2025-07-01, 22:30
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Tack för ditt gedigna arbete!

Anmärkningsvärt är att det framgår av rättegången att paret inte har gemensam ekonomi, eller ens ETT gemensamt konto(!). Huset i Kattvik är enskild egendom och lägenheten i Sthlm har M, för säkerhets skull, nyligen sålt. Det som ska delas lika enligt äktenskapsförordet är alltså endast lösöre och huset i England, dvs barnens hem. Enligt äktenskapsförordet ska M bistå C med en bostad för 13 miljoner, som jag förstår det den summa som huset köptes för, och det har givetvis nu ökat i värde. Det är oklart om Engelsk lagstiftning ger C äganderätt till huset eller om hon endast har rätt att bo kvar?

Oavsett väljer alltså Måns, som enligt uppgift är bland de 100 rikaste i Sverige, att bråka om ett par miljoner? Han framstår som oerhört snål!
Om han tillhör dom rikaste så lever han ett riktigt torftigt liv. Behöver man verkligen droga ner sig och sätta sig som en etikett på vinflaskor om det stämmer? Han är inte snål utan fylld av hat. Ingen normal människa skulle bete sig som han gör annars. Han hade ju inte råd att köpa vingården. Hur kan han då tillhöra dom rikaste i Sverige? I så fall har han ju i alla fall råd att knarka ihjäl sig utan problem.
Citera
2025-07-01, 22:45
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Om han tillhör dom rikaste så lever han ett riktigt torftigt liv. Behöver man verkligen droga ner sig och sätta sig som en etikett på vinflaskor om det stämmer? Han är inte snål utan fylld av hat. Ingen normal människa skulle bete sig som han gör annars. Han hade ju inte råd att köpa vingården. Hur kan han då tillhöra dom rikaste i Sverige? I så fall har han ju i alla fall råd att knarka ihjäl sig utan problem.

Jag tror inte för ett ögonblick att Måns är särskilt rik. Efter fullgjord skilsmässa gissar jag att Måns har runt 10-12 mill. Som han beter sig nu är det väl slut om 5 år.
Citera
2025-07-01, 23:00
Medlem
Citat:
Tack för ditt gedigna arbete!

Anmärkningsvärt är att det framgår av rättegången att paret inte har gemensam ekonomi, eller ens ETT gemensamt konto(!). Huset i Kattvik är enskild egendom och lägenheten i Sthlm har M, för säkerhets skull, nyligen sålt. Det som ska delas lika enligt äktenskapsförordet är alltså endast lösöre och huset i England, dvs barnens hem. Enligt äktenskapsförordet ska M bistå C med en bostad för 13 miljoner, som jag förstår det den summa som huset köptes för, och det har givetvis nu ökat i värde. Det är oklart om Engelsk lagstiftning ger C äganderätt till huset eller om hon endast har rätt att bo kvar?

Oavsett väljer alltså Måns, som enligt uppgift är bland de 100 rikaste i Sverige, att bråka om ett par miljoner? Han framstår som oerhört snål!

Visa källa på att han skulle vara bland dom 100 rikaste har svårt att tro det
Citera
2025-07-01, 23:12
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Jag tror inte för ett ögonblick att Måns är särskilt rik. Efter fullgjord skilsmässa gissar jag att Måns har runt 10-12 mill. Som han beter sig nu är det väl slut om 5 år.
Han stod inte på den listan när jag googlade. Vore bisarrt om sångfågeln ägde miljarder och lät farsan ta ett lån på sin omtalade vingård. Dock är familjen Z dysfunktionell så vad som helst kan hända inom denna sfär.
Citera
2025-07-01, 23:18
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Visa källa på att han skulle vara bland dom 100 rikaste har svårt att tro det
Han på plats 100 i listan äger 2,2 miljarder. Du tror rätt då listan innehåller ett helt annat klientel av människor. Företagare på hög nivå och ingen sångfågel i sikte.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-07-01 kl. 23:20.
Citera
2025-07-01, 23:21
Medlem
Citat:
Men herregud, du kan väl googla? Investeringar ger avkastning.
Citera
2025-07-01, 23:24
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Om han vore så rik borde han inte stå i en hotellkorridor och "slåss" om en kokainpåse. En miljardär borde ha ett lager av kokain och inte jaga runt på stan. Saken är utredd och MånsPetter står inte med på listan.
Citera
2025-07-01, 23:27
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Vad är det han investerat i? Några vinrankor? Vem vattnar dom nu förresten när han blivit kaffekokare? Är det pappa Dårfink som är där med slangen?
Senast redigerad av ziggarillen 2025-07-02 kl. 00:03.
Citera
2025-07-02, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror att Ollonplommonet blandar ihop öknamn, smeknamn och dopnamn. MånsPetter är döpt till Måns Petter Albert. Sen har han både ök- och smeknamn. Det vanligaste smeknamnet bland kollriga tanker verkar vara MZ, om de säger så känns det nästan som att han tränger in.

Ett öknamn han fick av Sissela Behn (alias Felippa Bark), det året då han vann mellodifestivalen med låten 'Heros' var Måns Zelmer*öv (*=r). Ett öknamb jag gärna använder när jag refererar till honom.
Jag tycker (och har länge tyckt) att Måns Petter Albin är en lismande och falsk jävel.
Citera
2025-07-02, 00:05
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:

Men herregud, jag behöver inte ens googla det.
Inte en chans att en gammal avdankad schlagersångare skulle ha flera miljarder.
Det har framkommit, minns ej om det var i tingsrätten, att Måns hade ytterst begränsade tillgångar. Hans största intäktskälla har varit att låna ut sitt namn till 60-kronors viner som de krängt för 99 spänn. Sedan har han kaffevagn vid tennisbanan. Är det den som omsätter 4 miljarder menar du?
Citera
2025-07-02, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej. Som vuxen heter han Måns Zelmerlöw. Inom familjen MånsPetter. Bland barndomsvänner MP.
Måns har kallats hånfullt för "Månsan" och "PetterNicklas" mm.
Vilket säger allt om mognaden på flertalet manliga skribenter här i tråden.
De tycker visst att de är tuffingar som kallar meningsmotståndare o folk de inte gillar för fula öknamn.
Likt Tuffingen i Vita Huset är den mentala mognaden på lågstadieklass och intellektet likaså.

Själv tycker jag mycket om Sissela Behn (alias Fillippa Bark) s öknamn på honom - Zelme*öv *=r.
Citera
2025-07-02, 00:21
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Själv tycker jag mycket om Sissela Behn (alias Fillippa Bark) s öknamn på honom - Zelme*öv *=r.
FP
Senast redigerad av ziggarillen 2025-07-02 kl. 00:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in