2025-06-30, 20:44
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Han har ju sagt att covidvacciner är en minoritet av alla vaccinationer men har en majoritet av alla biverkningsrapporter i VAERS.
Är inte det överrepresentation?
Nej, och det är väl där det kör ihop sig för folk utan kunskap. Och då nämner jag inte ens att det inte finns en enda "biverkningsrapport" i VAERS.
Senast redigerad av korrektamund0 2025-06-30 kl. 20:48.
Citera
2025-06-30, 21:01
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
DU vill inte alltså inte säga vad det är. Säg det då istället för att tönta dig.
Hur svårt är det?

Nej, det går inte att kombinera med någon "fakta" för att dra några slutsatser.

Du frågade mig hur jag drar slutsatsen. Och du frågade mig samma sak för nån dag sen.
Nu säger du att du VET att det inte går.
Jaha. Varför frågade du då? Jättekonstigt.

Då är det väl på sin plats att DU förklara hur du VET att det inte går istället. Eftersom du verkar vara så säker.
Jag väntar.
Citera
2025-06-30, 21:06
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Du frågade mig hur jag drar slutsatsen. Och du frågade mig samma sak för nån dag sen.
Nu säger du att du VET att det inte går.
Jaha. Varför frågade du då? Jättekonstigt.

Då är det väl på sin plats att DU förklara hur du VET att det inte går istället. Eftersom du verkar vara så säker.
Jag väntar.
Och så var du där IGEN! Haspla ur dig något skit som inte stämmer och sedan be någon bevisa motsatsen. Du klarar ju inte ens av att inse att det inte är ett system för rapportering av biverkningar.

Lär dig vad du diskuterar INNAN du sätter igång skitsnackargeneratorn.
https://www.cdc.gov/vaccine-safety-systems/vaers/index.html

Jag redogjorde dessutom för saken IGEN så sent som igår.
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Och jag redogjorde dessutom för saken för DIG för två år sedan.
(FB) Vaccinerna - biverkningstråden.

Herregud...
Senast redigerad av korrektamund0 2025-06-30 kl. 21:11.
Citera
2025-06-30, 21:12
Medlem
Citat:
Ja jag förstår: Allt är nån annans fel.

Det kan inte möjligtvis vara så att du tenderar att uttrycka dig onödigt kryptiskt och att de eventuella poänger som du försöker få fram inte riktigt är så tydliga som du inbillar dig?

På vilket sätt är det kryptiskt att säga att diagrammet inte fastslår att det finns en överrepresentation?

Diagrammet är singular. Det syftar på ett specifikt diagram. Plural är diagrammen. OK, då vet du att det syftar på ett specifikt diagram. Ett diagram. Inte flera. Därmed säger jag att det specifika diagrammet inte fastslår att det finns en överrepresentation. Hur i helvete kan man misstolka denna mening?

Vet du vad jag tror problemet är? Det är att du vägrar ta ansvar för dina fadäser och istället skyller du på kryptiskt språkbruk. Skärp dig nu.

Citat:
Och grejen är såhär: Ingen normal människa rycker på axlarna och resignerar sig med att det är omöjligt att dra slutsatser från ett enskilt diagram, om man känner till andra högst relevanta fakta som gör att man KAN dra slutsatser. Tanken slog mig liksom aldrig att det var precis den leken DU ville leka, eftersom det är en så fundamentalt MENINGSLÖS syssla.

Du verkar inte ens förstå hur den här diskussionen ens började. Hade du inte skrivit: ''Ööh...'' och fått det att låta som att du inte köpte mitt obestridliga, korrekta påstående så hade jag inte behövt stå på mig på samma sätt. Hade du istället svarat med: ''Men anser du att diagrammet tillsammans med X, Y, D och P kan användas för att dra några meningsfulla slutsatser''? Ja men då hade jag svarat på det.

Men du länkade mig till något väldigt specifikt och logisk som jag är så poängterade jag att diagrammet faktiskt inte säger särskilt mycket. Jag har tagit upp en massa saker redan som påverkar diagrammet.

Även om det var tal om en överrepresentation säger vi så slår inte ens det fast att det var fel att administrera vaccin för covid-19. VAERS datan är tyvärr svår att forma. Det är typisk brusdata. Du kan inte värdera sådan data högre än välutförda studier och bra statistik som beaktar alternativa förklaringar. All typ av data är inte lika mycket värd. Detta måste du förstå.

Citat:
Vad fan är POÄNGEN med att envisas med att man inte kan dra en viss slutsats utifrån ett visst diagram, om man KAN dra den slutsatsen genom att kombinera diagrammet med ett faktum som är allmän kännedom? Kan du vara snäll och förklara det?

Varför?? Det är ju helt meningslöst!

Citat:
Du bad mig redogöra för mitt resonemang kring VAERS. Jag hävdade att det fanns en överrepresentation. Om du varken säger bu eller bä så vet jag inte om du håller med. Jag är inte tankeläsare.

Citat:
Och inte ens nu kan du säga det, vilket är ganska talande.

Det är inte omöjligt att vi kan tänkas ha fler anekdotiska, inrapporterade, påstådda biverkningsrapporter per capita in till vaers databas kopplat till COVID-19 vaccinering än andra vacciner.

Detta har dock ingen bäring på min poäng och även om detta stämde, så är detta inte heller bevis för att administrering av vacciner för covid-19 var ett misstag. Datan är fortfarande brusaktig och problematisk av uppenbara skäl.

All typ av data är inte likvärdig.

Citat:
Då är jag i gott sällskap. Finns ingen på FB som har nåt vettigt för sig i livet.
Tredje gången du stormar ut ur rummet och smäller igen dörren efter dig nu. Blir det fjärde gången gillt eller?

När du är villig att lägga ner tjafset så avslutar jag gärna just denna konversationen och pratar om något annat. Finns roligare saker .
Senast redigerad av Pellefant775 2025-06-30 kl. 21:20.
Citera
2025-06-30, 21:27
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Och så var du där IGEN! Haspla ur dig något skit som inte stämmer och sedan be någon bevisa motsatsen. Du klarar ju inte ens av att inse att det inte är ett system för rapportering av biverkningar.

Lär dig vad du diskuterar INNAN du sätter igång skitsnackargeneratorn.
https://www.cdc.gov/vaccine-safety-systems/vaers/index.html

Jag redogjorde dessutom för saken IGEN så sent som igår.
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Och jag redogjorde dessutom för saken för DIG för två år sedan.
(FB) Vaccinerna - biverkningstråden.

Herregud...

Du svarade inte på frågan. Du bara citerar random gamla inlägg av dig själv. Svagt.
Citera
2025-06-30, 21:33
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Du svarade inte på frågan. Du bara citerar random gamla inlägg av dig själv. Svagt.
Det gjorde jag.
Det GÅR inte att dra några slutsatser. Det är därför man har ett system för att identifiera MÖJLIGA events som SKULLE kunna ha orsakats av vaccinet. Sedan analyserar man djupare och utvärderar ytterligare. Och SEDAN drar man slutsatser. Precis som framgår i de länkar jag infogade.

Förstår lilla tröghuvudet? Bra! Då kan du lägga ned ditt skitprat om att du kombinerar med "fakta" för att dra slutsatser.

Pajas.
Citera
2025-06-30, 21:42
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Det gjorde jag.
Det GÅR inte att dra några slutsatser. Det är därför man har ett system för att identifiera MÖJLIGA events som SKULLE kunna ha orsakats av vaccinet. Sedan analyserar man djupare och utvärderar ytterligare. Och SEDAN drar man slutsatser. Precis som framgår i de länkar jag infogade.

Förstår lilla tröghuvudet? Bra! Då kan du lägga ned ditt skitprat om att du kombinerar med "fakta" för att dra slutsatser.

Pajas.

Min diskussion med Pellefant gällde antalet rapporter om dödsfall i VAERS, och om man kan sluta sig till att det finns en överrepresentation för covid-vaccin.

Vad dillar du om? Förstog du ens vad du frågade mig om?
Citera
2025-06-30, 21:44
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Min diskussion med Pellefant gällde antalet rapporter om dödsfall i VAERS, och om man kan sluta sig till att det finns en överrepresentation för covid-vaccin.

Vad dillar du om? Förstog du ens vad du frågade mig om?
Nej, det kan man inte.
Citera
2025-06-30, 21:47
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Nej, det kan man inte.

Jo jag vet att du påstår det.
Då blev jag nyfiken på hur du har fått för dig att du vet det. Det var då du började dilla om massa annat.
Citera
2025-06-30, 22:08
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Men du länkade mig till något väldigt specifikt och logisk som jag är så poängterade jag att diagrammet faktiskt inte säger särskilt mycket. Jag har tagit upp en massa saker redan som påverkar diagrammet.

Du är väldigt "logisk" säger du. Okej.

Citat:
Även om det var tal om en överrepresentation säger vi så slår inte ens det fast att det var fel att administrera vaccin för covid-19. VAERS datan är tyvärr svår att forma. Det är typisk brusdata. Du kan inte värdera sådan data högre än välutförda studier och bra statistik som beaktar alternativa förklaringar. All typ av data är inte lika mycket värd. Detta måste du förstå.

Vadå "även om"?

Vet du inte om det finns en överrepresentation? Är du osäker? Nu är det tillåtet att använda all kunskap som vi känner till. Inte bara diagrammet.

Hur "logisk" är du egentligen om du inte kan komma med ett säkert svar på den här frågan?
Citera
2025-06-30, 22:45
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jo jag vet att du påstår det.
Då blev jag nyfiken på hur du har fått för dig att du vet det. Det var då du började dilla om massa annat.
Först och främst måste du definiera "överrepresentation", något som föreslår att du jämför med något.

Att jämföra med något blir till att börja med helt omöjligt eftersom det data du jämför är insamlat under helt olika förutsättningar och i det ena fallet till och med tvingande, samtidigt som allmänheten olika förutsättningar att rapportera. Då går det naturligtvis inte att göra någon "jämförelse" och inte heller kan man dra några "slutsatser gällande eventuell "överrepresentation".

Alla dylika påståenden om att det skulle gå att göra en jämförelse är bara trams, det finns inte ens någon anledning att diskutera om det går att göra en jämförelse och hitta en "överrepresentation".

Citat:
What are the limitations of VAERS?
  • Reports "may contain information that is incomplete, inaccurate, coincidental, or unverifiable"
  • Number of reports in VAERS alone cannot be interpreted as:
    • "evidence of a causal association between a vaccine and an adverse event"
    • "evidence about the existence, severity, frequency, or rates of problems associated with vaccines"
  • Use of aggregated VAERS data has limitations and "should always be interpreted with these limitations in mind"

Låt mig översätta det fetade för lilla antivaxxar-patrasket:
Citat:
Antalet rapporter i VAERS ensamt kan inte tolkas som bevis på förekomsten, svårighetsgraden, frekvensen eller graden av problem i samband med vacciner.
https://vaers.hhs.gov/data.html

Så, då var vi klara då.

Man får hoppas att du trollar, för så här dum kan ingen vara på riktigt.
Citera
2025-07-01, 00:17
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Varken TBE, poolio eller andra vanliga vaccin har en relativ effekt på 100 %.

Det är en orimligt högt satt ribba.

Det finns folk som insjunknar även med vaccinering, men det handlar om att få ner risken, men total riskeliminering? Orimligt.

Nej inte 100%, men tar man välfungerande vaccin så anses man vara relativt säker. Det gjorde man uppenbarligen inte av detta vaccin, för då hade det räckt att de som ville skydda sig skulle vaccinerat sig.

Helt säker är du aldrig så fort du går utanför dörren så det är aldrig ett bra mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in