Citat:
Ursprungligen postat av
SaulGoodman43
Nja, inte riktigt. Har faktiskt aldrig bevistat ett pridetåg men jag anser att yttrandefrihet är viktigt även om idioter som du inte gör det.
Tydligen har inte lagen brett stöd i Ungern i och med att de aldrig haft en större prideparad än i år. Så man kan säga att Orban har ökat intresset för pride tack vare sitt förbud samt att han suger rysskuk. Att du sedan inte kan bidra med en seriös källa till dina efterblivna åsikter är ditt problem. Du är en sådan person som alltid kommer hitta bortförklaringar.
Yttrandefriheten är inskränkt i alla länder som jag känner till. Det är inget konstigt att alla inte får göra precis vad de vill hela tiden. Lagen kom till för att skydda barn från sexuell propaganda. Barn skall skyddas, tycker du inte det?
Du får fortfarande stoppa din snopp i din pojkväns mun och berätta om det för dina vuxna vänner. Du får dock inte försöka locka små barn att bevittna detta.
Jag kan förstå att du inte gillar att bli begränsad när du försöker sprida ditt evangelium men barn skall få vara barn. De behöver inte dina detaljrika berättelse om dina sexuella erfarenheter med andra män.
Anledningen till att den så kallade paraden är så stor i år är för att det bedrivs en påverkansoperation från utlandet.
Mängder med utländska agenter har tagit sig till Ungern för att försöka påverka inhemska lagar.
Detta om något borde skrämma alla. Vilket land är näst på tur att utsättas för dessa angrepp?
Vem styr attacken och varför?
Jag söker inga bortförklaringar. Jag tycker det är bra med skyddandet av barn, även om du vill att de skall vara ett lagligt villebråd.
Gillar du inte Ungerns lagar, låt bli att åka dit.
Det är inte svårare än så.