2025-05-19, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytorsk
Fyllde på med 10g till efter 30 min så totalt 20g. Tung i huvudet värken är borta, mindre pupiller helt känner mig slö.
Så upplevde jag det med när jag tog en stor dos. Typ röd kratom light men utan välmåendet. Bättre än inget men ersätter kratom gör det inte riktigt tycker jag. Ska fortsätta experimentera.

Va det svårt att dricka?
Citera
2025-05-19, 13:29
Medlem
Oxytorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Så upplevde jag det med när jag tog en stor dos. Typ röd kratom light men utan välmåendet. Bättre än inget men ersätter kratom gör det inte riktigt tycker jag. Ska fortsätta experimentera.

Va det svårt att dricka?
Ett glas stark saft direkt efter men smaken sitter kvar ändå men det går bra. Tycker att det lättar på ångesten hyfsat bra.
Citera
2025-05-19, 13:53
Medlem
Citat:
Ett glas stark saft direkt efter men smaken sitter kvar ändå men det går bra. Tycker att det lättar på ångesten hyfsat bra.
Ska prova dricka en redig dos senare när magsäcken är tom. Vet du hur många gram en tsk är? Har ingen våg nämligen. 3g kanske? Pulvret ser rätt tungt ut
Citera
2025-05-19, 14:49
Medlem
Oxytorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Ska prova dricka en redig dos senare när magsäcken är tom. Vet du hur många gram en tsk är? Har ingen våg nämligen. 3g kanske? Pulvret ser rätt tungt ut
Rågad tsk ca 4g
Citera
2025-05-19, 15:52
Medlem
Citat:
Rågad tsk ca 4g
Provade dricka 4 tsk för knappt 10 min sedan och fyfan va det smakade 🤢🤮 Måste va det vidrigaste jag någonsin inmundigat. Oerhört bittert och det va svårt att få bort bitterheten i munnen, tog typ 10 min med hjälp av saft och några godisbitar. Fyfan. Trodde att kratom va illa, detta är på en hel ny nivå.
Citera
2025-05-20, 18:47
Medlem
Testade en matsked nu med 2dl vatten och fyhelvete vilken eftersmak. Se om de var värt besväret. Brukade k i ett halvår men spårade tyvärr ut med upp till 70 gpd(fullkomligt idiotiskt jag vet). Blev ct för ca 2 mån sedan så tänkte testa lite mildare alternativ till skräpet men k smakade vaniljsås i jämförelse med denna sörjan
Citera
2025-05-21, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valion
Testade en matsked nu med 2dl vatten och fyhelvete vilken eftersmak. Se om de var värt besväret. Brukade k i ett halvår men spårade tyvärr ut med upp till 70 gpd(fullkomligt idiotiskt jag vet). Blev ct för ca 2 mån sedan så tänkte testa lite mildare alternativ till skräpet men k smakade vaniljsås i jämförelse med denna sörjan

Blev det någon lyckad effekt?
Citera
2025-05-21, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sral8501
Blev det någon lyckad effekt?

Njae tyvärr. Kände inte mycket, får prova 2msk näste gång
Citera
2025-06-27, 21:31
Medlem
Första gången idag

Hällde i 2 tsk i en 33 cl apelsinjuice förpackning, skakade och lät det stå i någon timme. Tänkte testa omvandla alkoliderna till citratform som tas upp snabbare av kroppen.

Drack det snabbt, fy fan. Smaken påminner om kräkmedlet bitrex som finns i t-röd. (Testade dricka t-röd blandat med apelsinjuice när jag var yngre.)

Den Extremt bittra smaken satt i ca 5-10 minuter. Testade först dricka vatten men smaken satt kvar. Så testade mjölk istället då jag misstänkte det bittra är mer fettlösligt. Efter jag drack och sköljde munne med ett glas mjölk försvann det bittra relativt fort

Efter ca 60 minuter började jag känna ett lugnt opiat rus som påminner om opium te, lite åt kodein håller. Drack 3 öl också som boostade. Ruset sitter i ca 5 timmar.

Sammanfattningsvis:
En mild opiat, inte så speciellt euroforisk som kratom men mysig som opium te.
Ger det en 6,5 av 10 pga av den äckliga smaken. Hade det smakat godare hade det blivit en 8a.

Kommer ta det igen. Ska testa extrahera alkoliderna med syra/bas metod
Senast redigerad av Veronika2005 2025-06-27 kl. 22:13.
Citera
2025-08-05, 00:26
Medlem
Hur gick det med extraktet?

Citat:
Ursprungligen postat av Veronika2005
Första gången idag

Hällde i 2 tsk i en 33 cl apelsinjuice förpackning, skakade och lät det stå i någon timme. Tänkte testa omvandla alkoliderna till citratform som tas upp snabbare av kroppen.

Drack det snabbt, fy fan. Smaken påminner om kräkmedlet bitrex som finns i t-röd. (Testade dricka t-röd blandat med apelsinjuice när jag var yngre.)

Den Extremt bittra smaken satt i ca 5-10 minuter. Testade först dricka vatten men smaken satt kvar. Så testade mjölk istället då jag misstänkte det bittra är mer fettlösligt. Efter jag drack och sköljde munne med ett glas mjölk försvann det bittra relativt fort

Efter ca 60 minuter började jag känna ett lugnt opiat rus som påminner om opium te, lite åt kodein håller. Drack 3 öl också som boostade. Ruset sitter i ca 5 timmar.

Sammanfattningsvis:
En mild opiat, inte så speciellt euroforisk som kratom men mysig som opium te.
Ger det en 6,5 av 10 pga av den äckliga smaken. Hade det smakat godare hade det blivit en 8a.

Kommer ta det igen. Ska testa extrahera alkoliderna med syra/bas metod
Citera
2025-08-05, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaFIare
Hur gick det med extraktet?
Har inte haft möjlighet att göra det men har skapat en plan för det som jag ska göra när jag har tid:

**Materials Needed**
- **100 g crushed Akuamma seeds**
- **Acetic acid** (e.g., white vinegar, ~5% acetic acid)
- **Sodium bicarbonate** (baking soda)
- **Water** (distilled preferred)
- **Coffee filter** (or cheesecloth)
- Containers, stirring rod, pH test strips (or indicator), drying tray.

---

### **Step-by-Step Procedure**

#### **1. Acidic Extraction (Dissolving Alkaloids)**
- **Prepare acidic solution**:
Mix 500 mL of water with 50 mL of acetic acid (5% vinegar) to create a ~0.5% acetic acid solution.
- **Combine with seeds**:
Add 100 g of crushed seeds to the acidic solution. Stir vigorously for 30–60 minutes.
*Alkaloids convert to water-soluble acetate salts*.
- **Filter**:
Pour the mixture through a coffee filter. **Collect the acidic filtrate** (contains alkaloid salts). Discard the solids.

#### **2. Basification (Precipitating Alkaloids)**
- **Add sodium bicarbonate (8-9 gram)**:
Slowly add sodium bicarbonate to the acidic filtrate while stirring.
**Stop when pH reaches 8–9** (test with pH strips; effervescence occurs due to CO₂ release).
*Alkaloid salts convert to free bases, which are insoluble in water*.
- **Cool & settle**:
Refrigerate the mixture for 1–2 hours to enhance precipitation. A cloudy solution or fine particles will form.

#### **3. Collecting Crude Alkaloids**
- **Filter the precipitate**:
Pass the basified solution through a coffee filter.
**Retain the solids** on the filter (this is crude alkaloid extract).
- **Dry**:
Air-dry the filter and solids for 24 hours in a cool, dark place. Scrape off the dried material.

---

### **Expected Outcome**
- **Yield**: 1–5 g of crude alkaloid extract (varies based on seed potency).
- **Purity**: Contains akuammine, akuammicine, and other alkaloids, mixed with plant impurities.
- **Form**: Brownish powder or amorphous solid with a bitter taste.
Citera
2025-10-23, 17:08
Medlem
Har kommit 50X nu inrikes. Har beställt, ska bli spännande att testa. Får se om det är 50X potentate och äckligare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in