2025-06-03, 00:53
Medlem
Har fan alltid undrat hur snuten inte kan plocka folk som maskerar sig. Jag fattar att det krävs väldigt mycket för att plocka någon, men vissa ser du ju direkt på vilka dom är. Vad får dom gå på när de ska försöka identifiera någon och vad får dom inte gå på? Har till exempel hört att de får gå på längd men inte kroppsstorlek
Citera
2025-06-03, 08:41
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace567
Har fan alltid undrat hur snuten inte kan plocka folk som maskerar sig. Jag fattar att det krävs väldigt mycket för att plocka någon, men vissa ser du ju direkt på vilka dom är. Vad får dom gå på när de ska försöka identifiera någon och vad får dom inte gå på? Har till exempel hört att de får gå på längd men inte kroppsstorlek
Tur att vi bor i ett land där man inte "plockas" baserat på hur polisen tyckte "man såg ut".
Citera
2025-06-16, 22:07
Medlem
Dofternas avatar
Bajen har de bästa fansen!
Tre riktiga bajare förklarar varför.
https://tv.aftonbladet.se/video/3864...ller-kanalplan
Citera
2025-06-17, 11:17
Medlem
Pillenfilles avatar
Så, P.I.T.P. nu den 28e. Mycket tidigare än på länge. Det är nog rätt tänkt för det är då samt veckan därpå som är de enda lördagsmatcherna under sommaren.
Citera
2025-06-19, 15:27
Medlem
Lundbondens avatar
https://www.suprasmalmo.se/media/200...mar-ff-266/717

Många två pinnare är jävligt läckert. Här en bild på MFF klacken från år 2007. Inte ofta man ser mycket två pinnare nuförtiden.
Citera
2025-06-19, 17:17
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Många två pinnare är jävligt läckert.
Min favorit. Vi hade något sådant runt 2015 som var riktigt fett.

Samma hos oss, det är inte ofta man ser det längre tyvärr.
Citera
2025-06-19, 17:25
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Min favorit. Vi hade något sådant runt 2015 som var riktigt fett.

Samma hos oss, det är inte ofta man ser det längre tyvärr.
Nöff nöff borta ifjol.
Citera
2025-06-19, 17:47
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Nöff nöff borta ifjol.
Sant. Var inte där men såg det.
Tänkte främst hemma.

Vi hade det ett par gånger på gamla Söderstadion.
Citera
2025-06-21, 17:30
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Så här efter att ha jobbat undrar man vad som diskuteras i bajarnas inlägg. Svammel utan essens. Går man sedan tillbaka ett par inlägg upptäcker man att det som förväntas avhandlas är malmöitiska två pinnare - vilka dessa två pinnare är vet jag dock icke. Det kan väl inte handla om tvåpinnare, för då hade väl skribenten skrivit tvåpinnare? Eller så borde de helt enkelt aborteras i efterhand, skribenterna alltså.
Citera
2025-06-27, 23:02
Medlem
Snart är kulan i luften igen. Göteborgarna verkar få husera på Etage 3 på Nationalarenan. Det bådar väl för bra med publik. Någon tusen över 30 k. Inte så illa för en sommarmatch.
Citera
2025-06-28, 10:04
Medlem
Tonyos avatar
Man undrar vad djurgårdarna lever i för parallellt universum. Historierevideringen fortsätter och nu är det tydligen Gnaget som fick sin "publikboom" för två år sedan. Innan dess hade Djurgården lika mycket publik som Aik enligt deras VD Henrik Berggren.

I DN på nätet hittar jag inte artikeln men jag citerar från dagens papperstidning:

Citat:
Varför tror du att det är färre djurgårdare som går på hemmamatcherna än Hammarbyare och AIK:are?
AIK har haft en väldig ökning här nu de senaste säsongerna. Vi låg ungefär lika till för två år sedan då de fick en jätteboom i sin publik. De har gjort det bra där, helt enkelt. Vi får jobba stenhårt för att ta oss ikapp.

Inkluderar stockholmslagens publiksnitt 2023.

Aik: 25739
Hammarby: 22542
Djurgården: 19288
Citera
2025-06-28, 10:09
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Man undrar vad djurgårdarna lever i för parallellt universum. Historierevideringen fortsätter och nu är det tydligen Gnaget som fick sin "publikboom" för två år sedan. Innan dess hade Djurgården lika mycket publik som Aik enligt deras VD Henrik Berggren.

I DN på nätet hittar jag inte artikeln men jag citerar från dagens papperstidning:

Inkluderar stockholmslagens publiksnitt 2023.

Aik: 25739
Hammarby: 22542
Djurgården: 19288

Är inte det helt i linje med en djurgårdares narrativ. Dvs att man skapar sig en fiktiv verklighet man lever i för att slippa leva i den objektiva verkligheten vi övriga lever i.

Man säger att man är "Stockholms Stolthet", "Alltid oavsett", "Höga ljudtoppar" med mycket mera och när man upprepat det tillräckligt många gånger så har det blivit en subjektiv sanning för dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in