2025-07-01, 22:18
Medlem
Finns ingen som helst anledning att killar skall lägga sig i om tjejer inte skaffar barn.
Citera
2025-07-01, 22:19
Medlem
ViribusUnitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/krig-och-klimat-avgorande-for-ungas-vilja-att-skaffa-barn

Jag förstår inte detta resonemang pga följande:

1. Det har varit kass tillvaro med elände i hela mänsklighetens historia.

2. Mänskligheten har aldrig haft en såppas bekväm tillvaro som nu.

Julia et al vill inte skaffa barn för dom har det för bekvämt!

Det kan, som uttryck för genuin oro för framtiden, vara en delförklaring i rådande kulturell och psykologisk kontext -- folk var annorlunda funtade förr. Men nog är det i hög grad en rationalisering: det handlar även om många fler aspekter så som osäker ekonomi, brist på stabila relationer, personlig tvekan inför föräldraskap, rädsla för att förlora individuell frihet, livsstilsval, samhällets arbetsmarknadsförväntningar på kvinnor och karriärstress.

Det hon uttrycker utgår, i hög mån, från en socialt acceptabel tolkningsram, som blir bekväm att luta sig mot i ett kulturellt sammanhang där barnafödande inte längre är självklart -- utan ett konkurrerande "livsprojekt" bland flera.
Senast redigerad av ViribusUnitis 2025-07-01 kl. 22:32.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Finns ingen som helst anledning att killar skall lägga sig i om tjejer inte skaffar barn.

Och därför föds det inga barn.
Citera
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Här är vad man kan lära sig om livet av att jobba på ålderdomshem; Enda glädjen gamlingar har är deras barn, barnbarn och vad de sysslar med. Ingen pratar om sin karriär eller vad de hade för jobb. Även de som hade högavlönade positioner med hög utbildning som överläkare och liknande pratar aldrig om sina jobb bara om sina barn.

Korrekt.
Det finns en fortgående undersökning som spänner över åtminstone 80 år, och det som betyder något i livet när du blir gammal är RELATIONER.

Inte en massa ytligt bajs.
Citera
2025-07-01, 22:21
Avslutad
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/krig-och-klimat-avgorande-for-ungas-vilja-att-skaffa-barn
Har ni märkt att de bara tillfrågat kvinnor? Inte en enda man i klippet.
Citera
2025-07-01, 22:23
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YouAlreadyKnow
Jag kan förklara det för dig och resten av systemhororna som inte förstår konsekvenserna av deras maktmissbruk.

Systemhororna har och jävlas/saboterar för folk. Gör deras liv jobbigt. Ansvarsfulla människor vill inte skaffa barn som kommer växa upp i ett sådant samhälle.

Regimen är så inkompetenta att dom måste utreda orsaken. Dom är orsaken. Haha vilka jävla jubelidioter.

Vem fan vill ha barn i en verklighet som styrs av tvättäkta idioter.

Jag tycker du resonerar bakvänt.

Om du har något bra att erbjuda en familj, så varför låta dårar styra över det?

Du distanserar dig från nötter, och lever så fritt du kan.
Det finns alla möjligheter att lyckas.
Att andra är idioter gör det svårare att tjäna pengar på vissa sätt, men man kommer ju undan en helvetes massa 👍🏼😎
Citera
2025-07-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blardd
Har ni märkt att de bara tillfrågat kvinnor? Inte en enda man i klippet.

Tyckte Olle kändes som en man även om han var något feminin men han är nog en man,
Citera
2025-07-01, 22:25
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Jag tror inte att vi avlar mindre pga vem som är president i usa eller pga klimatförändringar.
Folk som påstår det är helt enkelt bara snedavlade från början. Jaha så du skiter inte ut dig en unge pga islossningen på grönland? Okej.

Jag tror att vi avlar mindre för att världen är allmänt jävla skit och vem fan vill sätta barn till den här världen? Det är krig överallt. Egentligen, vi föds inte för att vi vill det och på den vägen är det. Det är fan barnmisshandel att skaffa barn. Det ska jag ta upp i min nästa skrivelse till FN.
Citera
2025-07-01, 22:28
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray
Jag tror inte att vi avlar mindre pga vem som är president i usa eller pga klimatförändringar.
Folk som påstår det är helt enkelt bara snedavlade från början. Jaha så du skiter inte ut dig en unge pga islossningen på grönland? Okej.

Jag tror att vi avlar mindre för att världen är allmänt jävla skit och vem fan vill sätta barn till den här världen? Det är krig överallt. Egentligen, vi föds inte för att vi vill det och på den vägen är det. Det är fan barnmisshandel att skaffa barn. Det ska jag ta upp i min nästa skrivelse till FN.

Vi fattade det för en kvart sedan, när du skrev exakt samma inlägg herr Dement.
🤓
Citera
2025-07-01, 22:29
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
Mitt barn är redan vuxet och alldeles vällyckat, tackar som frågar. Ingen i familjen har någonsin använt antidepressiva men det låter som du skulle behöva några kartor tror jag.
Trumphatare tycker ju aldrig det är försent med abort. Så kör på.
Citera
Medlem
Longest-covids avatar
Om man ständigt matas med information om krig, miljöförändringar och hopplöshet, så är det väl inte konstigt att unga tänker så?
Dessutom är det dyrt att existera och barn blir nästan omöjligt.
Synd och sorgligt.
Citera
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj

Jag förstår inte detta resonemang pga följande:

1. Det har varit kass tillvaro med elände i hela mänsklighetens historia.

2. Mänskligheten har aldrig haft en såppas bekväm tillvaro som nu.

Julia et al vill inte skaffa barn för dom har det för bekvämt!

Märkligt. Förlossningsvården är dessutom fantastisk. Hittills har en stor del av kvinnorna dött i barnsäng. Idag sker det knappt även om jag som man inte är avundsjuk på just den biten.

Kvinnor utan barn är att undvika. Antingen är de så bittra/egocentriska eller störda på annat vis (fula/feta som stryk) så att de inte vill. Eller så är de knäckta och bittra för att de inte fått barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in