2025-06-29, 18:08
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taoker
Haha din lilla bög. Objektivt är det ju de du är. Inget fel med det, är bara objektivt. Snälla håll dig borta från vanligt folk. Vi vill inte ha äckliga och fula snubbar utan testosteron runt våra barn.

Ont: Med tanke på hur homofilmedia hjärntvättat dig och andra och hur de selektivt väljer vad de ska rapportera så litar jag definitivt mer på de siffrorna jag läst som är kring 20-40tusen. Säkert ca 10000 Ungrare, 10000 influgna europeiska bögar/transor. Resten betalda statister av Soros mfl för att få det att se extra slagkraftigt ut.

Nu blir detta riktigt underhållande för trådens läsare.

En klen och svag nazist som desperat dundrar med "betalda statister av Soros" räddar ju hela denna tråden. Har du några mer svagbegåvade nazist-floskler?

Fortsätt posta tack.

PS.
Glöm inte dela med dig av Nordfront och Samnytts siffror. Puss.
Citera
2025-06-29, 18:09
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taoker
Yttrandefrihet innebär väl inte att statligt finansierad media ska gravt överdriva en siffra för att stötta en specifik politisk sida. Då handlar det om missinformation och det är definitivt olagligt. Som sagt finns fler medier som påstår så lågt som 10000. Med vetskapen att de som rapporterat stora siffror är homofilmedia finns stor anledning att misstro dem.

Om du menar att visa kuken och håriga rövar är yttrandefrihet hör du hemma på ett psykiatriboende.

Folk får dock gärna demonstrera för vad de tror på. Men jag förstår inte riktigt vad ett pridetåg demonstrerar för? Bögar och lesbiska har samma rättigheter som alla andra. Åtminstone i Europa.

Är deltagandesiffran överdriven? Styrk det isåfall, ditt miffo.

Om lättkränkta kräk som du inte vill delta i pridefirande så är det bara att låta bli. Svårare än så är det inte.
Citera
2025-06-29, 18:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Ej förvånad.

Självklart är du föga förvånad att det existerar människor i samhället som inte gör allt vad de kan för att dyka upp på andra människors radar.

Jag åker till jobbet, tränar, lagar mat och gör andra fritidsaktiviteter på helgerna. Spelar klassisk gitarr och pluggar div språk och företagsekonomi.

Jag springer inte runt på stan och blottar mig för barn och andra.
Citera
2025-06-29, 18:10
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Så de borde valt en lägre siffra eller vadå? Bara baserat på att det finns flera siffror?

Du missar helt poängen helt medvetet. Du vet vad du gör, jag är inte intresserad av att förklara enkla frågor om medial bias till folk som aktivt vägrar förstå.
Citera
2025-06-29, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Du missar helt poängen helt medvetet. Du vet vad du gör, jag är inte intresserad av att förklara enkla frågor om medial bias till folk som aktivt vägrar förstå.
Ok, då tar vi det här då. Du skrev detta.
Citat:
Att siffrorna varierar men PS väljer en så hög siffra de kan, inte för att det är mest sannolikt utan för att det går i linje med deras politiska övertygelse.
Har du något belägg för att de inte valde den mest sannolika siffran i det här fallet?
Citera
2025-06-29, 18:16
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Är du helt jävla efterbliven? På vilket sätt bryter prideparader mot motsvarande lagar? Vilka domar lutar du dig mot när du påstår detta?

Bara för att det är 10 000 andra som blottar sig aig samtidigt gör det inte brottet mindre. Ingen polis eller åklagare skulle arrestera deltagare, därför beter de sig som de gör. Om du hade haft en granne som körde bdsm-lekar i trädgården, hade du nog ringt polisen. Eller?
Citera
2025-06-29, 18:18
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Bara för att det är 10 000 andra som blottar sig aig samtidigt gör det inte brottet mindre. Ingen polis eller åklagare skulle arrestera deltagare, därför beter de sig som de gör. Om du hade haft en granne som körde bdsm-lekar i trädgården, hade du nog ringt polisen. Eller?

Berätta nu: På vilket sätt bryter prideparader mot svensk lag?

Eller är du bara en liten lättkränkt pojke?
Citera
2025-06-29, 18:20
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Ok, då tar vi det här då. Du skrev detta.

Har du något belägg för att de inte valde den mest sannolika siffran i det här fallet?

Man kan inte bevisa ett negativ. Jag trodde alla visste det.

Olika medier rapporterar olika siffror - PS väljer den högsta. Jag kan inte bevisa att det inte var den siffran men eftersom siffran lika gärna kunde vara "tiotusentals" som ex AP skriver - så är det märkligt att de av de olika siffrorna väljer en högre siffra än andra? Samma sak hade det varit om ex samnytt eller friatider skrev "några tusen" och PS väljer det - då hade manipulationen varit åt andra hållet, håller du med?

En del är intresserade av sanningen, en del av att skrika så högt de kan och känna att de är på "rätt sida".
Citera
2025-06-29, 18:20
Medlem
OK, så detta är vad SR baserar siffran 200 000 på:

Uppemot 200 000 personer deltog i lördagens prideparad i Budapest enligt arrangören, rapporterar AFP.

Sveriges Radios korrespondent Milan Djelevic var på plats i den ungerska huvudstaden.

Är det någonting man lärt sig genom åren när man läser om demonstrationer, om det så är sossarnas förstamajtåg, militanta veganer eller NMR som demonstrerar så är det att arrangören alltid uppger en för hög siffra.

Det var inte 200 000.

Däremot var det en stor demonstration. Det ser man på bilderna. Men kanske inte så konstigt med hela EU:s maskineri aktivt involverat.
Citera
2025-06-29, 18:23
Medlem
Citat:
Man kan inte bevisa ett negativ. Jag trodde alla visste det.

Olika medier rapporterar olika siffror - PS väljer den högsta. Jag kan inte bevisa att det inte var den siffran men eftersom siffran lika gärna kunde vara "tiotusentals" som ex AP skriver - så är det märkligt att de av de olika siffrorna väljer en högre siffra än andra? Samma sak hade det varit om ex samnytt eller friatider skrev "några tusen" och PS väljer det - då hade manipulationen varit åt andra hållet, håller du med?

En del är intresserade av sanningen, en del av att skrika så högt de kan och känna att de är på "rätt sida".
Ok, så det här med att de svenska media skulle ha gjort det av annan anledning än att det är den mest sannolika siffran är inget annat än ren spekulation från din sida? Bara så jag har förstått dig rätt.
Citera
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Berätta nu: På vilket sätt bryter prideparader mot svensk lag?

Eller är du bara en liten lättkränkt pojke?

1. Vad vet du om mitt kön?

2. Om du klickar på länkarna och läser lagtexten så märker du att "oj, det här bryter mot lagarna x y z (nej, jag kommer inte klistra in kagarna här).

3. Bara för att man inte lagför en handling gör den inte mer eller mindre kriminell.

4. Googla "bdsm pride parad" och ställ dig frågan - hade det här skett på min bakgård, hade jag då låtit mina små barn gått ut?
Citera
Medlem
Taokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Nu blir detta riktigt underhållande för trådens läsare.

En klen och svag nazist som desperat dundrar med "betalda statister av Soros" räddar ju hela denna tråden. Har du några mer svagbegåvade nazist-floskler?

Fortsätt posta tack.

PS.
Glöm inte dela med dig av Nordfront och Samnytts siffror. Puss.

Hade du något argument eller vad var det du ville ha sagt förutom att kalla någon för nazist utan grund? Du vet väl att Soros betalar demonstranter eller är du alltid upptagen med ditt grinderkonto?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in