• 1
  • 2
2025-06-27, 16:14
Medlem
En 17-årig kille i Västerbottens inland döms till ungdomsövervakning efter att ha våldtagit en klasskamrat.

Händelsen ska ha ägt rum efter att killen tjatat på offret att följa med in på toaletten och sedan låst dörren.

17-åringen döms till ett års ungdomsövervakning och ska också betala 220 000 kronor i skadestånd till offret.

P4 Västerbotten

https://www.sverigesradio.se/artikel...pa-skoltoalett

Någon som vet mer?
Citera
2025-06-27, 17:50
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
En 17-årig kille i Västerbottens inland döms till ungdomsövervakning efter att ha våldtagit en klasskamrat.

Händelsen ska ha ägt rum efter att killen tjatat på offret att följa med in på toaletten och sedan låst dörren.

17-åringen döms till ett års ungdomsövervakning och ska också betala 220 000 kronor i skadestånd till offret.

P4 Västerbotten

Någon som vet mer?

Var hon förståndshandikappad? Bara för att någon tjatar ska man förfan inte följa med in på en jävla toalett vet väl småbarn också? Eller gjorde hon en sån där "ångrade sig" dagen efter och fick en snilleblixt om att rentvå sitt namn och tjäna lite pengar?
Citera
2025-06-27, 18:02
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qozoker
Var hon förståndshandikappad? Bara för att någon tjatar ska man förfan inte följa med in på en jävla toalett vet väl småbarn också? Eller gjorde hon en sån där "ångrade sig" dagen efter och fick en snilleblixt om att rentvå sitt namn och tjäna lite pengar?

Hot.
Citera
2025-06-27, 18:10
Medlem
Onanikrems avatar
Hände i Lycksele (kanske nämndes bifogade länken) De hade tidigare haft ett förhållande och snubben tjatade med sig henne in på toa för att "prata" I tjejers värld är tydligen toa en plats man pratar på då de ofta går in där två och två.

Ungdomsvård, hur kunde vi inte gissa det? Sverige rakt ned i pissrännan!
Citera
2025-06-27, 18:24
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Hot.

Det står "tjatat" inte hot. Med andra ord har hon bara ångrat sig dagen efter bara för att rykten gick att hon knullade på toaletter.
Citera
2025-06-27, 18:40
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qozoker
Det står "tjatat" inte hot. Med andra ord har hon bara ångrat sig dagen efter bara för att rykten gick att hon knullade på toaletter.

Vad bra att du vet allt, kan vi göra dig till Mod eller landshövding kanske?
Citera
2025-06-27, 18:59
Medlem
ethernals avatar
missförstå mig rätt men är inte 220.000kr ganska stort skadestånd? misstänker det måste ha vara mycket mer än "bara" en våldtäckt. ja brottsoffer är minderårig/barn men så är ju även förövaren
Citera
2025-06-27, 19:02
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
missförstå mig rätt men är inte 220.000kr ganska stort skadestånd? misstänker det måste ha vara mycket mer än "bara" en våldtäckt. ja brottsoffer är minderårig/barn men så är ju även förövaren
Borde vara 500 000+ tragist lite
Citera
2025-06-27, 19:04
Medlem
ethernals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmuskler
Borde vara 500 000+ tragist lite
alltså jag håller med dig i sak, men det är ganska ögonbrynshöjande utifrån nuvarande rättspraxis
Citera
2025-06-27, 19:10
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
Beror väl på kränkningen? Hade någon hållit fast mig och tagit mig i tvåan hade jag hellre haft honom i enrum en timma och dödat honom med en slö glasbit utan repressalier än fått 220k

Snubben fick ju inte ens fängelse. Byhålan är så pass liten att de lär mötas ute på samhället igen, i värsta fall fortsätter de gå på samma skola.
Citera
2025-06-27, 20:17
Medlem
senhackarens avatar
Den där skulle låsas in på flera år. Sverige har såna mesar i domstolen. Hade han varit 18, så hade det blivit fängelse i två/tre år. Vilket också hade varit en mesig dom.
Citera
2025-06-27, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz

P4 Västerbotten

Någon som vet mer?

Gillar inte att vara djävulens advokat men VK skriver.

Under utredningen och rättegången framkom det att 17-åringen och flickan tidigare hade haft en sexuell relation. Den aktuella dagen i november hade 17-åringen dock tjatat vid flera tillfällen om att flickan skulle följa med honom på toaletten.

https://www.vk.se/2025-06-27/17-arin...ltoalett-59cf7
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in