Flashback bygger pepparkakshus!
  • 8
  • 9
2025-07-05, 16:34
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hans roll i The Hateful Eight (dessutom en riktigt bra fim) är fan riktigt bra så trist att han nu gått vidare.
Ja det är med den filmen färskt i minnet jag blev lite ledsen när jag läste detta. Riktigt bra film för övrigt, som de flesta Tarantino gör.
Citera
2025-07-05, 19:32
Medlem
Mycket snack i media och så om att han var så försupen och fysiskt nedgången.... trist.

Men! Jag kan rekommendera en film som jag tror de flesta missat. Nämligen "44 Minutes" om The North Hollywood från 1997. Filmatisering om bankrånet i LA 1997 som orsakade en sjuhelvetes eldstrid med polisen.

Filmen är ganska b, gjord för tv (med reklampauser). Men fantastiskt bra! Ändå har man lyckats få in skådisar som Michael Madsen och Ron Livingston.

Jag kan rekommendera filmen och här får man grym prestation av Madsen. Han är macho, alfa och en tuff LA-cop som han verkligen gör snyggt. Jag kan se filmen nu och då

Filmen finns på YouTube:
https://youtu.be/H8EdEVr6sAE
Citera
2025-07-06, 00:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Kanske är jag ute och cyklar med var han inte med i något sådant där program med kändisar på rehab? Han hade ju ett rätt hårt leverne med sprit och ladd bland annat. 67 är väl typ vad man blir då även med bra privatläkare och pengar

Han verkar bara ha den "personan" dvs roller han spelade. Men klart kan ju haft ett hektiskt liv med droger och alkohol. Lite tragikomiskt detta att han alltså veckan innan han dog fick all clear från flera läkare att allt såg bra ut. Alla värden prima.

Det man ju tänker om han nu gillade droger och sprit och att partaja att han kände att eftersom läkarna sagt det var ok kan man köra på som ung igen. Sedan död inom en vecka...
Citera
2025-07-06, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReklamApaNeger
Det låter som scenen i hotellrummet när Patricia Arquette blir sönderslagen av James Gandolfini men det är en kork öppnare han får i foten har jag för mig. Dansar gör han inte.

Madsen dansar framför en fastbunden snut, skär örat av honom och kastar bensin över honom i Reservoir dogs.

Ah tråkigt för ung, han var med i mycket bra filmer och var en bra skådis, även om han oftast spelade samma typ av karaktär.
Citera
2025-07-07, 01:25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Just det, Species, den glömde jag. Mycket bra film. Där blommar han ut till vis del också.

..och tänka sig, den har enbart blygsamma 5,9 på imbd..

Bra rollista, och helt ok story. Betydligt bättre än mycket som kommer ut nu, och Madsen är bra där.
Citera
2025-07-07, 12:59
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
..och tänka sig, den har enbart blygsamma 5,9 på imbd..

Bra rollista, och helt ok story. Betydligt bättre än mycket som kommer ut nu, och Madsen är bra där.

Oj, trodde filmen skulle ha runt sju iaf. Håller med, håller bättre klass än mycket som kommit de senare åren.
Citera
2025-07-07, 17:02
Inga ögonbryn.

Vad fan ? https://youtube.com/shorts/d-C7XRoje...2kwSInOyF_pCoz
Citera
2025-07-13, 23:05
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Jag blev chockad när jag nåddes av den nyheten till en början, då han inte var så gammal. Sedan fick jag reda på att han levde väldigt ohälsosamt dom sista åren i livet, vilket lade pusselbitarna på plats.

Framförallt var det hans roller i Tarantinos filmer, som var minnesvärda.
Citera
2025-07-17, 23:02
Medlem
Obduktionen är nu klar. Det visar sig att Madsens hjärtproblem förefaller ha framkallats av hans grava alkoholism:

https://www.dailymail.co.uk/tvshowbi...ock-death.html
Citera
2025-07-24, 16:40
Medlem
Jag gillade honom i Hellride
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto