2025-07-03, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Coronavirus med typ 20-30% dödlighet. Tursamt nog inte lika smittsamt, och dessutom hade det den lilla egenskapen att det hade NOLL asymptomatisk spridning, vilket gjorde att det var enkelt att begränsa spridningen. SARS-CoV2 hade den trista egenskapen att den smittade var smittsam ett par dagar innan symptom.

Hade MERS haft asymptomatisk spridning hade det gått åt 2 miljarder människor i sjukdomen. Minst. Och antagligen 3 miljarder i kalabaliken som hade uppstått. Nu blev det mest en nosokomial smitta.

Shit MERS hade blivit värsta katastroffilmen.
Citera
2025-07-03, 18:35
Medlem
Citat:
Fast nu gällde diskussionen som sagt vad som är avsikten med VAERS och hur det används.

INGENTING som hanteras i VAERS anses vara biverkningar. ALLT är händelser. Även händelser som ontologiskt klassificerats och konstaterats vara biverkningar är händelser i VAERS av den enkla anledningen att trots att en person som vaccinerats drabbas av en ogynnsam HÄNDELSE i form av t.ex. ansiktsförlamning är det fortfarande inte konstaterat att den HÄNDELSEN orsakades av vaccinet och alltså var en konstaterad biverkning. Man kan få myocarditis, feber och diarré av andra orsaker.

Syftet med VAERS är INTE att hitta misstänkta biverkningar. Syftet är att identifiera misstänkta signaler så att man i ett nästa skede kan analysera dessa för att DÅ identifiera misstänkta biverkningar. Men då arbetar man med flera andra system och flera andra dataset. VAERS samlar endast in händelserna (Adverse Events).

På patient- eller lekmannannivå i Sverige har jag inga som helst invändningar mot att man använder begreppet "biverkning", men därifrån till att försöka omdefiniera syftet och datainnehållet i VAERS och fräckt påstå att man kan beräkna en "överrepresentation av biverkningar för att vaccin" för att vi i Sverige använder den definitionen blir minst sagt galet. Du får ursäkta, men jag småskrattar faktiskt åt hela den diskussionen.

Allt i VAERS är Adverse Events. Inget annat. Och man kan INTE räkna fram någon överrepresentation av någonting i VAERS. Vilket de dessutom är noga med att poängtera.

Hela debatten blir ju närmast bizarr när det sitter autodidakta personer och envetet hävdar att de kan göra EXAKT det som VAERS förklarar att man inte kan, men det utgör samtidigt ett utmärkt exempel på den totala avsaknaden på kunskap hos ett par skribenter som frekvent medverkar.

Du tror inte jag garvar? Det är ju hela poängen med dig.
Citera
2025-07-03, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Du är ju helt galen.
Vad spelar det för roll vad frågan var när Fauci INTE svarar NEJ på frågan?

Hellre få lite ont i armen än att dö.

Jag blev TBE vaccinerad för ett tag sedan (påfyllnadsdos). Fick lite ont i armen. Men det var av sådan låg intensitet att jag knappt märkte av det.

Tramsigt att ens ta upp det som någon grej.
Citera
2025-07-03, 18:42
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775

Jag blev TBE vaccinerad för ett tag sedan. Fick lite ont i armen. Men det var av sådan låg intensitet att jag knappt märkte av det.

Det är såklart Fauci som tramsar genom att inte vara ärlig, han skulle sagt att adverse events är vanliga och att var tredje kommer behöva stanna hemma från jobbet, jag har hört flera säga att biverkningarna av vaccinet var den hemskaste sjukdomen de haft.
A third of healthcare workers took sick leave after Covid vaccination, German study finds

20.66% took a sick leave after the second dose and 27.31% after the third one. Median length of sick leave was 2 days and lasted up to 47 days.
https://www.eurekalert.org/news-releases/950542

När region Stockholm skulle massvaccinera sina anställda var de tvungna att ta in studenter för att täcka upp den höga sjukfrånvaron.
Det hade kanske inte hänt om Fauci varit ärlig och sagt att biverkningar är vanliga istället för "rare and unusual"?
Då hade man kunnat planera bättre så inte alla är hemma samtidigt?
Och hur rimmar det att så många är hemma sjuka när det sägs att vården går på knäna?
Senast redigerad av Kungenshora 2025-07-03 kl. 18:51.
Citera
2025-07-03, 18:47
Medlem
Citat:
Nej, är man trött skall man naturligtvis inte köra bil.
Det du behöver oroa dig för är då kanske att du inte kan köra till jobbet på Samhall utan får ta bussen?

Jag skrev plötsligt, som att det kom från ingenstans, bör inte det vara rätt så oroväckande?
Citera
2025-07-03, 18:51
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Shit MERS hade blivit värsta katastroffilmen.
Många av de konferenser och symposium som hölls åren innan SARS-CoV-2 bröt ut (och även ett par av de generalrepetitioner som genomfördes) byggde helt och hållet på en modell där MERS rekombinerade (https://www.sciencedirect.com/topics/immunology-and-microbiology/reassortment) och fick en smittsamhet från ett annat virus.

När SARS-CoV-2 var det nästan obehagligt hur nära inpå dessa konferenser som det faktiskt dök upp vad man trodde var en zoonotiskt rekombinerad patogen. Rapporterna från Kina pekade dessutom initialt att det handlade om 5-10% dödlighet. Fem gånger värre än Spanska Sjukan, alltså.

Så allt som skedde med panikupprättande av sjukhussängar och respiratorer i Älvsjömässan och annat var ett DIREKT resultat av att man hade MERS eller ett liknande virus i åtanke.
Citera
2025-07-03, 18:56
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScrewFearMe
Jag skrev plötsligt, som att det kom från ingenstans, bör inte det vara rätt så oroväckande?
Så här ser diskussionerna ut i all evighet. Det var solklart vad du menade men på något sätt slingras det till att man ska sova ut....
Citera
2025-07-03, 18:57
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775

Jag blev TBE vaccinerad för ett tag sedan (påfyllnadsdos). Fick lite ont i armen. Men det var av sådan låg intensitet att jag knappt märkte av det.

Varför bör barn riskera hjärtskador för en förkylning?
Citera
2025-07-03, 19:01
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Folkhälsomyndigheten skriver:
"Vaccinationen mot covid-19 ger ett gott skydd mot allvarlig sjukdom och bidrar till att smittspridningen i samhället minskar. Även andra smittförebyggande åtgärder kan behövas."

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/smittsamma-sjukdomar/covid-19/om-covid-19-for-personal-inom-vard-och-omsorg/

Det stämmer inte att covidvaccinet minskar smittspridningen. Falsk marknadsföring ännu.
Kan man stämma FHM?
Citera
2025-07-03, 19:03
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScrewFearMe
Det du beskriver nu kallas och diagnostiseras som "Plötsligt Utmattningssyndrom".

Nej, någon sådan biverkning är inte konstaterad för något Covid-vaccin, så det är inte speciellt oroväckande och efter ett par hundra miljoner administrerade doser utan att det uppstått några sådana misstankar känns det som om du slappna av nu - du kommer inte ramla ihop bakom ratten.
Citera
2025-07-03, 19:15
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Det du beskriver nu kallas och diagnostiseras som "Plötsligt Utmattningssyndrom".

Nej, någon sådan biverkning är inte konstaterad för något Covid-vaccin, så det är inte speciellt oroväckande och efter ett par hundra miljoner administrerade doser utan att det uppstått några sådana misstankar känns det som om du slappna av nu - du kommer inte ramla ihop bakom ratten.
Är man trött ska man inte köra bil för man kan somna. Det är alltså viktig information så att man inte bokar vaccination innan man ska långköra t ex.
Fick inte du turbomens?
Kanske lite jobbigt och det är väl upp till var och en om biverkningar är något att oroa sig för.

Här ljög Fauci för att öka vaccinationsviljan, helt klart och sådant beteende har nu gjort att vaccinationsviljan sjunkit.
Så om du tycker vaccinationsviljan är viktig bör du fördöma att vaccin marknadsförs med hjälp av lögner.
Senast redigerad av Kungenshora 2025-07-03 kl. 19:19.
Citera
2025-07-03, 19:30
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Här ljög Fauci för att öka vaccinationsviljan, helt klart och sådant beteende har nu gjort att vaccinationsviljan sjunkit.
Nej, det gjorde han inte. Däremot tror jag att både han och andra politiker (Giesecke etc.) var lite för snabba med att ropa hej, eftersom viruset rundade vaccinet ganska så snart, och då spelade det ingen roll att extremt få blev sjuka av det virus som vaccinet var designat mot. Men han hade ju helt rätt i att biverkningar inte var något att oroa sig för.

Sedan finns det naturligtvis en annan aspekt, nämligen den att du och alla antivaxxar-patrask vill få det till att "Safe and Effective" betyder "100% steriliserande och 0% biverkningar", och att alla påståenden som om att vaccinet ÄR safe and effective i era sjuka hjärnor är lögn eftersom det faktiskt finns folk som fått biverkningar, det är en hel annan pajashistoria.

Det finns som sagt alltid risker, men det är inte det Fauci talar om. Och det vet ni också. Men fortsätt för all del antivaxxer-patraskandet.

Herregud...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in