2025-06-26, 20:50
Medlem
En höganäsare i 40-årsåldern döms till höga böter efter våldsamt motstånd mot två poliser. Bråket inträffade utanför krogen Shakespeare.

https://www.hd.se/2025-06-26/dyrt-at...fter-krogbrak/

Vem har vi här då?
Citera
2025-06-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
En höganäsare i 40-årsåldern döms till höga böter efter våldsamt motstånd mot två poliser. Bråket inträffade utanför krogen Shakespeare.

https://www.hd.se/2025-06-26/dyrt-at...fter-krogbrak/

Vem har vi här då?
Behöver inte ens vara motstånd. Många smutsiga poliser som kräver totalt rövslickeri annars hamnar folk i fylleceller och annat ofog som svenska polisen har för sig.
Citera
2025-06-26, 21:16
Nå, han brottades och boxades åtminstone inte
Citera
2025-06-26, 21:18
Garanterat en pundare födmodligen hänger han ofta på /r/Droger och tycker att man borde legaliser och så är han självutnämnd expert efter att ha rötkt 40 rullar och tagit några påsar vit.
Citera
2025-06-26, 21:19
Medlem
Molekyl3ns avatar
Dyrt? Vad hamnade bötesbeloppet på?

Han kan ju ha gjort detta såklart, men kan lika gärna vara en fiktion synkad sinsemellan ordningsmakten för att få en anledning att svinga lite batong (självklart då på en vit person) för att bli av med deras frustration av att de blir rövknullade av mena folken så detta är deras ventilering och terapi), öka siffrorna på de få uppklarade procenten av brottsstatistiken samt generera lite stålar till statsapparaten.

Även en hederlig, fläckfri arbetare åker gentemot trovärdigheten från polisen -skyldig som oskyldig- det är sen gammalt och har inträffat MÅNGA gånger.

Men kan ju såklart även vara en full, bråkig individ som jobbat till sig det inträffade.
Citera
2025-06-26, 21:23
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Behöver inte ens vara motstånd. Många smutsiga poliser som kräver totalt rövslickeri annars hamnar folk i fylleceller och annat ofog som svenska polisen har för sig.

Klassiker här ute i djungeln.
Oavsett hur man gör så kallar dom det våldsamts motstånd.

En gång lyckades inte polisjäveln få på mig handbojorna och jag åkte på våldsamt motstånd.
Jag gjorde exakt som dom sa.
Citera
2025-06-27, 10:29
Medlem
PederBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Klassiker här ute i djungeln.
Oavsett hur man gör så kallar dom det våldsamts motstånd.

En gång lyckades inte polisjäveln få på mig handbojorna och jag åkte på våldsamt motstånd.
Jag gjorde exakt som dom sa.
Tydligen tyckte de inte att du gjorde det.
Citera
2025-06-27, 12:26
Medlem
Wikitomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Dyrt? Vad hamnade bötesbeloppet på?

Han kan ju ha gjort detta såklart, men kan lika gärna vara en fiktion synkad sinsemellan ordningsmakten för att få en anledning att svinga lite batong (självklart då på en vit person) för att bli av med deras frustration av att de blir rövknullade av mena folken så detta är deras ventilering och terapi), öka siffrorna på de få uppklarade procenten av brottsstatistiken samt generera lite stålar till statsapparaten.

Även en hederlig, fläckfri arbetare åker gentemot trovärdigheten från polisen -skyldig som oskyldig- det är sen gammalt och har inträffat MÅNGA gånger.

Men kan ju såklart även vara en full, bråkig individ som jobbat till sig det inträffade.

Han döms till 40 dagsböter om 510 kronor. Tillsammans med avgift till brottsofferfonden kostar bråket honom sammanlagt 21 400 kronor.
Citera
2025-06-27, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wikitomte
Han döms till 40 dagsböter om 510 kronor. Tillsammans med avgift till brottsofferfonden kostar bråket honom sammanlagt 21 400 kronor.

Ändå saftigt ja. Vet du mer? Kan du lägga in från artikeln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in