2025-07-02, 20:00
Medlem
Kalk-Allans avatar
När kommer det eller finns det redan AI på Dark webb? Tänker mig en AI som är helt obegränsad inget PK alls, inga restriktioner, kan lära dig precis allt, och då tänker jag på skadliga saker.

Det kommer ju 100% säkert, men vad kan det få för konsekvenser. Finns en jävla massa scenarion här.
Citera
2025-07-02, 20:01
Avstängd
Eromars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
När kommer det eller finns det redan AI på Dark webb? Tänker mig en AI som är helt obegränsad inget PK alls, inga restriktioner, kan lära dig precis allt, och då tänker jag på skadliga saker.

Det kommer ju 100% säkert, men vad kan det få för konsekvenser. Finns en jävla massa scenarion här.

Det har funnits länge.
Citera
2025-07-02, 20:07
Medlem
LexSinners avatar
Som sagt det hittade jag före OpenAI släppte ChatGPT. Du vet att "darkweb" utgör 80% av hela internet va?
Citera
2025-07-02, 20:12
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexSinner
Du vet att "darkweb" utgör 80% av hela internet va?
Du menar deep web. Dark web är något annat.
Citera
2025-07-02, 20:23
Medlem
LexSinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Helt riktigt!
Citera
2025-07-02, 21:42
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eromar
Det har funnits länge.
Intressant hade ingen aning, men är det något bra?
Citera
2025-07-02, 21:43
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Deep Web
Allt på internet som inte är indexerat av vanliga sökmotorer (som Google).

Dark Web
En liten del av deep web som är avsiktligt dolt, och bara åtkomlig via särskild programvara, t.ex. Tor.

Så jag tror jag menar rätt...
Senast redigerad av Kalk-Allan 2025-07-02 kl. 21:49.
Citera
2025-07-02, 21:44
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexSinner
Som sagt det hittade jag före OpenAI släppte ChatGPT. Du vet att "darkweb" utgör 80% av hela internet va?
Jo det vet jag men visste inte att AI fanns där, kan du vägleda till någon sida?
Citera
2025-07-03, 01:05
Avstängd
Eromars avatar
Citat:
Intressant hade ingen aning, men är det något bra?

Beror väl på vad du tänkt göra.
Citera
2025-07-03, 01:10
Medlem
Soneking1s avatar
Konsekvenser blir mord våldsbrott och sexuella övergrep x10 sånger än innan
Citera
2025-07-04, 21:46
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eromar
Beror väl på vad du tänkt göra.
Inget alls, men tänker på vad folk med dåliga avsikter kan tänkas göra.
Citera
2025-07-06, 20:26
Medlem
Citat:

Det går åt det hållet men förstår inte vad Dark webb har med saken att göra, det kommer ske och sker redan i stor utsträckning offline och på lokala maskiner - För - Inom en snar framtid har människor kapacitet att i princip digitalt realisera vad dom än tänker på med AI på sina datorer. AI blir därigenom ett ljus som skiner och avslöjar våra personligheter och mentala styrka.

Förlorarna blir likt innan i mänskligheten dom som saknar kognitiv självförståelse och faller offer för sina primala drivkrafter (som blinda apor helt enkelt). Vinnarna blir dom som har/tar kontroll över sitt sinne och alstrar kraften AI för med sig till något konstruktivt och positivt - För sig själv och sin omgivning. Detta faktum har dock och existerar redan för internet i stort.

Man kan nämligen använda internet till att förstärka sin fysiska närvaro genom att skapa ett leverbröd, inspirera, motivera, kommunicera. Man kan också använda internet till att sitta och titta grov porr eller på avrättningsvideor hela dagarna eller annat av lika sadistisk kvalitet. Så det är inget nytt men AI kommer göra det mer påtagligt, då du på nolltid kan generera vad du än tänker på.

Så vilket läger kommer du tillhöra? Valet är ditt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in