• 1
  • 2
2025-07-01, 18:06
Medlem
rex144s avatar
https://www.sydsvenskan.se/2025-06-2...-lyxchokladen/

"Choklad som plockas upp från golvet och smälts om. Raderade och ändrade bäst före-datum. Råttbajs och råttor som har gnagt på påsar."

"Ibland så råkar man ju tappa praliner på golvet. Och då sa de att man skulle sätta dem på en separat plåt för att de skulle smälta om det igen"

Chockladfabriken måste ha ha speciella slussar , dörrar som håller tätt så att råttor inte kan ta sig in medan de tog över Tetra Packs gamla lokaler i Lund utan att rått-säkra lokaler. Men även i den nya fabriken fick de samma problem.

Vad tycker ni om det?
Citera
2025-07-01, 18:09
Medlem
Du kanske borde skriva "Hedh Escalante Chocolatier" i rubriken. Det är inte enbart s k Dubaichoklad....
Citera
2025-07-01, 18:11
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
https://www.sydsvenskan.se/2025-06-2...-lyxchokladen/

"Choklad som plockas upp från golvet och smälts om. Raderade och ändrade bäst före-datum. Råttbajs och råttor som har gnagt på påsar."

"Ibland så råkar man ju tappa praliner på golvet. Och då sa de att man skulle sätta dem på en separat plåt för att de skulle smälta om det igen"

Chockladfabriken måste ha ha speciella slussar , dörrar som håller tätt så att råttor inte kan ta sig in medan de tog över Tetra Packs gamla lokaler i Lund utan att rått-säkra lokaler. Men även i den nya fabriken fick de samma problem.

Vad tycker ni om det?
Jag tycker inte om det, men egentligen bryr jag mig inte, köper inte hipsterchoklad.
Citera
2025-07-01, 18:14
Medlem
ElexirPharmas avatar
De borde gå ihop med Bake My Day som har liknande hål i huvudet och döpa om sig till Bake My Dubai Rat.
Citera
2025-07-01, 18:55
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du kanske borde skriva "Hedh Escalante Chocolatier" i rubriken. Det är inte enbart s k Dubaichoklad....
Spännande, då dom förser SAS med en fet mängd choklad. Har mumsat i mig flera såna praliner genom åren...
Citera
2025-07-01, 18:58
Medlem
HBTKuks avatar
Att folk inte anade oråd redan vid namnet. Nästa grej svennen blir tokig i är kanske Baghdad-mjölkersättning, Syrien-förskola eller annat pikant inslag i den svenska faunan.
Citera
2025-07-01, 19:25
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Att folk inte anade oråd redan vid namnet. Nästa grej svennen blir tokig i är kanske Baghdad-mjölkersättning, Syrien-förskola eller annat pikant inslag i den svenska faunan.

Innan jag ens visste att chokladen görs i Sverige så blev jag misstänksam... när jag hörde namnet... på chokladen.
Dubai har ökenklimat, där finns inga kossor och livsmedelsproduktion går dåligt ihop med 50 graders värme och arabers hänsynslöshet mot gästarbetare från Sri Lanka ,Filippinerna, Indien, Bangladesh samt att det är en korrupt diktatur så de behöver inte följa några hygienregler.

Det har visat sig att "Dubai-smittan" har nått Sverige, så jag avstår från Dubai-chokladen.
Senast redigerad av rex144 2025-07-01 kl. 19:28.
Citera
2025-07-01, 19:27
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Spännande, då dom förser SAS med en fet mängd choklad. Har mumsat i mig flera såna praliner genom åren...

Du har rätt, jag missade namnet på företaget.
Citera
2025-07-01, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Jag är benägen att hålla med. Vi bör veta att i Lund är man hård mot de anställda men skämmer bort de lokala råttorna.

Schweiziska Lindts variant är inte helt billig men kul smak och konsistens så har inköpt mer än gång till festligare helger.

119 kr för 145 gram med 45 % pistagenöt:
https://www.lindt.se/sv/lindt-dubai-...9142567-214257
Senast redigerad av OnlyHans.Redux 2025-07-01 kl. 19:51. Anledning: Nötigheten och skåningar
Citera
2025-07-01, 19:48
Medlem
Streckkods avatar
Dubai choklad producerad bland råttor?

Dra på trissor! Det kunde jag aldrig föreställa mig!

Araber som är så rena, hygieniska och vältvättade?

Hur gick det till?
Citera
2025-07-01, 20:04
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streckkod
Dubai choklad producerad bland råttor?

Dra på trissor! Det kunde jag aldrig föreställa mig!

Araber som är så rena, hygieniska och vältvättade?

Hur gick det till?
Är det utpekade företaget ett arabföretag?

https://www.allabolag.se/befattnings.../2KGR56KI5YFWD
Citera
2025-07-01, 22:17
Medlem
Jordgubbes avatar
Men vad har vi, tre tjejer. Nån hälsovårdsenhet som sagt nåt av vikt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in