Citat:
Ursprungligen postat av
RustyShackleford
Ja jag förstår: Allt är nån annans fel.
Det kan inte möjligtvis vara så att du tenderar att uttrycka dig onödigt kryptiskt och att de eventuella poänger som du försöker få fram inte riktigt är så tydliga som du inbillar dig?
På vilket sätt är det kryptiskt att säga att diagrammet inte fastslår att det finns en överrepresentation?
Diagrammet är singular. Det syftar på ett specifikt diagram. Plural är diagrammen. OK, då vet du att det syftar på ett specifikt diagram. Ett diagram. Inte flera. Därmed säger jag att det specifika diagrammet inte fastslår att det finns en överrepresentation. Hur i helvete kan man misstolka denna mening?
Vet du vad jag tror problemet är? Det är att du vägrar ta ansvar för dina fadäser och istället skyller du på kryptiskt språkbruk. Skärp dig nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
RustyShackleford
Och grejen är såhär: Ingen normal människa rycker på axlarna och resignerar sig med att det är omöjligt att dra slutsatser från ett enskilt diagram, om man känner till andra högst relevanta fakta som gör att man KAN dra slutsatser. Tanken slog mig liksom aldrig att det var precis den leken DU ville leka, eftersom det är en så fundamentalt MENINGSLÖS syssla.
Du verkar inte ens förstå hur den här diskussionen ens började. Hade du inte skrivit: ''Ööh...'' och fått det att låta som att du inte köpte mitt obestridliga, korrekta påstående så hade jag inte behövt stå på mig på samma sätt. Hade du istället svarat med: ''Men anser du att diagrammet tillsammans med X, Y, D och P kan användas för att dra några meningsfulla slutsatser''? Ja men då hade jag svarat på det.
Men du länkade mig till något väldigt specifikt och logisk som jag är så poängterade jag att diagrammet faktiskt inte säger särskilt mycket. Jag har tagit upp en massa saker redan som påverkar diagrammet.
Även om det var tal om en överrepresentation säger vi så slår inte ens det fast att det var fel att administrera vaccin för covid-19. VAERS datan är tyvärr svår att forma. Det är typisk brusdata. Du kan inte värdera sådan data högre än välutförda studier och bra statistik som beaktar alternativa förklaringar. All typ av data är inte lika mycket värd. Detta måste du förstå.
Citat:
Ursprungligen postat av
RustyShackleford
Vad fan är POÄNGEN med att envisas med att man inte kan dra en viss slutsats utifrån ett visst diagram, om man KAN dra den slutsatsen genom att kombinera diagrammet med ett faktum som är allmän kännedom? Kan du vara snäll och förklara det?
Varför?? Det är ju helt meningslöst!
Citat:
Ursprungligen postat av
RustyShackleford
Du bad mig redogöra för mitt resonemang kring VAERS. Jag hävdade att det fanns en överrepresentation. Om du varken säger bu eller bä så vet jag inte om du håller med. Jag är inte tankeläsare.
Citat:
Ursprungligen postat av
RustyShackleford
Och inte ens nu kan du säga det, vilket är ganska talande.
Det är inte omöjligt att vi kan tänkas ha fler anekdotiska, inrapporterade, påstådda biverkningsrapporter per capita in till vaers databas kopplat till COVID-19 vaccinering än andra vacciner.
Detta har dock ingen bäring på min poäng och även om detta stämde, så är detta inte heller bevis för att administrering av vacciner för covid-19 var ett misstag. Datan är fortfarande brusaktig och problematisk av uppenbara skäl.
All typ av data är inte likvärdig.
Citat:
Ursprungligen postat av
RustyShackleford
Då är jag i gott sällskap. Finns ingen på FB som har nåt vettigt för sig i livet.

Tredje gången du stormar ut ur rummet och smäller igen dörren efter dig nu. Blir det fjärde gången gillt eller?
När du är villig att lägga ner tjafset så avslutar jag gärna just denna konversationen och pratar om något annat. Finns roligare saker

.