2025-07-01, 21:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Man får ju inte säga till barn på skarpen längre utan att få konstiga blickar eller socanmälningar på sig. Har du sett barnuppfostran i dagens samhälle? De kommer bli så extremt icke-anställningsbara som det bara går att bli.
Det är helt enkelt inte sant. Man får säga till barn på skarpen utan att få socanmälningar.
Citera
2025-07-01, 21:30
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/krig-och-klimat-avgorande-for-ungas-vilja-att-skaffa-barn

Jag förstår inte detta resonemang pga följande:

1. Det har varit kass tillvaro med elände i hela mänsklighetens historia.

2. Mänskligheten har aldrig haft en såppas bekväm tillvaro som nu.

Julia et al vill inte skaffa barn för dom har det för bekvämt!

Vi har aldrig varit så utvecklade och så effektiva. Ändå verkar folk få det sämre. Jag pratar nu mest om finska förhållanden. Sjukvården sparar och sparar. När jag var ung fanns BB i varje stad. Nu är det rejält utglesat. Just nu monteras vården ner med nya sparkrav varje vecka känns det som. Folk har inte råd att köpa bostad i samma omfattning som tidigare. Socialbidrag sänks, studiestöd sänks. Folk blir vräkta. Priserna stiger. Jag är glad att jag inte behöver leva så jätte länge till.
Klimatförändringen i sig är inget problet Problemet är alla strama tyglar folket utsätts för i klimatets namn. Vi får allt mindre frihet, allt mindre pengar, allt mindre förmåner och allt mer plikter. Det finns inte ens en vänster som värnar om utsatta längre. Det ser verkligen inte bra ut.
Citera
2025-07-01, 21:30
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Vad tror du muslimerna gör tror du de daltar med sina ungar i all evighet eller?

Soc tar hälften av dem din ärta. Om inte mannen hinner kasta frun från balkongen när han inser att hon är gravid.
Citera
2025-07-01, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Soc tar hälften av dem din ärta. Om inte mannen hinner kasta frun från balkongen när han inser att hon är gravid.

Nej soc tar inte en promille.
Citera
2025-07-01, 21:34
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Det är helt enkelt inte sant. Man får säga till barn på skarpen utan att få socanmälningar.

”Modern barnuppfostran innebär att skapa en trygg och kärleksfull miljö där barnets behov tillgodoses och där de får möjlighet att utvecklas till självständiga och empatiska individer”

I praktiken har det blivit: ditt barn har rätt till vilken känsla den vill och agerar dem på känslan så ber du lite snällt och fint om denne kan sluta.

Vilket har gått helt åt skogen. Detta daltandet med ungarna gör barnen till monster. Och jag ser bara hur det blir fler och fler.
Citera
2025-07-01, 21:37
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/krig-och-klimat-avgorande-for-ungas-vilja-att-skaffa-barn

Julia et al vill inte skaffa barn med såna som dig, därför föds det för få barn.
Det låga barnafödandet beror på en märklig grupp med män som vägrar behaga kvinnor på ett sätt som gör att kvinnor vill gå till sängs med dom.
Kvinnofientlighet skrämmer bort kvinnor från män och jag skulle säga att det är detta som är anledningen till att få barn föds - det är så få män som beter sig som lämpliga fäder.
Citera
2025-07-01, 21:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Julia et al vill inte skaffa barn med såna som dig, därför föds det för få barn.
Det låga barnafödandet beror på en märklig grupp med män som vägrar behaga kvinnor på ett sätt som gör att kvinnor vill gå till sängs med dom.
Kvinnofientlighet skrämmer bort kvinnor från män och jag skulle säga att det är detta som är anledningen till att få barn föds - det är så få män som beter sig som lämpliga fäder.

Ja alltså dagens män är oxå bekväma och lata av sig. Helt korrekt iakttagelse från dig.

Det är ett generationsproblem. Inte ett kön/genus problem!

(Sen är ju topic förklaringen att världen suger, inte att männen är kassa, till varför man inte vill ha barn)
Citera
2025-07-01, 21:46
Avslutad
Internet, invandring och ökat resande har lett till att barn och ungdomar tar till sig mycket mer information om världen än bara för ett litet tag sedan.

Själv är jag född på 80-talet och när vi var 0-15 visste vi fan ingenting om någonting. Världspolitik, miljö, krig? Tja, det var bara nåt avlägset, nåt de babblade om på Tv, som de vuxna tittade på.

Tror många känsliga nu växer upp med hela världen på sina axlar och därmed får en mörk framtidsbild.
Citera
2025-07-01, 21:46
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ja alltså dagens män är oxå bekväma och lata av sig. Helt korrekt iakttagelse från dig.

Det är ett generationsproblem. Inte ett kön/genus problem!

(Sen är ju topic förklaringen att världen suger, inte att männen är kassa, till varför man inte vill ha barn)

Nej jag tycker inte det är ett generationsproblem. Och jo, jag tycker att det är personer som tillhör det manliga könet som skapar problemen med låg barnafödsel.. Inte kvinnor. (Meningen med livet för kvinnor rent biologiskt är just att föda barn).

Jag skulle säga att den låga barnafödsel beror på 2 problem.
1: Som jag sa i mitt förra inlägg, män som vägrar behaga kvinnor och därför får dom inga kvinnor till sängs = färre graviditeter sker.
2: Att vi lever i ett slavsamhälle där du måste arbeta för att inte dö på gatan....
Citera
2025-07-01, 21:47
Avslutad
Feminism
Aborträtt
P-piller

Avskaffa dessa och kvinnor kommer börja föda barn igen.
Citera
2025-07-01, 21:53
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:

Man blir vad man tänker. Antingen är världen vacker eller så är det bara elände som bor i huvudet.
Citera
2025-07-01, 21:54
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
USA har aldrig haft en så knäpp president som de har nu.

Jag hade inte heller skaffat barn innan jag hade sett vad det blev av fanskapet om jag skulle vara i situationen att vilja ha familj just nu.
Du lär knappast få några barn heller om det är dina premisser, och vi är evigt tacksam att så värdelösa gener dör med dig.

Kvinnor har blivit lovade att de kan bli vad som helst, de kämpar hårt för att nå dit och skjuter allt på framtiden. Vid den tidpunkt de väl inser att de bara blev en värdelös mellanchef är de desperata efter en familj och då är det redan försent. Det är IVF och en massa annat jox som kostar pengar så många avstår.

Istället för att ha ett samhälle där kvinnor föder barn först och förverkligar sig själva sen, får vi barn med neurologiska funktionsnedsättningar och mammor som går på antidepressiva i sitt singelskap. Tjoflöjt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in