2025-07-01, 21:59
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blardd
Feminism
Aborträtt
P-piller

Avskaffa dessa och kvinnor kommer börja föda barn igen.

Fel.
Citera
2025-07-01, 22:00
Medlem
Om mannen är hemma Lika mycket som kvinnan när de får barn så vill nog tjejerna ha barn, nu smiter mannen från ansvar.
Citera
2025-07-01, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Fel.

Nej, jag har rätt.
Citera
2025-07-01, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Du lär knappast få några barn heller om det är dina premisser, och vi är evigt tacksam att så värdelösa gener dör med dig.

Kvinnor har blivit lovade att de kan bli vad som helst, de kämpar hårt för att nå dit och skjuter allt på framtiden. Vid den tidpunkt de väl inser att de bara blev en värdelös mellanchef är de desperata efter en familj och då är det redan försent. Det är IVF och en massa annat jox som kostar pengar så många avstår.

Istället för att ha ett samhälle där kvinnor föder barn först och förverkligar sig själva sen, får vi barn med neurologiska funktionsnedsättningar och mammor som går på antidepressiva i sitt singelskap. Tjoflöjt.

Mitt barn är redan vuxet och alldeles vällyckat, tackar som frågar. Ingen i familjen har någonsin använt antidepressiva men det låter som du skulle behöva några kartor tror jag.
Citera
2025-07-01, 22:08
Medlem
Jag kan förklara det för dig och resten av systemhororna som inte förstår konsekvenserna av deras maktmissbruk.

Systemhororna har och jävlas/saboterar för folk. Gör deras liv jobbigt. Ansvarsfulla människor vill inte skaffa barn som kommer växa upp i ett sådant samhälle.

Regimen är så inkompetenta att dom måste utreda orsaken. Dom är orsaken. Haha vilka jävla jubelidioter.

Vem fan vill ha barn i en verklighet som styrs av tvättäkta idioter.
Senast redigerad av YouAlreadyKnow 2025-07-01 kl. 22:14.
Citera
2025-07-01, 22:10
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Jag tror inte att vi avlar mindre pga vem som är president i usa eller pga klimatförändringar.
Folk som påstår det är helt enkelt bara snedavlade från början. Jaha så du skiter inte ut dig en unge pga islossningen på grönland? Okej.

Jag tror att vi avlar mindre för att världen är allmänt jävla skit och vem fan vill sätta barn till den här världen? Det är krig överallt. Egentligen, vi föds inte för att vi vill det och på den vägen är det. Det är fan barnmisshandel att skaffa barn. Det ska jag ta upp i min nästa skrivelse till FN.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/krig-och-klimat-avgorande-for-ungas-vilja-att-skaffa-barn

Jag förstår inte detta resonemang pga följande:

1. Det har varit kass tillvaro med elände i hela mänsklighetens historia.

2. Mänskligheten har aldrig haft en såppas bekväm tillvaro som nu.

Julia et al vill inte skaffa barn för dom har det för bekvämt!

Du har svaret under punkt två. Människan har blivit för bekväm. Bortskämd, med andra ord.
Citera
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blardd
Nej, jag har rätt.

Irans regim är vansinniga över att de inte lyckats kuva de iranska kvinnorna till att skaffa fler barn. Regimen har gjort allt de förmår: minskat kvinnors möjlighet att studera och delta i arbetslivet, förbjudit sterilisering, vasektomi, kraftigt begränsat tillgången på preventivmedel, kraftigt begränsat möjligheten till abort, tillåter giftermål från 9 års ålder och våldtäkter inom äktenskapet. Vidare är regimens försök att stimulera barnafödandet med ekonomiska incitament & förmåner generösare än Sveriges. Inget fungerar, de otacksamma kvinnorna fortsätter vägra skaffa barn och kräva sin frihet åter.

Irans fertilitetsnivå ligger i intervallet 1,4–1,7 beroende på källa.
Citera
2025-07-01, 22:11
Medlem
Citat:
Exakt min poäng, folk vill inte skaffa barn pga dessa anledningar.

Dom är för lata och bortskämda och vill inte ta hand om barn. Världen är inte för dålig, den är för najs!

Du slår huvudet på spiken.
Citera
2025-07-01, 22:16
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/krig-och-klimat-avgorande-for-ungas-vilja-att-skaffa-barn

Jag förstår inte detta resonemang pga följande:

1. Det har varit kass tillvaro med elände i hela mänsklighetens historia.

2. Mänskligheten har aldrig haft en såppas bekväm tillvaro som nu.

Julia et al vill inte skaffa barn för dom har det för bekvämt!

Du har helt rätt.

Men det är bara att tacka och ta emot.
Dom som tycker det är förjävligt både att skaffa barn och existera frigör mer resurser till dom som vill.

Det är ett helt fritt valt arbete.
Citera
2025-07-01, 22:17
Medlem
Ja men säkert. Vilket jävla lala-land lever ni i?

Släpp TikTok och kom in i verkligheten. Världen är skit och påväg mot ännu värre. Vilka jävla filter lever ni genom egentligen.

Ni tror alltså att folk slutar skaffa barn för att dom lever i paradiset. Haha! Jävla idioter. Er dröm är en mardröm, men ni är för korkade för att förstå det.
Senast redigerad av YouAlreadyKnow 2025-07-01 kl. 22:21.
Citera
2025-07-01, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Irans regim är vansinniga över att de inte lyckats kuva de iranska kvinnorna till att skaffa fler barn. Regimen har gjort allt de förmår: minskat kvinnors möjlighet att studera och delta i arbetslivet, förbjudit sterilisering, vasektomi, kraftigt begränsat tillgången på preventivmedel, kraftigt begränsat möjligheten till abort, tillåter giftermål från 9 års ålder och våldtäkter inom äktenskapet. Vidare är regimens försök att stimulera barnafödandet med ekonomiska incitament & förmåner generösare än Sveriges. Inget fungerar, de otacksamma kvinnorna fortsätter vägra skaffa barn och kräva sin frihet åter.

Irans fertilitetsnivå ligger i intervallet 1,4–1,7 beroende på källa.

Det är alltså feminismen som hindrar iranierna från att skaffa barn? De har tagit bort aborträtten men feminismen består. Alltså hade jag rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in