2025-07-02, 00:36
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Själv tycker jag mycket om Sissela Behn (alias Fillippa Bark) s öknamn på honom - Zelme*öv *=r.

Risken är att det namnet sätter sig när/om han kommer ut som bög vilket det spekulerats om. Inget fel med det. Men en bög som är alkoholist och knarkar är kanske inte vad pappa drömde om när han fick en son för 39 år sedan.
Citera
2025-07-02, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Föräldrarna verkar ju vara skvatt galna, att Måns Mums Petter Albert saknar empati är ju till 99% deras fel!
Mljö under uppväxt är oerhört avgörande för en individs utveckling, så även hans Narcissism är till stor del en produkt av föräldrarna.
Så sant! Många hp men vad hjälper det?
Citera
2025-07-02, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Tack för ditt gedigna arbete!

Anmärkningsvärt är att det framgår av rättegången att paret inte har gemensam ekonomi, eller ens ETT gemensamt konto(!). Huset i Kattvik är enskild egendom och lägenheten i Sthlm har M, för säkerhets skull, nyligen sålt. Det som ska delas lika enligt äktenskapsförordet är alltså endast lösöre och huset i England, dvs barnens hem. Enligt äktenskapsförordet ska M bistå C med en bostad för 13 miljoner, som jag förstår det den summa som huset köptes för, och det har givetvis nu ökat i värde. Det är oklart om Engelsk lagstiftning ger C äganderätt till huset eller om hon endast har rätt att bo kvar?

Oavsett väljer alltså Måns, som enligt uppgift är bland de 100 rikaste i Sverige, att bråka om ett par miljoner? Han framstår som oerhört snål!

Om äktenskapsförordet inte gäller har hon inte rätt till bostaden för 13 miljoner, ändå vill han att det gäller, hur går det ihop?

Intressant att läsa vad ni skriver för detta har kommer från en sida. Måns har hela tiden varit mer städat i språk. Att det talas så mycket ekonomi är också mycket intressant där ena sidan vill se till att den får så mycket som möjligt... Ingen från Måns sida har fått fram med några krav om vad han skall få .. säger inte detta ganska mycket? Hade det varit en normal skiljsmässa hade inte ekonomin spelat någon roll, speciellt när det sagts att hon har det gott ställt varför då denna kamp om vad Måns skall ge henne... Ni går helt på Ciaras linje vilket är intressant. Några som står väldigt nära Ciara är också här av alla platser vilket är intressant. Smutskastningen fortsätter och även förtalet som skall gagna henne uppenbarligen.
Citera
2025-07-02, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Om äktenskapsförordet inte gäller har hon inte rätt till bostaden för 13 miljoner, ändå vill han att det gäller, hur går det ihop?

Intressant att läsa vad ni skriver för detta har kommer från en sida. Måns har hela tiden varit mer städat i språk. Att det talas så mycket ekonomi är också mycket intressant där ena sidan vill se till att den får så mycket som möjligt... Ingen från Måns sida har fått fram med några krav om vad han skall få .. säger inte detta ganska mycket? Hade det varit en normal skiljsmässa hade inte ekonomin spelat någon roll, speciellt när det sagts att hon har det gott ställt varför då denna kamp om vad Måns skall ge henne... Ni går helt på Ciaras linje vilket är intressant. Några som står väldigt nära Ciara är också här av alla platser vilket är intressant. Smutskastningen fortsätter och även förtalet som skall gagna henne uppenbarligen.
Äktenskapsförord talar om vad som inte ska delas vid en skilsmässa. Hur fördelningen sker utan ett sånt kan du säkert Googla fram själv. Förordet är till för att MånsPetter ska skydda så mycket av sin egendom som möjligt när skilsmässan väl inträffar.

Hade det varit en normal skilsmässa så hade det inte ens funnits ett äktenskapsförord, det är det mest normala. Då delar man på tillgångarna och går vidare. MånsPetter däremot vill ha allt trots att skilsmässan beror på otrohet och missbruk från hans sida. Han är definitivt inte mogen för att bli ens en helgpappa. Jag hoppas Ciara förstår detta och slutar prata om att han ska ha rätt till barnen. Barnen borde ha rätt att slippa umgås med klanen.
Citera
2025-07-02, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345

Sluta snacka skit.

Deras hus i England köptes för runt 12-13 miljoner kronor 2018. Nu är huset värderat till cirka 18 miljoner flera år senare. Ciara kommer säkert få behålla huset om hon inte kan köpa ut månsan för själva vinst pengarna. Ciara la in 3 miljoner cirka i huset själv. I England är lagarna lite annorlunda och mer gynnande för barnen än i Sverige . Dessutom har ciara barnen på heltid. Måns kommer få betala plus underhåll på detta. Om han inte gjort det hittills så kommer han hamna på plus minus noll med det huset och sannolikt får ciara bo kvar där. Måns är väldigt störd, det bevisar han genom sina handlingar och eftervåld mot ciara framförallt att han straffar barnen via ciara
Citera
2025-07-02, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Äktenskapsförord talar om vad som inte ska delas vid en skilsmässa. Hur fördelningen sker utan ett sånt kan du säkert Googla fram själv. Förordet är till för att MånsPetter ska skydda så mycket av sin egendom som möjligt när skilsmässan väl inträffar.

Hade det varit en normal skilsmässa så hade det inte ens funnits ett äktenskapsförord, det är det mest normala. Då delar man på tillgångarna och går vidare. MånsPetter däremot vill ha allt trots att skilsmässan beror på otrohet och missbruk från hans sida. Han är definitivt inte mogen för att bli ens en helgpappa. Jag hoppas Ciara förstår detta och slutar prata om att han ska ha rätt till barnen. Barnen borde ha rätt att slippa umgås med klanen.

Vet inte vilken värld du lever i men ett äktenskapsförord är absolut inget ovanligt och något många förespråkar. Det är ju till för att skydda tillgångar tex som var och en hade innan äktenskapet. Inget konstigt alls!

Vad är en normal skilsmässa enligt dig?

Alla barn har rätt till sin mamma och pappa oavsett anledningen till skilsmässan. Jag är övertygad om att det kommer inte gynna någon med ditt resonemang.
Citera
2025-07-02, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Risken är att det namnet sätter sig när/om han kommer ut som bög vilket det spekulerats om. Inget fel med det. Men en bög som är alkoholist och knarkar är kanske inte vad pappa drömde om när han fick en son för 39 år sedan.

Att komma ut som bög skulle åtminstone hjälpa honom tillbaka in i värmen hos media.
Citera
2025-07-02, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Vet inte vilken värld du lever i men ett äktenskapsförord är absolut inget ovanligt och något många förespråkar. Det är ju till för att skydda tillgångar tex som var och en hade innan äktenskapet. Inget konstigt alls!

Alla barn har rätt till sin mamma och pappa oavsett anledningen till skilsmässan. Jag är övertygad om att det kommer inte gynna någon med ditt resonemang.
Jag har inte skrivit att äktenskapsförord är ovanligt, om du har läst det någonstans så är det nog i din egen värld. En normal skilsmässa är en normal skilsmässa till skillnad mot en där en missbrukande förälder förtalar sitt ex som MånsPetter med familj gör.

Alla barn har rätt till föräldrar, men alla barn mår inte väl av umgänget. En del barn far så illa att de måste omhändertas. Så ditt resonemang fungerar i rosenskimrande sagovärldar utan droger. MånsPetter bör inte ha umgänge så länge han missbrukar, talar illa om barnens mamma och uppträder våldsamt.
Citera
2025-07-02, 15:08
Medlem
Citat:
Visa källa på att han skulle vara bland dom 100 rikaste har svårt att tro det
Förlåt! Helt fel av mig - googlade snabbt ”Måns Zelmerlöw net worth”. Tänkte inte och kollade inte källan.

Han delade hursomhelst ut 28 miljoner till sig själv 2021, utöver utdelningar och förvärvsinkomster på flera miljoner per år utöver det. Han har självklart investeringar utöver fastigheter och bolag som ökat i värde och genererar inkomster.

Han har råd att ge sina barn ekonomisk trygghet och behöver inte bråka om pengar.
Citera
2025-07-02, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag har inte skrivit att äktenskapsförord är ovanligt, om du har läst det någonstans så är det nog i din egen värld. En normal skilsmässa är en normal skilsmässa till skillnad mot en där en missbrukande förälder förtalar sitt ex som MånsPetter med familj gör.

Alla barn har rätt till föräldrar, men alla barn mår inte väl av umgänget. En del barn far så illa att de måste omhändertas. Så ditt resonemang fungerar i rosenskimrande sagovärldar utan droger. MånsPetter bör inte ha umgänge så länge han missbrukar, talar illa om barnens mamma och uppträder våldsamt.

Nja nu svänger du väl till det du skriver ju att vid en normal skilsmässa hade det inte ens funnits ett äktenskapsförord och att det är det normala.
Du behöver inte lägga tid på och kommentera det är ju rätt oväsentligt i det hela. Dom har ett sådant och det borde underlätta.
Resten har vi olika uppfattningar om jag har ingen insyn i hur dom haft det i äktenskapet eftersom jag inte känner dom och vill ha säkra källor.
Respekterar att vi har skilda åsikter det borde du också göra,
Citera
2025-07-02, 15:46
Medlem
Citat:
Nja nu svänger du väl till det du skriver ju att vid en normal skilsmässa hade det inte ens funnits ett äktenskapsförord och att det är det normala.
Du behöver inte lägga tid på och kommentera det är ju rätt oväsentligt i det hela. Dom har ett sådant och det borde underlätta.
Resten har vi olika uppfattningar om jag har ingen insyn i hur dom haft det i äktenskapet eftersom jag inte känner dom och vill ha säkra källor.
Respekterar att vi har skilda åsikter det borde du också göra,
Du får så klart ha din åsikt. Men vid 70% av alla äktenskap i Sverige saknas äktenskapsförord. Jag tror inte att det kommer att underlätta i detta fallet eftersom ena parten söker konfliktytor.
Citera
2025-07-02, 15:55
Medlem
Citat:

Jag håller med dig, men i det här fallet skyddas även inkomster och tillgångar som tillkommit under tiden för äktenskapet. Att ha det upplägget när parterna inte är ekonomiskt jämställda, under en tid när barnen är små, är ovanligt - och snålt. Jag känner inte till någon som inte delat/delar lika på inkomsterna åtminstone under småbarnsåren. Galet att då tvinga fram en försäljning av den gemensamma bostaden…

Du har rätt i att alla barn har rätt till båda sina föräldrar, och de flesta älskar och behöver dem oavsett - det är ändå deras föräldrar. Hoppas att parterna kan komma vidare och fokusera på vad som är bäst för barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in