2025-07-01, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Ja det stämmet! Och varför det har börjat synas senare är att folk lever betydligt längre idag.
Ja ,de i afrika har ingenting ändå föder de massor med barn !
Citera
2025-07-01, 23:25
Medlem
VidrigKunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/krig-och-klimat-avgorande-for-ungas-vilja-att-skaffa-barn

Jag förstår inte detta resonemang pga följande:

1. Det har varit kass tillvaro med elände i hela mänsklighetens historia.

2. Mänskligheten har aldrig haft en såppas bekväm tillvaro som nu.

Julia et al vill inte skaffa barn för dom har det för bekvämt!

Du har rätt, folk vill bara inte erkänna hur egoistiska de är.

”Världen är för hemsk buhuu”
Citera
2025-07-01, 23:29
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmegmaFri
Ja, det gör dom säkert med dagens bostadspriser. Dom kommer bo hemma tills dom är lika gamla som du är nu, i bästa fall.
Hoppas du är svintät.

Alla bor ju inte i storstäder.
I min kommun får du ett helt hus på 1 årslön, så det finns liksom inga ursäkter.
Men jag förstår att vuxna sitter hemma hos mor och far när dom är 30+ dricker Oboy och spelar TV-spel, ingen har ju lärt dom att det finns alternativ, för föräldrarna är lika fyrkantigt lagda, om de bor i storstad.
Citera
2025-07-01, 23:30
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigKund
Du har rätt, folk vill bara inte erkänna hur egoistiska de är.

”Världen är för hemsk buhuu”

Vad menar du med egoistiska? Menar du att kvinnor är egoistiska för att dom inte vill skaffa barn med en man som är såpass värdelös att han inte ens klarar av att väcka hennes kvinnolust?
Citera
2025-07-01, 23:32
Medlem
SmegmaFris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Alla bor ju inte i storstäder.
I min kommun får du ett helt hus på 1 årslön, så det finns liksom inga ursäkter.
Men jag förstår att vuxna sitter hemma hos mor och far när dom är 30+ dricker Oboy och spelar TV-spel, ingen har ju lärt dom att det finns alternativ, för föräldrarna är lika fyrkantigt lagda, om de bor i storstad.

ja förutsatt att det finns arbeten i byhålan du bor i om 20 år.
Citera
2025-07-01, 23:33
Medlem
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/krig-och-klimat-avgorande-for-ungas-vilja-att-skaffa-barn

Jag förstår inte detta resonemang pga följande:

1. Det har varit kass tillvaro med elände i hela mänsklighetens historia.

2. Mänskligheten har aldrig haft en såppas bekväm tillvaro som nu.

Julia et al vill inte skaffa barn för dom har det för bekvämt!
Utan att vara insatt i ämnet så tror jag att det låga barnafödandet är ett i-landsproblem och beror på att man fokuserar på självförverkligande istället. Jag tror mao att det är en naturlig utveckling i ett rikt land och inte fel på något sätt.

Jag förstår inte ens varför man vill få upp barnafödandet när vi redan har passerat 8 miljarder människor på jorden.
Citera
2025-07-01, 23:36
Medlem
Skyggedanss avatar
Aldrig förstått det påståendet heller. Inser dock att det i verkligheten inte har med världsläget att göra utan med att vår nuvarande västerländska civilisation går mot sitt slut. Folk känner instinktivt av undergången och rationaliserar den bäst de kan. Vi går samma öde till möte som Rom, gamla Egypten och Baghdad. De civilisationsbärande folken slutar föda barn samtidigt som främlingar invaderar. Nästa steg i vår undergång är en exodus från städerna tillbaka till landsbygden. Först när detta sker kommer barnafödandet öka igen.
Citera
2025-07-01, 23:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
USA har aldrig haft en så knäpp president som de har nu.

Jag hade inte heller skaffat barn innan jag hade sett vad det blev av fanskapet om jag skulle vara i situationen att vilja ha familj just nu.

Nu har USA en president som är just President.
Han tar tag i saker inte lindar in dem i något flum flum...

D.Trump kan vara räddningen för världen!!!
Ut med blattarna är en bra början, vi i Europa måste göra samma.
Dessa efterblivna blattar skall inte kunna leva gott på oss vita som kämpar sliter och vill ha ett gott samhälle där brott inte lönar sig.
Skaffa inte fler barn än du kan försörja, det naturliga är att de då avlider på grund av att de inte har tak över huvudet eller kan få näringsriktig mat.

Blattar kan vara i blatteländer och knulla sina barn och sina kusiner.
Vi vita kan vara i västvärlden och skapa ett gott humant samhälle.

Hoppas inte Israel ger upp sin kamp mot Hamas (Palestinier).

Trump är rak ärlig och klok.
Citera
2025-07-01, 23:40
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmegmaFri
ja förutsatt att det finns arbeten i byhålan du bor i om 20 år.

Det har funnits det i minst 500år, så 20 till ska nog gå.

Men du fattar säkert vad jag menar, folk i 20-års åldern här har egna hus, och lever alldagligt, skaffar barn osv.

Men dom är bra mycket med mer mognare än 30 åringar i storstad som bor hos mamma, men lägger helst pengarna på yta.

Fattar du inte hur patetiskt det är, vi garvar åt er medan ni tror i er lilla bubbla att ni är något, Haha fyfan.
Senast redigerad av Pungpuckel 2025-07-01 kl. 23:46.
Citera
2025-07-01, 23:42
Avslutad
Citat:
Ohja, meningen med livet är att existera.

Gör det då och sköt ditt och ge fan i att lägga dig i huruvida andra ska skaffa barn eller inte.
Citera
2025-07-01, 23:45
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Säg mig vad som är lockande med bajsblöjor, skrik, gnäll, gråt, mindre pengar i plånkan, sömnbrist och tidsbrist? För att fanskapet sedan ska byta bort namnet man gav den, läsa flumkurser på universitetet i 3000 år och ändå inte hälsa på ålderdomshemmet man sedan sitter på?
Låter som att det är föräldrarnas fel i det läget. Kass uppfostran.
Citera
2025-07-02, 00:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
USA har aldrig haft en så knäpp president som de har nu.

Jag hade inte heller skaffat barn innan jag hade sett vad det blev av fanskapet om jag skulle vara i situationen att vilja ha familj just nu.
USA president påverkar inte Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in