2025-07-02, 21:58
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttDoendeFolk
Och sedan när ska vänsterextrema Expo bestämma vem som kan vara minister?

Det spelar ingen roll vem som lyft upp detta i nyhetsflödet, konsekvenserna hade blivit likvärdiga. Ministern kommer mycket snart att avgå (med eller utan påtryckning av uffe). Det finns ingen bra väg ut ur detta vare sig för ministern eller regeringen. Sonen har uppenbarligen lyckas kvadda pappas karriär.

Skulle inte förvåna om ryssarna haft ett finger med i spelet här. De lär ju vara nöjda med utfallet.
Citera
2025-07-02, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Ja jag tycker att man gott kan va minister för det. Tycker inte som du att det är likhetstecken mellan nazist och kommunist men ... Alla har vi väl släktingar som är ägg man måste fira jul eller påsk med?

Tycker Expo klamrar efter halmstrån här...

Alla säkerhetsklassade jobb kräver ju att SÄPO har koll och det innefattar släktingar så litet oroväckande om dom inte har koll... Men annars tuta och kör, vi har alla en Anders i släkten som är incel och nazist för att han tror att orsaken varför han inte får knulla är för att kvinnor är feminister inte hans enorma övervikt, rötna åsikter och att han sitter hemma hela dagarna... Det är ju ffs folkligt att ha en Anders runt julbordet

Barn?
Nej just det. Du har ju inga barn.
Men det har ministerns som uppenbarligen har en som som är nazist.
Att du som bög tycker det är okej.

Proletären hade också artikel kring detta innan du postade så du kan inte gömma dig bakom okunskap.
https://proletaren.se/artikel/29996/
Citera
2025-07-02, 22:00
Medlem
Johan Forsell är nog besviken på sin rebelliska son.

Jag gissar att Johan Forsell avgår om ett par dagar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag säger inte att han måste avgå. Känner inte att jag har hela bilden kring sonens engagemang, faderns vetskap om det och hur han eventuellt tagit det vidare internt.

Bortsett från säkerhetsskyddet finns ju också politiken. Det är nog inte helt bra för regeringen om det finns en spridd uppfattning att migrationsministerns son är nazist. Men den frågan lämnar jag över till regeringen, moderaterna och JF själv.

Inväntar de judiska organisationerna och deras syn i den här frågan. För då jäklar blir det fart på den lismande limkuken Kristersson. Utöver det anser jag det extremt falskt att försöka prata bort det som ett pojkstreck. Ena stunden ska alla blattar ut och föräldrarna ska ta ansvar annars ska dom ut också. Gängkriminella ska utvisas och vräkas, men se en ministerson ja då är det ett litet pojkstreck.
Citera
Medlem
Hur vet vi att J**** F******s son inte spionerade åt säpo eller MUST?

Det Fria Sverige profilerar sig väl heller inte som nazistiskt även om det var något år sedan jag tittade på någon av deras sajter. (Jag vet dock att de ett tag hade Björn Björkqvist som medarbetare.) Det är väl också möjligt att en politiskt relativt oinsatt tonåring kan tro att allt som inte är nazism är "grönt". Det är väl lättare att trilla dit av den anledning än för 40 år sedan, tror jag. På den tiden fick folk sparken för att ha varit med i BSS. Alternativ för Sverige påminner väl i viss mån om BSS eftersom man vill upphäva medborgarskapet för flera hundra tusen invandrare. Man kräver dock inte att alla som kommit efter 1970 skall sparkas ut eller dylikt och retoriken är också klart mer polerad. Men man går längre än 80-talets små populistpartier. På 80-talet drogs väl gränsen mellan de som förespråkade att folk skulle sparkas ut p g a härstamning eller motsvarande och de som inte gjorde det.

En del personer ur allmänheten uppfattar också (m) som ett invandringskritiskt parti. Äldre gör det kanske p g a Gösta Bohmans uttalande om att bistånd inte bör gå till Vietnam eftersom de "kan käka bananer och bo i plåtskjul". Det uttalandet gjorde väl länge att det inte blev något svenskt framstegsparti (förutom Nils Lindgrens försök samt Herrmanns och en viss skånings fejk-försök). Yngre människor kan tro att det skett en genuin omsvängning hos moderaterna p g a Tidö-samarbetet och p g a logiken i begreppen "extremhöger" och "höger". Extremhöger = BSS och nazister. Höger = moderaterna och liknande partier samt "normala" invandringskritiker.

En olycklig konsekvens av det här är att många dumma väljare nu på allvar kommer att tro att (m) är ett invandringskritiskt parti. Det här kommer att göra det svårare för Elsa Widdings parti att ens få något enstaka kommunalt mandat. Tajmingen för de här medieuppgifterna och lanseringen av Elsa Widdings nya högerparti stämmer rätt väl med en eventuell avsikt att dra bort stöd från Elsa Widdings parti. Även om F******-pojken slutar med sitt engagemang och säger att han talats till rätta så är väl skadan ändå skedd eftersom det här stärker intrycket hos korkade högerväljare att en röst på moderaterna är en röst för att minimera invandringen.
Citera
2025-07-02, 22:01
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Det här handlar inte ett dugg om sonens rätt till sina åsikter. Och nej, det är både felaktigt och bagatelliserande att låta påskina att det endast handlar om att han ska ha spridit klistermärken.

Och att vara minister är inte en rättighet.

Samtidigt är sonen (tonåringen) en egen individ med egna tankar och åsikter som han har rätt att ha. Åsikter är än så länge inte brottsligt (nåja). Att det per automatik skulle betyda en säkerhetsrisk är lite överdrivet om man inte antar att JF är fullkomligt oprofessionell vilket han inte visar några tecken på.

Det här "guilt by association" är något som vänstern älskar och utnyttjar till fullo. Det värsta är att det inte bara påverkar politiken utan även privata sociala relationer. Ve dig om du känner en person som röstar fel, då är du utesluten. Vänstern har en stor skuld här med sin segregation som är mycket värre än en jävla tonåringson som fann en gemenskap i någon extrem organisation.

Slut nu med att skuldbelägga någon för vad någon annan tycker.
Citera
2025-07-02, 22:02
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beiarn
Typiskt avledande. Att ta upp nåt helt annat än det saken handlar om. Sonen är aktivt med i en våldsbejakande högerextrem organisation! Expo är inte en våldsbejakande organisation, men alla på yttre högerkanten blir väldigt upprörda när Expo avslöjar vad de högerextrema sysslar med.

Expo har starka kopplingar till AFA så där har du fel.
Citera
2025-07-02, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
En ung, nära anhörig till en svensk minister i Sveriges regering är aktiv inom den våldsbejakande högerextremismen, skriver Expo.

Under ett års tid har Expo kunnat dokumentera att personen bland annat har rekryterat andra unga personer till den vit makt-miljön och anslutit sig till det våldsamma nazistiska nätverket Aktivklubb Sverige.

Ministern och personen har en nära relation – trots det känner inte Säpo till personens kopplingar till högerextremismen, enligt Expo.

Aftonbladet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...m_medium=share

Vem är ministern som är anhörig med nazist, är det allvarligt om inte ens SÄPO vet om det?

Tycker ni man ska få vara minister om man är släkting med en nazist? Hur är det om man skulle vara släkt med en islamist eller kommunist?

Ministerlistan:

https://www.regeringen.se/sveriges-regering/

'

I vanlig ordning hänvisar SVT till vänsterextremistiska EXPO !

Från SVT.se
Så arbetar vi
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant.

SVT har därmed absolut NOLL trovärdighet !

SVT skulle lika gärna kunna låta EXPO skriva artiklarna direkt – det hade åtminstone sparat tid.
Eller varför inte låta AFA göra källkritiken också, så blir det riktigt balanserat.

'
Citera
2025-07-02, 22:03
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Jag säger inte att han måste avgå. Känner inte att jag har hela bilden kring sonens engagemang, faderns vetskap om det och hur han eventuellt tagit det vidare internt.

Bortsett från säkerhetsskyddet finns ju också politiken. Det är nog inte helt bra för regeringen om det finns en spridd uppfattning att migrationsministerns son är nazist. Men den frågan lämnar jag över till regeringen, moderaterna och JF själv.
Och vad menade du då med " att det inte är en rättighet att vara misister" i sammanhanget?
Då du dessutom fulciterar är du ute på jävligt djupt vatten.

Du låter värre än en sossepolitiker som försöker slingra sig. Det imponerar inte på mig..
Citera
2025-07-02, 22:04
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De14Orden
Jag förstår inte grejen? En anhörig till en politiker? Ingen politiker kan väl styra över vad anhöriga har för sig?

Det brukar bero på vilken sida av det politiska spektrumet man är på och om politikern i fråga är på ens sida eller motståndarsidan i lagspelet som är modern polariserad politik. Ett bra exempel är hur Federley på sida B fick kritik från sida A för att han bodde med en pedofil medan Tobbe Andersson från sida A inte fick kritik alls från sida A när det framkom att han bodde med sin pappa som drogat ner och våldtagit ett barn i beroendeställning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Det spelar ingen roll vem som lyft upp detta i nyhetsflödet, konsekvenserna hade blivit likvärdiga. Ministern kommer mycket snart att avgå (med eller utan påtryckning av uffe). Det finns ingen bra väg ut ur detta vare sig för ministern eller regeringen. Sonen har uppenbarligen lyckas kvadda pappas karriär.

Skulle inte förvåna om ryssarna haft ett finger med i spelet här. De lär ju vara nöjda med utfallet.
Det spelar en stor roll. Bara för att vänsterextrema Expo tycker något är klandervärt och ödeläggande, behöver inte resten av befolkningen följa med i deras politiskt korrekta skenhelighet.
Citera
Varför påstår Expo att de vet vad Säpo känner till och inte?

Det är en fråga som väntar på svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in