Homosexuella män är överrepresenterade 6 gånger i konstnärliga yrken, lesbiska kvinnor något mindre. Många studier gjorda i anglosaxiska länder
Varför är det så?
1 Konstnärliga miljöer mer tillåtande.
2 Människor utanför normen verkar känna en större vilja att uttrycka sig konstnärligt.
3 Homosexuella har byggt nätverk att stödja varandra.
Så om allt ska vara lika så är det troligen för många, då det troligen är en överrepresentation, men homosexuella är ofta konstnärligt duktiga på grund av den större viljan. Så det är väl en icke-fråga.
För få. Finns ett helt gäng med homos här among us på Flashen som skulle må bra av lite TV-tid.
Om de inte får strutta sina fjädrar i rutan är det sannolikt att de tar livet av sig eller tar för sig av din stjärt utan att du vill det.
Många. Och du går miste om mycket om du inte gör det. Att hänga på sociala medier eller streama serier dagarna i ända är inte nyttigt för varken hälsan eller intellektet.
Bryr mig inte om vad folk har för läggning oavsett om dom är på arbetsplatsen, i kassan på ICA eller i TV så länge dom inte ska trycka på mig deras böjelser.
Så om en bög kan bete sig normalt i tv så stör det mig inte. Men när det ska proklameras ut homosexualitet eller det blir fjollande går det för långt.
Varför är det så viktigt för vissa att berätta och visa för hela världen att man är bög!?
Vill du ha medalj?
Fast i media är det kanske en merit och det skulle så klart förklara grejen.
De måste främst kvotera in fler lesbiska som inte är elitfotbollspelare eller annan lagidrott.
Mekaniker-Matilda med vänner från Malmö och Tindra parkeringsvakten i Trelleborg till hösten redan ?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!