Det jag blir irriterad på är folk som på riktigt stör sig på att grannen har köpt ny bil och drar direkt på lånekortet alternativt leasingkortet

Även om du nu skulle berätta till dessa personer som t.ex. TS att bilen är cashad så ska dessa personer då dra till med "Aha men du vet att du har förlorat jätte mycket pengar på värdeminskningen va?" Dessa personer ska försöka med någon typ av härskarteknik och att det skulle vara mycket bättre ekonomiskt att köpa en 10 år gammal volvo istället!!! Som om man inte kunde lista ut det själv
Utöver det så är något jag stör mig på folk som tar FIRE och sparandet till obskyra höjder och verkligen slutar att leva. Istället för att dra en utelunch med polarna så ska dessa äta sina lunchlådor och istället för att dra utomlands med familj/släkt så stannar dessa hemma och jobbar osv. osv. Grejen är att du kan dö imorgon och vad är dina pengar värda då? absolut NOLL.
Förövrigt så bryr jag mig noll utav vad mina nära och kära gör med sina pengar så länge dom inte håller på att sätta in varenda krona i ett pyramidspel det är liksom inte min uppgift att kontrollera dom. Det kanske TS borde tänka på nästa gång grannen kommer in med en ny BMW Suv medans han själv sitter i sin 15 år gamla Volvo