2025-07-01, 14:27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ciribiri
Sverige har sedan 2021 haft omfattande problem med en stor grupp svenskar (sektliknande konspiratörer av svensk och utländsk bakgrund) som till utlandet spridit ryktet att Svenska myndigheter systematiskt kidnappar och säljer barn. Tillsammans med koranbränningarna har denna sekt lyckats skapa en fortfarande pågående desinformationskampanj (LVU-kampanjen) som gjort att terrorhotbilden mot Sverige ökat.
Den enda effekt som egentligen spelar nån roll i detta är dock:
Har det lett till att den muslimska invandringen minskat?
Citera
2025-07-01, 14:46
Medlem
Mrsmupps avatar
Åter igen feltolkas lagar av sekten 😂
Lagen sektledaren läxar upp socialen gäller ju LSS 😂 Alltså insatser för personer för funktionsnedsättning...
Citera
2025-07-01, 14:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsmupp
Svarar som din idol : TITTA INTE PÅ MIG , SKRIV INTE TILL MIG ,TÖNT🤡

Jag har ingen idol, det är inte så jag fungerar. Men om det är något jag inte förstår, så är det hur någon frivilligt kan ta parti för socialtjänsten i ur och skur. Det spelar ingen roll vad man tycker om Family United och även de har ju sina poänger, särskilt med tanke på hur djupt de pressats ner psykiskt av just den myndigheten.

Att blint försvara Sveriges kanske mest dysfunktionella myndighet oavsett omständigheterna säger tyvärr mer om den som gör det än om myndigheten själv.
Citera
2025-07-01, 14:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Hur fan ska jag veta det? Du får väl gå och göra någon utredning eller nått, ring 1177 och kolla.

Det är nog så att om i ur och skur försvara socialtjänsten så bör man nog ringa psykakuten. Inte ens när det bir så tydligt som uppdrag granskning och adam-fallet reagerar ni era dårar.

Som jag sagt.. Det finns bara ett sätt för er att lära er och det är att själva eller någon ni känner bli utsatta för haveriet som pågår i skrivande stund och drabbar många förtvivlade föräldrar där ute.
Citera
2025-07-01, 15:00
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Den enda effekt som egentligen spelar nån roll i detta är dock:
Har det lett till att den muslimska invandringen minskat?

Troligtvis, ja. Och det är sannolikt just därför dessa fanatiker inom socialtjänsten får fortsätta agera utan konsekvenser. Tragiskt nog riktar de dessutom in sig på svenska familjer och verkar nästan överkompensera genom att lägga oproportionerligt mycket kraft på att utreda och kontrollera dem och deras barn.

Folk förstår inte hur allvarligt det faktiskt är. Det vi ser är en fullständig rättsskandal, från början till slut och det drabbar inte bara de direkt inblandade. Alla påverkas indirekt. Varje felaktig placering kostar samhället enorma summor, och det räcker med en anonym orosanmälan som socialtjänsten väljer att tro på för att även dina egna barn ska kunna hamna i farozonen.

Eller en infekterad vårdnadsvist där en av föräldrarna är en skicklig manipulatör. Som sagt. Det är helt stört att så inkompetenta tjänstemän ska ges en sådan makt över svenska familjer. Sjukt är bara förnamnet.
Citera
2025-07-01, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsmupp
Åter igen feltolkas lagar av sekten 😂
Lagen sektledaren läxar upp socialen gäller ju LSS 😂 Alltså insatser för personer för funktionsnedsättning...
Inte bara LSS utan personer som av ett eller annat skäl behöver hemtjänst , missbruksvård eller ekonomiskt bistånd ingenstans står det något annat än att det gäller stöd och hjälp för att klara vardagen praktiskt eller ekonomiskt
Citera
2025-07-01, 15:02
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asterisk99
Kurt, är det du som är skåningen ?

Jag har inget med detta gäng att göra, mer än att de till stor del har rätt i sin kritik. Det är bra att frågan lyfts, för det här är riktigt sjuka jävlar vi har att göra med. Om du tycker att family united är sjuka så är inte soc så mycket bättre de heller.
Citera
2025-07-01, 15:03
Medlem
Mrsmupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Inte bara LSS utan personer som av ett eller annat skäl behöver hemtjänst , missbruksvård eller ekonomiskt bistånd ingenstans står det något annat än att det gäller stöd och hjälp för att klara vardagen praktiskt eller ekonomiskt

Precis ! F läste upp lagen och inte reagerade alls
" stöd för att kunna leva självständigt" .
Dem flesta kopplar det till LSS , äldreomsorgen, sjuka...
Senast redigerad av Mrsmupp 2025-07-01 kl. 15:11.
Citera
2025-07-01, 15:31
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är nog så att om i ur och skur försvara socialtjänsten så bör man nog ringa psykakuten. Inte ens när det bir så tydligt som uppdrag granskning och adam-fallet reagerar ni era dårar.

Som jag sagt.. Det finns bara ett sätt för er att lära er och det är att själva eller någon ni känner bli utsatta för haveriet som pågår i skrivande stund och drabbar många förtvivlade föräldrar där ute.

Att jag skulle försvara socialtjänsten i ur och skur är ju dock bara något du fått för dig, och är ett bra exempel på hur du saknar kritiskt tänkande och läsförståelse.
Citera
2025-07-01, 15:58
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
och det räcker med en anonym orosanmälan som socialtjänsten väljer att tro på för att även dina egna barn ska kunna hamna i farozonen.
Fast det är ju inte sant. Landet är fullt av barn som far illa och man anmäler och anmäler och anmäler men ingenting händer.

Det där med lättvindiga omhändertaganden verkar vara väldigt lokalt.
Citera
2025-07-01, 19:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Fast det är ju inte sant. Landet är fullt av barn som far illa och man anmäler och anmäler och anmäler men ingenting händer.
Ja det värsta är att soc överjobbar med fel familjer, som oftast inte behöver deras björntjänster. De värsta fallen låter soc vara precis som du konstaterat.

Citat:
Det där med lättvindiga omhändertaganden verkar vara väldigt lokalt.
Det förekommer i allra högsta grad och vem som helst som har barn kan drabbas. Ett fullständigt helvete är det som förtjänar att tas på allvar.

Det är så konstigt att soc-trollen in denna tråd inte fattar detta eller väljer att inte förstå. De kan omöjligt ha egna barn som de resonerar.
Citera
2025-07-01, 19:39
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ciribiri
Sverige har sedan 2021 haft omfattande problem med en stor grupp svenskar (sektliknande konspiratörer av svensk och utländsk bakgrund) som till utlandet spridit ryktet att Svenska myndigheter systematiskt kidnappar och säljer barn. Tillsammans med koranbränningarna har denna sekt lyckats skapa en fortfarande pågående desinformationskampanj (LVU-kampanjen) som gjort att terrorhotbilden mot Sverige ökat.

Protesterna mot svensk socialtjänst är inget nytt. Det har funnits i alla tider, men inte uppmärksammats särskilt mycket bara.

Här är ett klipp från ca 10 år sedan i Munkfors kommun där en enskild socialsekreterare fick spel och omhändertog så många barn att IVO började undra vad de höll på med i den kommunen. Det slutade med att SAMTLIGA barn fick komma hem igen och de var FELAKIGT OCH OLAGLIGT omhändertagna. Så de som protesterade i detta fall gjorde det enda rätta!

https://www.youtube.com/watch?v=QP3Qiz6kQaY

https://www.sverigesradio.se/artikel/6091656

https://www.sverigesradio.se/artikel/5961223
Senast redigerad av kurt-sune 2025-07-01 kl. 19:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in