2025-07-01, 22:45
Medlem
Longest-covids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
När jag blev till svälte barnen ihjäl i Biafra och barnen barn upp av napalm i Vietnam, det var mer krig i Mellanöstern än nu och ryssen smällde atombomber som aldrig för eller senare och krig med ryssen var trolig. Inga bostäder fanns det heller. Bostadsbristen var mer akut än nu. Palme var statsminister. Om inte jorden snart skulle gå under i ett atomkrig så skulle det bli istid och eller alla träden i skogen skulle dö av försurning. Dessutom dog 1000 i trafiken årligen och man fick röka överallt.
Cancer var en obotlig sjukdom och diabetes dog du av.

Ändå föddes de fler ungar dom åren.
Men ni hade inte sociala medier som påminde unga hela tiden om jordens undergång. Det fanns hopp och en framtidstro då, det gör det inte nu
Citera
2025-07-01, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Ja, det har ju alltid varit eländigt i världen och livet för de flesta är ett lidande så det är ju intressant varför man genom historien velat utsätta andra för det genom att föda fler människor.

Ungdomar utan egen bostad, arbete och pengar, "Åh, vad jag skulle vilja utsätta någon annan för denna situation, nu knullar vi!"

Enkelt att förstå egentligen. Innan har det varit skit men gått mot något bättre. Idag är det bra men det går mot något värre. Dvs, hopplöshet.

Det finns inget hopp längre. Dom efterblivna/korrupta har förstört allt för alla.
Citera
2025-07-01, 22:52
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longest-covid
Men ni hade inte sociala medier som påminde unga hela tiden om jordens undergång. Det fanns hopp och en framtidstro då, det gör det inte nu

Det var betydligt mer nyheter i alla media och betydligt mindre trams om kändisar och penisstorlekar än nu. På våran skola fanns det bilder på svältande Biafrabarn och brinnande virtnamnugar.

https://images.app.goo.gl/2DU65h1Z6cAXFSFJ7
https://images.app.goo.gl/5kEB8uPk7HhCMyWx7
Citera
2025-07-01, 22:55
Roligaste argumentet jag ofta möts av, i egenskap av misantrop, är att "man vill ju föra sina gener vidare" - som om detta vore något evigt. Dessa pannbiffar står med öppna munnar när man försöker förklara att 99,5% av alla arter som någonsin existerat på den här planeten har blivit utrotade, och de tycks - i sin hybris - tro att människor är något undantag. När man pekar på explosionsartad befolkningsökning i tredje (och smutsigaste) världen, mikroplast i havet och annan skit så låtsas de som om det regnar.

Svenskar har inget existensberättigande, så om dessa OnlyFans-/TikTok-/karriärtjejer vill rollspela Sex and the City och vara något slags "Big Boss Bitch" så får de gärna göra så. I det långa loppet lär väl hela planeten ändå befolkas av smutsiga muslimer, så det är lika bra att skynda på förfallet. Kasta batterier i havet, häll olja i avloppet och bygg bomber med Semtex ämnade för medmänniskor.

Heil Satan, era jävla pedofildyrkare, eller era jävla supersvennar i för korta shorts och sommarblå skjorta/klänning. Ge mig Armageddon, och det helst igår.
Citera
2025-07-01, 23:04
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/k...tt-skaffa-barn

Jag förstår inte detta resonemang pga följande:

1. Det har varit kass tillvaro med elände i hela mänsklighetens historia.

2. Mänskligheten har aldrig haft en såppas bekväm tillvaro som nu.

Julia et al vill inte skaffa barn för dom har det för bekvämt!

Ja det finns många riktigt svårt förståndshandikappade missfoster i befolkningen. Det är bara att tacka och bocka för att de av egen fri vilja väljer att radera sina gener från historien.

Vi i den yppersta eliten påverkas inte överhuvud taget av den turbulens kleti och pleti upplever då vi existerar på ett högre plan. Därför är framtiden oerhört ljus för våra barn och bara fantasin sätter gränserna för lycka och välgång.

Livet leker.
Citera
2025-07-01, 23:11
Medlem
Citat:

Håller med, hennes argument är ju helt verklighetsfrånvänt.

Sämsta ursäkten någonsin. Det är allt narrativ om att förverkliga sig själv och satsa på karriär som har förstört många kvinnors liv. Sedan vaknar dom upp när dom är 40 år och kan inte längre få barn. Sorgligt.
Citera
2025-07-01, 23:13
Medlem
Bullshit det har minskat senaste 50 åren ! Folk har blivit bortskämda vill inte göra nåt som är "jobbigt " 🤭
Citera
2025-07-01, 23:14
Medlem
Citat:

Bara en ursäkt.

Hjärnan är skadad hos många unga idag.

De saknar riktning.

De förstår ej att livet går ut på att skapa barn. Alla system i oss människor är skruvade för att öka barnafödsel. Kvinnors jävla magrutor flyttar på sig för att skapa barn… förstår inte hur vi som samhälle har folk som ej förstår att deras hjärnor är gjorda för att vilja skapa barn och om de inte känner så borde söka hjälp
Citera
2025-07-01, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Bullshit det har minskat senaste 50 åren ! Folk har blivit bortskämda vill inte göra nåt som är "jobbigt " 🤭

Ja det stämmet! Och varför det har börjat synas senare är att folk lever betydligt längre idag.
Citera
2025-07-01, 23:18
Medlem
Helt seriöst. Man undrar ju om människors verklighetsuppfattning.

Vart tror ni att vi är påväg egentligen? Vilken framtid ser ni er framför er, realistiskt.

Vilken verklighet lever ni i?

VAKNA!
Citera
2025-07-01, 23:18
Medlem
SmegmaFris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Om dom sitter som vuxenbebisar med öppen mun som ett gäng fågelungar och säger ta hand mig, mata mig, torka mig i röven, köp TV-spel, ge mig veckopeng.. när dom är 18+.
Ja, då får dom väl bli amöbor, men tills dess åker dom ut med eller utan tummen i munnen.

Ja, det gör dom säkert med dagens bostadspriser. Dom kommer bo hemma tills dom är lika gamla som du är nu, i bästa fall.
Hoppas du är svintät.
Citera
2025-07-01, 23:21
Medlem
Genelkurmays avatar
Det har ingenting att göra med att världen består av krig eller att det finns dejtingappar. Krig har alltid funnits. Och dejtingappar förstår redan både män och kvinnor att det endast bara ska ses som ett tidsfördriv och adrenalinkick, snarare än något seriöst. Och det där med klimatförändringar förtjänar inte ens att få ett svar.

1. Unga är idag bekväma och bortskämda.

2. Det är inflation och att få en bostad i en storstad (där jobben finns) är en omöjlighet såvida du inte måste överbelåna dig själv och lägga en fet insats. Blir du sen av med jobbet för att du inte är en lydig goy så ska du ändå betala ockerränta och mata ett barns mun.

3. Det går inte att lita på att tvåsamhet råder och håller. Blir det skilsmässa och man har ett barn i bagaget så sitter man helt plötsligt i skiten.

4. Tiktok, instagram, onlyfans (och nu X) har fördummat världen. Alla vet om det, och vill därför inte att sina barn ska få uppleva denna skräck. Annat var det för 20 år sedan när det bara fanns oskyldiga saker som Lunarstorm, Playahead, snyggast, MSN.

5. Du har mobbning utan att rektorer och lärare gör något. Du har gängledare som rekryterar småbarn på skolor. Det skjuts utanför varje port.

6. Alla pengar läggs på Ukraina istället för vår egna välfärd.

Vem fan vill skaffa barn med dessa omständigheter och faktorer? När man sen lägger i vågskålen att man som singel och utan barn kan leva lyxliv och lägga undan en hel del av sin lön varje månad så är svaret väldigt enkelt.

Istället ska våra idiotpolitiker tillsätta ännu en utredning och avlöna ännu en byråkratkärring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in