2025-06-27, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av de-va-Irfan
Jo, så är det ju såklart. Men hans story hade känts betydligt mer trovärdig om han dragit den innan han presenterades med bevis än som nu där han kom med en story som passar bevisen (men som annars är väldigt ologisk). Annars får jag säga att det var ett smart upplägg att använda en oreggad kontantkortstelefon för att sköta kommunikationen på forumet med (iom att hans vanliga internettrafik var övervakad). Skulle bara haft ett bättre lösenord på den..

För en "vanlig" person är det så mycket svår terminologi i detta fallet och Fredrik tycker jag framstår som ganska opålitlig. Han översäljer sin story då han i ena förhöret säger att han inte kan någonting om Darknet för att i nästa erkänna att han köpt saker på FS2 och han har även TOR installerat osv.

Sedan kan jag inte juridik. Innan domen så trodde jag att han skulle frias då jag inte heller ser något klockrent bevis (även om det som någon tidigare skrev är mycket 1+1+1). Som du skrev så vill även jag minnas att bevisen mot Alex var mycket tydligare.

Så kan förstå varför rätten dömer som de dömer. Men hade de verkligen förstått bevisen (dvs att "klustring" av btc är lite av ett mumbo jumbo) och mer om PGP osv så kanske han ej hade dömts.

Att hans internettrafik var övervakad försvårades inte utav att han använt Vpn-tjänster?
Citera
2025-06-27, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Att hans internettrafik var övervakad försvårades inte utav att han använt Vpn-tjänster?
Device fingerprint, cookies, vpn provider(är du helt säker på att du kan lita på providern?) och annan metadata?
Citera
2025-06-27, 10:36
Medlem
StonedMonkeys avatar
Någon som vet när i rättegången dom förhör han som i Spårs serie kallas "Robert"? Skulle vilja lyssna på hela förhöret, primecrime har ju lagt ut hela rättegången på Youtube.
Citera
2025-06-27, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av de-va-Irfan

Så kan förstå varför rätten dömer som de dömer. Men hade de verkligen förstått bevisen (dvs att "klustring" av btc är lite av ett mumbo jumbo) och mer om PGP osv så kanske han ej hade dömts.

Vad menar du att klustring av btc är mumbo jumbo? Jag tycker han från polisen förklarade det ganska bra i podden.
Citera
2025-06-27, 16:43
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Någon som vet när i rättegången dom förhör han som i Spårs serie kallas "Robert"? Skulle vilja lyssna på hela förhöret, primecrime har ju lagt ut hela rättegången på Youtube.

Del 3/3

https://youtu.be/zf3eOsB5jy0?si=gPj-RVVUQCTSoglI

Det är alltså någon Peter som blir utpekad av Fredrik. Han (Fredrik) kanske trodde att han skulle gå fri och valde att inte gola.

Det polisen har på den här Peter är att han och Fredrik tog en 19 minuters promenad, vilket skulle kunna vara ett möte angående marknadsplatsen, ifall Peter nu är inblandad.
Citera
2025-06-28, 09:11
Avslutad
Lyssnat läst lite utredningen går mycket in på detaljer för o flytta focus hela tiden..
Killen som dömdes borde inte ha dömts på den bevisningen...
Som mycket ser det ut va han duktig på data som saker va för 100 år sen o starta flugsvamp..
Men det mesta tyder på att andra skött den styrt den o han suttit o fått % på alla bits transaktioner då de drev en egen exchange server alla betalningar gick genom...
Summor hit dit bit va värt noll steg till massor osv kan haft massor med plånböcker över allt som många haft med slattar värt noll då men värt massor nu...
Sen tabbar enligt mig de körde fasta bits adresser som går spåra transaktioner hit o dit de kunder kört engångs adresser samt kört escrow haft 1 konto samlar upp inbetalningar sen skickar vidare när säljare köpare godkänt att pengar e skickade mottagna osv osv.
Sen med pgp nycklar hit dit folk som driver siter spelar ingen roll om det är om droger eller om säljer kläder man får be andra sköta saker åt en som man inte klarar av själv tex en coder osv..
Så hans PGP nycklar kan i princip 10 pers haft hans private key om det ens va hans private key kan lika gärna va nån av programmerarens privatekys som gjort nån Admin login med 1 key som flera använder i bland..
Killen som dömdes tabba sig genom o först inte veta ett skit om nåt till o sen anpassa sin berättelse efter vad han redan är överbevisad..
Samma moderatorer annat hade access som de kan låna ut till andra och kunde ser för mycket historik osv osv..
Bra site men de följde inte hur allt ändras och uppdatera säkerheten tillräckligt för o skydda kunder osv...
Jag tror inte ens killen som är dömd drev siten han e bara ett varumärke han byggde första siten med sina vänner men senaste versionerna har duktiga data killar gjort knappast han..
Han borde kunna få en resning bla att siterna fortsätter och han sitter i en bur o kan knappt skicka brev...
Dvs mycket visar att det knappast va han som satt dygnet runt o drev siterna då han försvinner o allt drivs vidare bättre en innan
Senast redigerad av SM6WZB 2025-06-28 kl. 09:37.
Citera
2025-06-28, 09:28
Avslutad
Jag använder VPN inställt i routern hela tiden för o kunna tanka hem torrents o skit och glo på svenska tv kanaler för jag bor utomlands..
Stora VPN leverantörer har skydd mot Hardware fingerprints och alla bakgrunds frågor i internet trafik som att man besöker en sida så ber den om hardware id den ber o få veta vilket operativ system vilken webläsare vilken version så det där du kallar Metadata är massor och delvis därför folk kör TOR för där skickas ingen sådan data...
Saken ändå samma finns massor VPN som mer en många för att en som kanske är kriminell använder en vpn säger inget han kanske vill besöka en porr site hans ip range är blockad han kanske vill posta en kommentar nån stans och inte vill kunna överbevisas det va just han...
99% av dom jag känner som använder VPN är inte ens kriminella de gör det för de inte vill va begränsade på internet.

Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Device fingerprint, cookies, vpn provider(är du helt säker på att du kan lita på providern?) och annan metadata?
Citera
2025-06-28, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SM6WZB
Jag använder VPN inställt i routern hela tiden för o kunna tanka hem torrents o skit och glo på svenska tv kanaler för jag bor utomlands..
Stora VPN leverantörer har skydd mot Hardware fingerprints och alla bakgrunds frågor i internet trafik som att man besöker en sida så ber den om hardware id den ber o få veta vilket operativ system vilken webläsare vilken version så det där du kallar Metadata är massor och delvis därför folk kör TOR för där skickas ingen sådan data...
Saken ändå samma finns massor VPN som mer en många för att en som kanske är kriminell använder en vpn säger inget han kanske vill besöka en porr site hans ip range är blockad han kanske vill posta en kommentar nån stans och inte vill kunna överbevisas det va just han...
99% av dom jag känner som använder VPN är inte ens kriminella de gör det för de inte vill va begränsade på internet.
Hur kan man lita till 100% på en stor VPN leverantör? Jag hade inte gjort det men kanske min okunskap som talar nu.

Ja jag är fullt medveten om hur Tor funkar och att alla som inte använder VPN är kriminella.
Citera
2025-06-28, 14:12
Avslutad
Finns massor bra flashback hade en som va jävligt bra..
Sen samma med vpn för internet trafik finns massor mullvad privatevpn osv osv...
Som jag kallar Almänna VPN anslutningar oftast openvpn..
Dom som har VPN servrar har ju olika script protokoll osv osv..
För o förklara enklast..
Vill du tex ladda TV4 Play o kör vpn så kan inte TV4 play laddas om de inte ser din MAC adress din Hårdvaruid osv osv...
Så skulle någon stor bara erbjuda en VPN som blockerar ignorerar alla METADATA som du kallar det skulle många siter inte gå att köra..
Man kan Fingera Fake meta data eller blockera..
Men VPN leverantörer som ger vpn anslutningar mot en avgift kan inte erbjuda totalt osynlig online för då funkar inte deras vpn tjänster på spel siter tv siter annat som de flesta använder vpn till..
Så har man okunskap kan inte vet inte så kan man messa supporten på tex privatevpn och tala om hur jävla dold man vill va så fixar dom en anslutning som är så jävla dold...
Så att lita på VPN ja har jag en egen site vill veta vad som syns om besöker den med en ny vpn tjänst då besöker jag siten och sen kollar alla loggar vad lämnade jag för spår efter mig att jag va där...
E jag paranoid att jag själv syns så får jag be nån annan använda samma vpn anslutning o se vad dom lämnar för Hardware fingerprint o meta data efter sig...
Allt måste testas man kan inte lita på nån testa o se resultat sen vet man om det är safe eller inte.
Jag stavar som en kratta för jag skriver alltid i mörkret

Citat:
Hur kan man lita till 100% på en stor VPN leverantör? Jag hade inte gjort det men kanske min okunskap som talar nu.
Ja jag är fullt medveten om hur Tor funkar och att alla som inte använder VPN är kriminella.
Senast redigerad av SM6WZB 2025-06-28 kl. 14:18.
Citera
2025-06-28, 14:42
Medlem
Citat:
Finns massor bra flashback hade en som va jävligt bra..
Sen samma med vpn för internet trafik finns massor mullvad privatevpn osv osv...
Som jag kallar Almänna VPN anslutningar oftast openvpn..
Dom som har VPN servrar har ju olika script protokoll osv osv..
För o förklara enklast..
Vill du tex ladda TV4 Play o kör vpn så kan inte TV4 play laddas om de inte ser din MAC adress din Hårdvaruid osv osv...
Så skulle någon stor bara erbjuda en VPN som blockerar ignorerar alla METADATA som du kallar det skulle många siter inte gå att köra..
Man kan Fingera Fake meta data eller blockera..
Men VPN leverantörer som ger vpn anslutningar mot en avgift kan inte erbjuda totalt osynlig online för då funkar inte deras vpn tjänster på spel siter tv siter annat som de flesta använder vpn till..
Så har man okunskap kan inte vet inte så kan man messa supporten på tex privatevpn och tala om hur jävla dold man vill va så fixar dom en anslutning som är så jävla dold...
Så att lita på VPN ja har jag en egen site vill veta vad som syns om besöker den med en ny vpn tjänst då besöker jag siten och sen kollar alla loggar vad lämnade jag för spår efter mig att jag va där...
E jag paranoid att jag själv syns så får jag be nån annan använda samma vpn anslutning o se vad dom lämnar för Hardware fingerprint o meta data efter sig...
Allt måste testas man kan inte lita på nån testa o se resultat sen vet man om det är safe eller inte.
Jag stavar som en kratta för jag skriver alltid i mörkret
Tack för att du tog tiden att förklara, har en del luckor med just VPN biten. Jag kör VPN och Tor då känner jag mig rätt säker med tanke att det är 3 lager i Tor.
Jag skriver som en kratta i ljuset så inga problem.

Edit, offtopic sorry för det.
Senast redigerad av antonio-puerta 2025-06-28 kl. 14:46.
Citera
2025-06-28, 17:07
Avslutad
Vanliga människor behöver ofta bara kunna dölja sin egna ip och kommker alldrig vara föremål för en riktad polisutredning så tor eller vpn eller bägge är bra så det räcker o blir över

Citat:
Tack för att du tog tiden att förklara, har en del luckor med just VPN biten. Jag kör VPN och Tor då känner jag mig rätt säker med tanke att det är 3 lager i Tor.
Jag skriver som en kratta i ljuset så inga problem.

Edit, offtopic sorry för det.
Citera
2025-06-28, 22:32
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Lyssnat läst lite utredningen går mycket in på detaljer för o flytta focus hela tiden..
Killen som dömdes borde inte ha dömts på den bevisningen...
Som mycket ser det ut va han duktig på data som saker va för 100 år sen o starta flugsvamp..
Men det mesta tyder på att andra skött den styrt den o han suttit o fått % på alla bits transaktioner då de drev en egen exchange server alla betalningar gick genom...
Summor hit dit bit va värt noll steg till massor osv kan haft massor med plånböcker över allt som många haft med slattar värt noll då men värt massor nu...
Sen tabbar enligt mig de körde fasta bits adresser som går spåra transaktioner hit o dit de kunder kört engångs adresser samt kört escrow haft 1 konto samlar upp inbetalningar sen skickar vidare när säljare köpare godkänt att pengar e skickade mottagna osv osv.
Sen med pgp nycklar hit dit folk som driver siter spelar ingen roll om det är om droger eller om säljer kläder man får be andra sköta saker åt en som man inte klarar av själv tex en coder osv..
Så hans PGP nycklar kan i princip 10 pers haft hans private key om det ens va hans private key kan lika gärna va nån av programmerarens privatekys som gjort nån Admin login med 1 key som flera använder i bland..
Killen som dömdes tabba sig genom o först inte veta ett skit om nåt till o sen anpassa sin berättelse efter vad han redan är överbevisad..
Samma moderatorer annat hade access som de kan låna ut till andra och kunde ser för mycket historik osv osv..
Bra site men de följde inte hur allt ändras och uppdatera säkerheten tillräckligt för o skydda kunder osv...
Jag tror inte ens killen som är dömd drev siten han e bara ett varumärke han byggde första siten med sina vänner men senaste versionerna har duktiga data killar gjort knappast han..
Han borde kunna få en resning bla att siterna fortsätter och han sitter i en bur o kan knappt skicka brev...
Dvs mycket visar att det knappast va han som satt dygnet runt o drev siterna då han försvinner o allt drivs vidare bättre en innan

Admin på flugsvamp får några procent av varje försäljning, tror du då att Fredrik också ska få ta del av dom procenten om han bara skapade sidan? Och att han skulle ställa upp på att vara varumärke utåt för dom här procenten, när han har 2 barn?

Och om han var så oteknisk och klantig som du försöker påstå, varför tog det flera år innan han åkte fast? Och om han bara skapade sidan, varför var han inloggad som administratör på flugforum på en nyköpt mobil flera år senare? Och det där med att inte skydda kunderna? Det var i princip inga kunder som torskade på den här tiden.

Fredrik är kryptomiljonär. Hur ska han ha tjänat alla dom här miljonerna? Genom att sälja NFT? Alla vet att NFT ofta används för att tvätta pengar, och att många NFT floppade helt..

Är det inte då ett lite konstigt sammanträffande att Fredriks NFT projekt inte floppade utan gick sjukt bra och att han har varit inloggad på flugforum som Admin?

Och varför, om han är kryptomimjonär genom legala affärer, beställer han en dyr klocka till sin kompis och inte till sig själv? Och varför sälja Bitcoin genom falska fakturor med någon i Kina? Varför inte bara ta ut pengarna direkt genom sitt företag?

Follow the money. Han har tjänat för mycket pengar och gjort för mycket för att dölja det, för att vara oskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in