2025-07-03, 11:07
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Hur skulle man veta om det är säkert för gravida när inga riktiga studier har gjorts på det.
Du menar att de kliniska försök som gjorts speciellt på gravida kvinnor inte räknas som riktiga studier?

Eller sitter du bara och antivaxxar-patraskar utan att veta om det faktiskt gjorts?

Vet du, listan över felaktigheter och skitprat som du hasplat ur dig de senaste 48 timmarna börjar bli lång.

Herregud...
Citera
2025-07-03, 11:11
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Tärningen är redan kastad... nu är det damage control som gäller för big pharma, politiker och ljug-media.

Kan nån hjälpa mig att hitta var svenska gravida kvinnor kunde/kan få information om att "vaccinerna" var/är säkra att ta för just gravida kvinnor? Jag är inne på FASS och letar men hittar inte.

Samma sak gäller under amning... var kunde/kan svenska ammande mödrar försäkra sig om att det var/är säkert att vaccinera sig under pågående amningsperiod?
Oj, det blev för svårt för antivaxxar-patrasket, verkar det som...

För KP.2 står det klart och tydligt:
Citat:
Graviditet och amning

Om du är gravid eller tror att du kan vara gravid, rådfråga läkare, sjuksköterska eller apotekspersonal innan du får detta vaccin.
Anledningen att bipacksedlen saknas på det avregistrerade vaccinet är att du av regulatoriska skäl inte får publicera gamla bipacksedlar om en ny version gäller. Controlled Documentation.
Citera
2025-07-03, 11:17
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Du menar att de kliniska försök som gjorts speciellt på gravida kvinnor inte räknas som riktiga studier?

Eller sitter du bara och antivaxxar-patraskar utan att veta om det faktiskt gjorts?

Vet du, listan över felaktigheter och skitprat som du hasplat ur dig de senaste 48 timmarna börjar bli lång.

Herregud...
Pregnant and lactating individuals were explicitly excluded from most COVID-19 vaccine and treatment clinical trials.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9197956/
Citera
2025-07-03, 11:20
Medlem
Citat:
Oj, det blev för svårt för antivaxxar-patrasket, verkar det som...

För KP.2 står det klart och tydligt:

Anledningen att bipacksedlen saknas på det avregistrerade vaccinet är att du av regulatoriska skäl inte får publicera gamla bipacksedlar om en ny version gäller. Controlled Documentation.
Ännu värre!! ⚠️ Då är det ju omöjligt för en gravid kvinna som vill följa FHM's rekommendationer att "vaccinera" sig att ge ett informerat jävla samtycke! ⚠️
Senast redigerad av Dick-Jerker 2025-07-03 kl. 12:06.
Citera
2025-07-03, 12:40
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Pregnant and lactating individuals were explicitly excluded from most COVID-19 vaccine and treatment clinical trials.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9197956/
Du är således helt clueless? Du är så blåst att du trots att jag hintar om att det faktiskt genomförts kliniska försök på gravida kvinnor, så fortsätter du inbilla dig själv att det inte är så. Du vill helt enkelt inte kolla om det är så. Du VET inte var eller hur man kollar, är det där skon klämmer?

Om jag talar klarspråk då? Det HAR genomförts kliniska försök (Fas 3) på gravida kvinnor

Hur är det överhuvud taget MÖJLIGT att vara lika blåst som du? Hur bär du dig åt?
Citera
2025-07-03, 12:42
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Ännu värre!! ⚠️ Då är det ju omöjligt för en gravid kvinna som vill följa FHM's rekommendationer att "vaccinera" sig att ge ett informerat jävla samtycke! ⚠️
Nej. Det går alldeles utmärkt att ge ett informerat samtycke. Vad är det du inte förstår den här gången, lilla bubben?
Citera
2025-07-03, 12:43
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Du är således helt clueless? Du är så blåst att du trots att jag hintar om att det faktiskt genomförts kliniska försök på gravida kvinnor, så fortsätter du inbilla dig själv att det inte är så. Du vill helt enkelt inte kolla om det är så. Du VET inte var eller hur man kollar, är det där skon klämmer?

Om jag talar klarspråk då? Det HAR genomförts kliniska försök (Fas 3) på gravida kvinnor

Hur är det överhuvud taget MÖJLIGT att vara lika blåst som du? Hur bär du dig åt?
Visa mig (du har aldrig talat klart)
Citera
2025-07-03, 12:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Att minskningen inte behöver bero på vaccinet. Minns jag fel att det mest var äldre människor som rekommenderades att vaccinera sig?

Du minns fel. Åtminstone Alla över 18 rekommenderades vaccinera sig. Gjorde man inte det så var man i stort sett att betrakta som en mördare och begränsades i sin grundlagslskyddade rättighet att röra sig fritt på samma villkor som dom som tog alla rekommenderade doser.

Detta var ju bara några år sedan jag förstår inte hur man kan ha glömt vansinnet som pågick....
Citera
2025-07-03, 12:59
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Visa mig (du har aldrig talat klart)
Visa mig?
Jag har redan påtalat detta för dina antivaaxar-patrask-kompisar.

Du menar att du har så dålig koll på detta? Du skämtar? Haha, du VILL verkligen bevisa för alla att du är största pappskallen på Slaskback.

Citat:
Nej, man får inte ha gravida kvinnor i de första kliniska försöken av etiska skäl. Det är det inget vaccin som haft eftersom man inte får tillstånd för det (enda undantaget är om läkemedlet avser att behandla just gravida kvinnor). Det hindrar dock inte att man startar försök som inkluderar gravida kvinnor EFTER att ett läkemedel eller ett vaccin erhåller godkännande. Det gör man både i observationsstudier och intervention-studier. Det har man gjort i det här fallet också, precis som man gör i andra fall.

Pfizer:
Citat:
To Evaluate the Safety, Tolerability, and Immunogenicity of BNT162b2 Against COVID-19 in Healthy Pregnant Women 18 Years of Age and Older
https://clinicaltrials.gov/study/NCT04754594?cond=bnt162b2&term=pregnant&rank=1

Moderna:
Citat:
Moderna COVID-19 Vaccine mRNA-1273 Observational Pregnancy Outcome Study
https://clinicaltrials.gov/study/NCT04958304?cond=mRNA-1273&term=pregnant&rank=1

Nej, det finns inget vaccin som testats på lika stora grupper som COVID-vaccinerna.

I Pfizer försök hade man 43,548 personer i försöken
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2034577

I Modernas fall hade man 30,420 personer i försöken
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2035389

Listan på dina patetiska självmål är så lång nu att det börjar bli minst sagt pinsamt. Är det inte bäst att du tar en paus? Fråga mamma om du kan få en frukt eller något och återgå till senaste Alfons Åberg.
Senast redigerad av korrektamund0 2025-07-03 kl. 13:01.
Citera
2025-07-03, 13:03
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Visa mig?
Jag har redan påtalat detta för dina antivaaxar-patrask-kompisar.

Du menar att du har så dålig koll på detta? Du skämtar? Haha, du VILL verkligen bevisa för alla att du är största pappskallen på Slaskback.

Listan på dina patetiska självmål är så lång nu att det börjar bli minst sagt pinsamt. Är det inte bäst att du tar en paus? Fråga mamma om du kan få en frukt eller något och återgå till senaste Alfons Åberg.
En studie gjort på 200pers skapt av företaget självt. Vi vet att företagen fuskade i framtagandet utav sina studier.

De andra var observationsstudier eller hade inget med graviditet att göra.

De är även företagens egna studier som återkommande har visat sig fuska med sina studier.
Senast redigerad av Ajogen 2025-07-03 kl. 13:09.
Citera
2025-07-03, 13:21
Medlem
Citat:
Nej. Det går alldeles utmärkt att ge ett informerat samtycke. Vad är det du inte förstår den här gången, lilla bubben?
Ditt råd är att lita på vad nån undersköterska eller sjuksyrra som inte inte har nån jävla aning om hur MRNA-"vaccinet" påverkar graviditeter eller amning säger.

Bra plan... LOL!

⚠️ Informerat jävla samtycke, my ass! ⚠️
Citera
2025-07-03, 13:21
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
En studie gjort på 200pers skapt av företaget självt. Vi vet att företagen fuskade i framtagandet utav sina studier.
Nej, nu är du där IGEN! Hur i helvete är det möjligt att göra bort sig så många gånger som du? Haha, du är utan konkurrens det mest ointelligenta patrask jag någinsin stött på. LÄS innan du öppnar truten, din mupp. Haha, helt otroligt....

Citat:
To Evaluate the Safety, Tolerability, and Immunogenicity of BNT162b2 Against COVID-19 in Healthy Pregnant Women 18 Years of Age and Older
https://clinicaltrials.gov/study/NCT04754594

Citat:
De andra var observationsstudier eller hade inget med graviditet att göra.
Men LÄS igen din ointelligenta tomte.

Citat:
De är även företagens egna studier som återkommande har visat sig fuska med sina studier.
Åh herregud, där kom antivaxxar-patraskens standard-undanflykt som ett brev på posten lika fort som han blev påkommen med att snacka skit. Men lufta för all del gärna den frågan i avsett forum. Jag skall hjälpa dig hitta dit:
(FB) Alternativa teorier om covid-19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in