2025-06-05, 14:44
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han bygger ut sitt café som nu flyttar inomhus, förra sommaren var det en hästtransport med lucka i sidan. Det blir stor skillnad! Den täcker säkert inkomstbortfallet från den inställda sommarturnén.
Dock blir han av med sitt setveringstillstånd av alkohol om han blir dömd för misshandel...
Citera
2025-06-05, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Japp men utöver det har du inte ens en susning om något, mer än saker du fantiserar och hittar på för att det ska passa tråden hat!
Jodå, han ska skilja sig och han har också testats positivt för droger. Jag kan inte säga att jag hatar honom, men mycket av det han gör är fel.
Citera
2025-06-05, 14:49
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Dock blir han av med sitt setveringstillstånd av alkohol om han blir dömd för misshandel...

Sker det efter prövning eller automatiskt?
Citera
2025-06-05, 14:51
Medlem
Citat:
Frågan är hur han ens fick tillstånd att servera alkohol på en utomhusservering med en hästfinka som bardisk. Men kommunen kanske blev förblindade av att få en så internationellt stor superkändis som bartender till staden.

https://bjarenu.se/baastad/maans-zel...i-baastad/6351

Citat:
Måns och hans sexåriga son kommer ibland att stå i vagnen och servera kunderna. Han utlovar skönt häng i trädgården vid Tennismuseet där vagnen ska stå.
Senast redigerad av N.Armstark 2025-06-05 kl. 14:54.
Citera
2025-06-05, 14:56
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallalingen
Är detta en skvallertråd??
Tycker mer det har urartat till skitkastning på alla håll och kanter, du sa, den sa, du är dum i huvudet etc etc.
Min summasumarum : dom är 2 om den här tråkiga historian.

Sedan länge - och det konstaterades för länge sedan av en som liksom du bara tittade in.

Sådana här trådar utvecklas på det sättet för att man inte kan övertyga de som tycker annorlunda om att man själv har rätt.

Därför ältas samma skit om och om igen.

Tokiga fans och stalkers tycker inte det gör något att Måns är otrogen, knarkar eller kanske våldsam. Han är fin ändå och ska ha hand om barnen. Här finns också vissa misogyna kräk.

Och de som inte är fans kan inte förstå varför en sådan människa ens skall vara i närheten av barnen.

Fansen fortsätter att slaviskt följa Ciara och Månspetter på nätet, och läser t.o.m. i massor av obskyra tidningar om Månspetter, bara för att kunna hitta något fiiint att säga om honom: nu senast att han minsann snickrar.

Om folk kunde tänka objektivt borde tråden lugna ner sig ordentligt, för någon ny relevant information att diskutera har vi inte direkt.

De allra flesta här är väl dock eniga om att det vore bra om MZ blev fri från drogerna, att han kunde sluta vara otrogen, eller leva ett liv med öppna förhållanden, eller ingen flickvän alls, och att han kunde tygla sitt humör.

Fixar han det, finns det inget som hindrar att han har en framtid med barnen, och att han även kan rädda sin karriär. Av vad vi hittills har sett tycks det dock vara höga odds på att han skulle klara av det.
Citera
2025-06-05, 15:02
Det ska ha inkommit svar till tingsrätten från C:s ombud i målet om skilsmässa och barnens boende.
Citera
2025-06-05, 15:29
Medlem
Citat:
Han har tydligen inte häktats för misshandel så det innebär att det inte var så illa som du utgett det för att vara.
Citera
2025-06-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice0000
Han har tydligen inte häktats för misshandel så det innebär att det inte var så illa som du utgett det för att vara.
Det hade varit häpnadsväckande eftersom häktning är väldigt ovanligt vid misshandel. Det sker bara om gärningsmannen kan påverka utredningen eller om det finns risk för fortsatt brottslighet eller flykt. Men MånsPetters möjligheter att hitta på nåt sånt är ganska begränsade.
Citera
2025-06-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det hade varit häpnadsväckande eftersom häktning är väldigt ovanligt vid misshandel. Det sker bara om gärningsmannen kan påverka utredningen eller om det finns risk för fortsatt brottslighet eller flykt. Men MånsPetters möjligheter att hitta på nåt sånt är ganska begränsade.
Med tanke på hur stor hans eventuella misshandel blivit i den här tråden hade jag förväntat mig en häktning.
Citera
2025-06-05, 15:51
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:

Nej, det är ju bra att Måns inte väntar på ett 3-årigt fängelsestraff för misshandel av sin fru. I det här fallet när han inte häktats kan det bli böter eller fängelse upp till 2 år.
Citera
2025-06-05, 16:34
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Jag har överhuvudtaget inte nämnt graden av misshandel...
Citera
2025-06-05, 16:48
Avstängd
Citat:
Med tanke på hur stor hans eventuella misshandel blivit i den här tråden hade jag förväntat mig en häktning.
Myndigheter agerar inte efter vad som står på flashback. Dessutom är det ni stalkers som förringar knuffen. I så fall skulle ärendet lagts ned och det skulle stått kärvänlig puff i protokollet. Om dom endast läst era inlägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in