Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
Vilket var essensen i det jag skrev tidigare (se mitt inlägg ifrån 22 juni). Detta har bekräftats av ChatGPT (se mitt svar innan till dig).
Om du förstod essensen i det jag skrev och höll med mig om min poäng, så är det oerhört konstigt att du svarade med: ''Ööh...''. Varför skriver man så till något som är klart som korvspad? It makes no sense.
Om du inte förstod det som sades, då är det dags att öva upp din läsförståelse. Kanske där skon klämmer.
Ja jag förstår: Allt är nån annans fel.
Det kan inte möjligtvis vara så att du tenderar att uttrycka dig onödigt kryptiskt och att de eventuella poänger som du försöker få fram inte riktigt är så tydliga som du inbillar dig?
Det här är ju en tråd där vi diskuterar covid. Och i den här tråden bad du mig redogöra för mitt resonemang kring VAERS, och vad jag tycker man kan för slutsatser mha statistiken därifrån. Du skrev såhär:
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
Förklara ditt resonemang då. Vad har du noterat kopplat till VAERS? Att det är fler rapporterade biverkningar än för andra vacciner, är det din poäng eller något annat? Vad exakt är ditt argument.
Så det var ju liksom det jag trodde att vi skulle diskutera. Dvs vilka mina argument var och vilka slutsatser jag kunde dra.
Det var det du bad om att få diskutera.
Och grejen är såhär: Ingen normal människa rycker på axlarna och resignerar sig med att det är omöjligt att dra slutsatser från ett enskilt diagram, om man känner till andra högst relevanta fakta som gör att man KAN dra slutsatser. Tanken slog mig liksom aldrig att det var precis den leken DU ville leka, eftersom det är en så fundamentalt MENINGSLÖS syssla.
Vad fan är POÄNGEN med att envisas med att man inte kan dra en viss slutsats utifrån ett visst diagram, om man KAN dra den slutsatsen genom att kombinera diagrammet med ett faktum som är allmän kännedom? Kan du vara snäll och förklara det?
Varför?? Det är ju helt meningslöst!
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
Haha, helt makalöst hur du vrider och vänder på allt. Jag uppmanar alla att läsa igenom alla våra inlägg så kan folk bilda sig sin egna uppfattning.
Vad är det jag vrider och vänder på? Jag var tydlig med vad jag har hävdat hela tiden. Nämligen detta:
Citat:
Ursprungligen postat av
RustyShackleford
Om man kombinerar informationen i diagrammet med det faktum att det sedan år 1990 inte kan ha delats ut fler covidvaccin än alla andra vaccin tillsammans, så är det korrekt att dra slutsatsen att det finns en överrepresentation av rapporterade dödsfall för covidvaccin i VAERS.
Och jag har bett dig citera mig om du anser att jag har debatterat nåt annat än det. Men det har du inte gjort. Varför? Det borde vara enkelt för dig om du anser att jag har vridit och vänt på något.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
Och? Om jag inte har uttryckligen sagt att jag håller med om B, innebär det att jag hävdar att det inte finns en överrepresentation? Nix. Du har uttryckt stor förvirring kring vissa saker som jag har sagt vilket antyder starkt att du sysslar med efterhandskonstruktioner. Du har skrivit: ''Ööh...'' likt en fågelholk.
Du bad mig redogöra för mitt resonemang kring VAERS. Jag hävdade att det fanns en överrepresentation. Om du varken säger bu eller bä så vet jag inte om du håller med. Jag är inte tankeläsare.
Och inte ens nu kan du säga det, vilket är ganska talande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
Du tycker det är kul för att du inte har särskilt mycket för dig i livet. Jag har inget behov av att sitta och tjafsa med någon veckor ut och vecka in om meningslösa saker.
Jag är klar med den här specifika diskussionen. Jag anser att jag har varit tydlig nog

.
Då är jag i gott sällskap. Finns ingen på FB som har nåt vettigt för sig i livet.

Tredje gången du stormar ut ur rummet och smäller igen dörren efter dig nu. Blir det fjärde gången gillt eller?