2025-07-02, 21:46
Medlem
Citat:
Så beskriver Säpo de svenska aktivklubbarna
”Aktivklubbarna har en tydlig koppling till våldsbejakande högerextremism. Rasideologiska idéer är framträdande och fysisk träning används för att stärka gruppens våldskapital. Rörelsen präglas av starka maskulinitetsnormer.

Internationell media har rapporterat om tongivande medlemmar i bland annat USA och Kanada som har åtalats och dömts för allvarlig brottslighet, bland annat inom ramen för terrorlagstiftning.

Säkerhetspolisen har en god bild över aktivklubbarnas verksamhet i Sverige. Aktivklubbarna bedöms i nuläget inte utgöra ett attentatshot. Däremot är det en plattform för radikalisering av unga män till våldsbejakande högerextremism.”

Så beskriver Jonathan Svensson, pressekreterare på Säpo, myndighetens bedömning av de svenska aktivklubbarna för SVT.

Säpo arbetar förebyggande för att förhindra att unga individer rekryteras och radikaliseras i klubbarnas våldsbejakande miljöer. Det förebyggande arbetet består bland annat i uppsökande verksamhet och samverkan med till exempel polis, skola och socialtjänst.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/u...tremhogermiljo

Det va alltså säkerhetspolisen som talade om för ministern att hans son rör sig i våldsbejakande extremmiljö. Garanterat åker sonens alla förmåner in och förmodligen skickas han på uppfostringskola eftersom pappan är totalt värdelös när det gäller ansvar.

Ingen i regeringen vill kommentera så här 1 år innan valet. Det är total kollaps för den här regeringen.
Citera
2025-07-02, 21:47
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det här handlar inte ett dugg om sonens rätt till sina åsikter. Och nej, det är både felaktigt och bagatelliserande att låta påskina att det endast handlar om att han ska ha spridit klistermärken.

Och att vara minister är inte en rättighet.
Och med det vill du säga att JF måste avgå? Eller vad är det du vill säga med ditt inlägg?
Du får det att låta som att vem som helst kan välja att bli minister.
Vi vet att du är ett västertroll men nu får du ta ock kamma dig!
Citera
2025-07-02, 21:48
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
NMR är ju terrorstämplade ser inte så bra ut.

Ja USA har terrorklassat NMR, inte Sverige eller Europa
Citera
2025-07-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag får hålla med er vänstertomtar om att det är olustigt att en minister som säger att föräldrar måste ha koll på vad deras barn gör, har en son som tycks engagerad i något som kan kallas högerextremism.
Det är ju något som sonen också borde ha någon aning om är olämpligt.
Med det sagt vet man inte hur pass engagerad killen egentligen är.

Jag var själv "engagerad" i SSU när jag var kring 15 år. Jag trodde det var en antinazistisk rörelse eftersom de satte upp antinazistiska klistermärken. Så vem vet, kanske killen bara gillar att träna med kompisar, och expo och media gör det större än det är. Man kan inte förvänta sig att en 15-åring är särskilt ideologisk.

Kanske bäst om Forssell bara la alla kort på bordet, och utan omsvep och lögner som ändå exponeras senare. Är han verkligen "djupt involverad"? Vad har han gjort, exakt?
Är ju skillnad på en person som nån gång tränat lite kampsport med dem, och en person som är där flera gånger i veckan och verkligen umgås med folket där.

15 åringen hade en ledarroll.
Citera
2025-07-02, 21:50
Medlem
45-75Marlins avatar
Vissa genier här verkar tro att JF är nazist och har lärt upp grabben!
Snacka om verklighetsfrånvända vänsterdårar!

Ni kommer att bli besvikna då era runkfantasier visar sig vara halmgubbar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Ja USA har terrorklassat NMR, inte Sverige eller Europa

Det verkar räcka långt för att stoppa dem då de knappt får ha bankkonton eller använda swish.

Och alla kamprapporter är blurrade t.ex.
Citera
Medlem
Migrationsministerns son hade nog gjort ett bättre jobb som migrationsminister än sin mjäkiga moderatpappa.

Att vara medlem i någon idrottsklubb är inte värre än att vara med i vänsterextrema Expo.
Citera
2025-07-02, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindstream
Migrationsministerns son hade nog gjort ett bättre jobb som migrationsminister än sin mjäkiga moderatpappa.

Att vara medlem i någon idrottsklubb är inte värre än att vara med i vänsterextrema Expo.

Citat från expo.

Stiftelsen Expo är en religiöst och partipolitiskt obunden antirasistisk stiftelse utan hemvist på någon höger - vänsterskala.
Citera
2025-07-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Och med det vill du säga att JF måste avgå? Eller vad är det du vill säga med ditt inlägg?

Med tanke på hur skadligt det här är för regeringen så bör han avlägsna sig.
Han är ändå ingen bra politiker utan tvärtom ett stolpskott. Går under namnet Barbie Ken.
Citera
2025-07-02, 21:55
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
15 åringen hade en ledarroll.
En i en 15 åring som har en ledarroll i en nazistisk organisation?
Och det tror du på? Har du själv ens åldern inne för att få skriva här?

Iså fall har du säkert en god man eller nån annan vuxen i närheten som kan hjälpa dig förstå att du blivit lurad
Citera
2025-07-02, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag får hålla med er vänstertomtar om att det är olustigt att en minister som säger att föräldrar måste ha koll på vad deras barn gör, har en son som tycks engagerad i något som kan kallas högerextremism.
Det är ju något som sonen också borde ha någon aning om är olämpligt.
Med det sagt vet man inte hur pass engagerad killen egentligen är.

Jag var själv "engagerad" i SSU när jag var kring 15 år. Jag trodde det var en antinazistisk rörelse eftersom de satte upp antinazistiska klistermärken. Så vem vet, kanske killen bara gillar att träna med kompisar, och expo och media gör det större än det är. Man kan inte förvänta sig att en 15-åring är särskilt ideologisk.

Kanske bäst om Forssell bara la alla kort på bordet, och utan omsvep och lögner som ändå exponeras senare. Är han verkligen "djupt involverad"? Vad har han gjort, exakt?
Är ju skillnad på en person som nån gång tränat lite kampsport med dem, och en person som är där flera gånger i veckan och verkligen umgås med folket där.
Killen är 15 år och har en pappa som högt uppsatt politiker. Han har självklart förstått att det inte bara handlar om träna lite kampsport.
Citera
2025-07-02, 21:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin

Jag säger inte att han måste avgå. Känner inte att jag har hela bilden kring sonens engagemang, faderns vetskap om det och hur han eventuellt tagit det vidare internt.

Bortsett från säkerhetsskyddet finns ju också politiken. Det är nog inte helt bra för regeringen om det finns en spridd uppfattning att migrationsministerns son är nazist. Men den frågan lämnar jag över till regeringen, moderaterna och JF själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in