Citat:
Ursprungligen postat av
StonedMonkey
Det här med informatören och adminpanelen.. Jag fattar inte riktigt men.. Om man leker med tanken på att Fredrik inte är admin, skulle det kunna vara så att den "riktiga" admin satt dit honom?
Vad är egentligen alternativet, att någon IT-kunnig på något sätt hittat adminpanelen? Hur kan personen ha lyckats när polisen inte gjort det?
Jag kan inte se vad den i så fall "riktiga" admin skulle tjäna på det. Stor risk att ta för att kanske kasta sin kompanjon under bussen. Minns jag rätt så var det 100-tals sidor med PFDer, men ingenting som pekade ut Fredrik direkt. Snarare stor risk att det skulle funnits med någon info som pekade ut "riktiga admin" i så fall. Var väl även precis i början av FS3 som infon samlades in (jan och feb 2019).
Skulle jag gissa så är det någon underrättelsetjänst (troligtvis internationell) som tagit sig in via någon sårbarhet som de ej vill avslöja. Sedan tog det ju något år innan den svenska polisen lyckades göra något vettigt av infon.
Men jag undrar om de insåg att de var övervakade. För minns jag rätt så stängde de ner sidan själva innan Fredrik greps? Straxt efter den där "walk and talk". Varför städar man inte bättre hemma då. Gör dig av med telefonen du skött ärenden som admin på flugforum på t ex
Citat:
Ursprungligen postat av
ErikHae86
Lyssnat på samtliga 5 avsniitt utav Spår nu.
Är det inte oerhört märkligt att man alltså inte hittat någonstans att han överhuvudtaget varit inloggad som admin på flugsvamp 3? Uan enbart på forumet.
Vid enstaka tillfällen.
Är ju klarlagt att flugsvamp3 administrerats vid tidpunkter han själv haft alibi ( ombord på flygplan utan internet etc)
Trots alla beslag och genomgång utav datorer och telefoner.
Och inte minst hemlig dataavläsning osv under lång tid.
Så har man alltså inte hittat ngt som styrker att han varit admin på flugsvamp3. Inte att han varit inloggad alls.
Har han varit delaktig i flugsvamp3 ens undrar man ju....
Läskigt hur lite som krävs för att dömas I Sverige.
En del i att han blir dömd är alltså hans krypto tillgångar. Han är väl knappast ensam om att sysslat med krypto sen många år och gjort pengar på det.
Lustigt att i slasken 1 å efter nedstängningen utav Flugsvamp så har polisen en annan som man kallar admin.
Som förövrigt bokade en resa till Mauritius för 300.000 samma dag som F blev gripen första gången.
Säger inte att det är så men tänk om han faktiskt sitter på ett straff han inte alls ska ha. För jävligt isåfall.
Admin på forumet har samma PGP-nyckel som admin som startade sidan. Sedan har säkert fler personer haft tillgång till det kontot. Men han erkänner själv att han postat inlägg från admin (med den PGP-nyckeln om jag minns rätt). Så finns en koppling som är svår att snacka bort.