• 1
  • 2
2025-07-04, 08:38
Bannlyst
Mr Blonde har lämnat oss.
https://omni.se/michael-madsen-dod/a/XjmmRx

Citat:
Den amerikanske skådespelaren Michael Madsen är död. Han dog av hjärtstillestånd vid 67 års ålder på torsdagen, uppger hans manager enligt NBC News.

Han var främst känd för sina roller i Quentin Tarantinos filmer ”Reservoir dogs”, ”Kill Bill”, ”The hateful eight” och ”Once upon a time in Hollywood”.

Under sin 40 år långa karriär spelade han också i succéfilmer som ”Thelma & Louise”, ”Rädda Willy” och ”Sin city”. Han var också röstskådespelare i flera spel.

Rip.
Citera
2025-07-04, 08:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Tydligen alkoholen som tog honom.
Citera
2025-07-04, 09:36
Medlem
badbollen3s avatar
Han levde ett hårt liv, så är förvånad att han blev så gammal som han blev...
Citera
2025-07-04, 09:43
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han var rätt fet och ohälsosam på bilderna senaste tio-femton åren. Han söp nog hårt. Starksprit. Han var dessutom i blåsväder häromåret för att ha slagit sin fru, troligen i fyllan, så… Ja, det var nog spriten som var huvudorsaken. Försupen och förfettad.
Citera
2025-07-04, 09:54
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Riktigt trist.

67 varv, är på tok för tidigt.

Medicinsk armen-i-vinkel från Doc: Skaparen och våra geners track record, har gett oss inre organ som håller olika länge. Inom en familj faller äpplet ofta efter redan av Den Store Glasblåsaren blåst timglas. Hur gammal blev hans farsgubbe?

Tack för sköna underhållningen och för tunga allvaret, Great Actor Mr. Madsen.

Friendly suggestion: Mod bör överväga merga denna tråd med stora (nåja) tråden om Micke Madsen i forum Film.
Citera
2025-07-04, 10:15
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Hans roll i The Hateful Eight (dessutom en riktigt bra fim) är fan riktigt bra så trist att han nu gått vidare.
Citera
2025-07-04, 11:07
Medlem
Kjelll-Magnes avatar
Riktigt tråkigt,han var helt klart bland mina favoriter när det gäller gangster filmer. R.I.P mr Madsen.
Citera
2025-07-04, 11:44
Medlem
JdeKoofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hans roll i The Hateful Eight (dessutom en riktigt bra fim) är fan riktigt bra så trist att han nu gått vidare.

Och Reservoir dogs!
Citera
2025-07-04, 11:46
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JdeKoof
Och Reservoir dogs!

Har faktiskt inte sett den så där kan jag inte säga något.
Citera
2025-07-04, 12:06
Medlem
Bartman777s avatar
Usch... jag trodde först det var en trolltråd när jag läste rubriken

Jag uppskattar Madsen något oerhört som skådespelare, det är svårt att beskriva med ord faktiskt.
Han gör ett jättebra jobb i alla filmer som jag sett honom i, och som ett fan av Tarantino och hans filmer så känns det såklart lite extra... han var verkligen en klippa i många av hans filmer, rent av symptomatisk för hans filmer på ett sätt.

Nej usch, jag tycker det är hemskt när skådisar och musiker som jag verkligen älskat, går ur tiden.
Det här suger.
Citera
2025-07-04, 12:19
Medlem
Moobs avatar
Ja det var tråkigt att han dog så ung. Jämt jag ser honom tänker jag på en speciell scen. Han har misshandlat en kvinna i ett hus, som ber för sitt liv typ och sen sätter en gaffel i hans fot när han dansar omkring där inne.

Det måste va Kill Bill va? Först trodde jag det var True Romance, men han var ju inte med där
Citera
2025-07-04, 12:44
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Ja han var verkligen nersupen och hade åldrats enormt fysiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in