Annars är det slående hur dominant Ritchie Faulkner är på scenen. Han har nästan helt frångått hur alla solon låter i original, utan kör helt sina egna grejer nu. Så dominerande att det nästan känns som att det är The Ritchie Faulkner Orchestra som man tittar på.
Citera
2025-08-03, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Deras officiella youtubekanal lade upp en ny video igår, en hyllning till Black Sabbath, War Pigs; https://www.youtube.com/watch?v=n2Ap8L6B_mA

Jag fick lite kräks i munnen så fort "Rob" öppnade munnen och sjöng, tycker inte alls det låter som honom. Antingen har dom kört sången genom autotune tvåsiffrigt antal gånger eller så är det någon AI-sörja, troligen är hela videon skapad med AI.

Rob har sjungit i Black Sabbath förr, live, vilket gör att Ozzy petas ner till en femte plats i rankingen om Black Sabbaths bäste sångare.

Det lät itne så bra. Jag gillade inte Halfords inhopp i Costa Mesa heller.
Metallguden ska hålla sig ifrån Black Sabbath tycker jag.
Halford är inte så bra på blues och OZZY hade en stabil bluesbotten. Det har Halfrod knappt alls.
Tappar man bluesen helt, blir det svårt att tolka WAR PIGS.

JP känns väldigt slut faktiskt. Firepower var den sista dödsryckningen. Ett värdigt avslut.

Senaste skivan känns som ett hopkok av trötta idéer och gammalt slagg.

Invincible Shield, vad är det för j-a titel? Låter som titeln på en barnfilm om superhjältar. Åldersgräns 7+. Omlaget är hemskt fult också.

Att Faulkners power metal-influencer exploderat är inte heller bra.

Produktionen är hemsk. Det låter luftigt, sprött, plastigt och kallt. Usch.
Citera
2025-08-13, 19:31
Avstängd
Adelaides avatar
Varje gång jag hör "Reckless" så kan jag inte låta bli att tänka att de nog måste ha snott riffet från "Penetration" av The Stooges.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in