2025-06-26, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du menar alltså att du är "snäll" som tipsar sexköpare hur de ska kunna kringgå den nya lagen mot sexköp på distans? Vad vinner du på det kan man fråga sig? Ingen kommer att ge dig medalj för din gärning ☺️

Du verkar inte förstå skillnaden mellan att titta på porr som är förinspelad och sexköp på distans.

Föga förvånande är du motståndare till den nya lagen. Du är lika förutsägbar som sommarvädret.
Vet inte om jag är snäll sen tror jag att de flesta som är på dejting appar redan får dessa förslag.
Jag förstår mycket väl skillnaden men tror inte att det kommer att hjälpa så många bara för att man inte kan se det live. Tänker även att om man använder vpn så kommer det att bli verkningslöst. Polisen lär ju inte få tillgång till uppgifter hos den som säljer sex. Har lite svårt att se att dom ska övervaka hennes nättrafik
Citera
2025-06-26, 15:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Vet inte om jag är snäll sen tror jag att de flesta som är på dejting appar redan får dessa förslag.
Jag förstår mycket väl skillnaden men tror inte att det kommer att hjälpa så många bara för att man inte kan se det live. Tänker även att om man använder vpn så kommer det att bli verkningslöst. Polisen lär ju inte få tillgång till uppgifter hos den som säljer sex. Har lite svårt att se att dom ska övervaka hennes nättrafik

Varför inte? Kan man övervaka och avlyssna gängkriminella och barn så kan de övervaka köp och försäljning av sexuella tjänster på distans.

Den nya lagen är riktigt bra och ska ses som ett välbehövligt komplement till den gamla sexköpslagen.
Citera
2025-06-26, 16:11
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Precis! Däremot hoppas nog vi alla på att den nya lagen mot sexköp på distans har en förebyggande effekt på sexhandeln på de digitala bordellerna, dvs att sexköpen minskar.

Ser verkligen inga problem med att människor säljer sig själva under kontrollerade former på nätet, som exempelvis på OnlyFans. Betydligt mindre riskfyllt och du har full kontroll.

Extremt svårt att hålla sig relevant. Så fort du slutar så lär du vara bortglömd väldigt snart.
Det är liksom inte som 2005 när en nakenbild spreds som en löpeld överallt, då det inte fanns så många.

Givetvis är det tråkigt att folk går denna vägen, speciellt 18 åriga tjejer 2 minuter efter midnatt när dom fyllt 18. Men det kommer nog alltid finnas, oavsett hur mycket vi förbjuder. Detta är ändå det säkraste sättet so far.
Citera
2025-06-26, 16:20
Medlem
Karmans avatar
Hur funkar lagen, gäller det bara om "leveransen" skapas i Sverige eller om kunden köper från Sverige? Folk kommer väl kringgå lagen via VPN och köpa från utlandet? Eller är det något jag inte förstår?
Citera
2025-06-26, 19:25
Medlem
Citat:
Fast nu säljer inte du sexuella tjänster till din arbetsgivare så ditt inlägg får betecknas som helt ovidkommande.

Du skulle inte heller uppskatta eller applådera om din egen dotter säljer Fiffi på Onlyfans eller ställer upp på grova sexscener live.

Tyvärr finns det personer i tråden som gör allt för att normalisera sexköp och prostitution och vill få det att framstå som att det är fullt normalt att ägna sig åt detta. Man kan bara spekulera i vad som orsakat denna förvrängda syn på sexualitet?

Jag vet inte varför du tror att ditt kön skiljer sig så mycket mot dina händer eller varför byggarbetare arbetar hårt precis som vi onanerar i en kamera. Men vi jobbar med sex online och det är vårat jobb. Ja jag förstår du vill få oss att se sjuka ut, men vi är vanliga snyggingar som många bara inte kan slita blickarna av. Tror du har problem att tillfredsställa dig själv att du inte kan låta vuxna människor få välja hur de vill onanera i samtycke med betalning. Vi är vuxna. Precis som vuxna kan fatta andra beslut fattar vi också våran sexualitet, sexualiteten mellan vuxna skall aldrig exponeras av staten!

Men om du tror att myndigheter skall filma när kvinnor onanerar, så lär väll de också sitta snart och runka. Många människor som är kåta av sig, även om du verkar ha torka.

Att du försöker påstå att bara din traditonella sexualitet är den rätta är bara tragiskt.
Citera
2025-06-26, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Hur funkar lagen, gäller det bara om "leveransen" skapas i Sverige eller om kunden köper från Sverige? Folk kommer väl kringgå lagen via VPN och köpa från utlandet? Eller är det något jag inte förstår?

Det kan ju spåras via betalningar också. I lagliga länder betalar jag gladeligen med kort på stripklubbar, bordeller etc men i Sverige lär väl storebror övervaka allt jag gör.
Citera
2025-06-26, 21:38
Medlem
diseuses avatar
Citat:
En grundregel i svensk rätt är att ett brott anses ha begåtts i Sverige om gärningsmannen befann sig i Sverige när de företog den brottsliga handlingen (2 kap. 1 § brottsbalken). Det som spelar roll vad gäller det rättsliga är alltså var köparen rent kroppsligen befann sig. Sen kommer frågan hur åklagaren ska lyckas bevisa att en viss individ har begått något som är förbjudet enligt den nya lagen. Det är visserligen en mycket intressant fråga, men det är också en fråga som är distinkt från den om vad man får och inte får göra. Diskussionen blir bäst när man håller isär de två frågeställningarna.
Senast redigerad av diseuse 2025-06-26 kl. 21:41.
Citera
2025-06-26, 23:19
Medlem
Citat:
VPN är nog den lägst hängande frukten för ökat skydd. Det kommer garanterat användas av köpare. Nästa enkla steg är anonym e-postadress, tex proton. Det tredje enkla steget är engångskonton hos cam-sajten. Sen det här med kortbetalningar. Att använda kortet för att köpa krediter på en camsite är inte ett brott, men man kan hamna på polisens radar om man gör det.

Det här hänger lite ihop med frågan om i vilken ände polisen ska börja spana. Börjar de spana på en person som de misstänker är camsexköpare? Eller börjar de i andra ändan, dvs sitta och flukta på cam-sajter i hopp om att det kanske ska dyka upp någon som säger att han är från Sverige?

Ett tredje alternativ är att polisen börjar med att kontakta camsajter och/eller modeller och börjar ställa frågor. Lycka till.

Om man vill undvika att bli en person som polisen misstänker är köpare bör man undvika betalkort. Det finns andra betalmetoder.

Är man på polisens radar bör man vara försiktig med hur man använder vpn. Helst ska man ju då ha en dedikerad surf-enhet för den ljusskygga verksamheten. Så att man inte samtidigt är inloggad hos Aftonbladet, Netflix, Facebook och Internetbanken med samma IP-adress som man fått av Mullvad VPN.
Citera
2025-06-26, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
VPN är nog den lägst hängande frukten för ökat skydd. Det kommer garanterat användas av köpare. Nästa enkla steg är anonym e-postadress, tex proton. Det tredje enkla steget är engångskonton hos cam-sajten. Sen det här med kortbetalningar. Att använda kortet för att köpa krediter på en camsite är inte ett brott, men man kan hamna på polisens radar om man gör det.

Det här hänger lite ihop med frågan om i vilken ände polisen ska börja spana. Börjar de spana på en person som de misstänker är camsexköpare? Eller börjar de i andra ändan, dvs sitta och flukta på cam-sajter i hopp om att det kanske ska dyka upp någon som säger att han är från Sverige?

Ett tredje alternativ är att polisen börjar med att kontakta camsajter och/eller modeller och börjar ställa frågor. Lycka till.

Om man vill undvika att bli en person som polisen misstänker är köpare bör man undvika betalkort. Det finns andra betalmetoder.

Är man på polisens radar bör man vara försiktig med hur man använder vpn. Helst ska man ju då ha en dedikerad surf-enhet för den ljusskygga verksamheten. Så att man inte samtidigt är inloggad hos Aftonbladet, Netflix, Facebook och Internetbanken med samma IP-adress som man fått av Mullvad VPN.

Kan polisen begära att kortföretagen rapporterar de som betalat till dessa sajter och därefter börjar försöka spåra brottslingar? Samma sak - begära ut surhistorik hos internetoperatörer för de som inte använt vpn?
Citera
2025-06-26, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aremak
Kan polisen begära att kortföretagen rapporterar de som betalat till dessa sajter och därefter börjar försöka spåra brottslingar? Samma sak - begära ut surhistorik hos internetoperatörer för de som inte använt vpn?
På din andra fråga är svaret ja. Det räcker med att man är misstänkt för brott som bara ger böter för att polisen ska kunna begära ut din IP-adress hos internetleverantören. Det är därför det är en bra idé att använda VPN. VPN-leverantörer måste inte lagra trafikdata (och gör det inte heller), men det måste internetleverantörer.

På din första fråga är jag osäker Jag tror inte det är så illa att vi är där redan nu. Någon som vet får gärna fylla i. Men vi är på väg dit.
Citera
2025-06-27, 00:06
Medlem
Citat:
Låter bra det där. Förhoppningsvis kommer den nya lagen mot sexköp på distans att få verklig effekt på sexhandeln på de digitala bordellerna.

Kamrat, får jag fråga? Vad tycker kamrat om faktisk fysisk IRL prostitution? För kamrat verkar haka upp sig på just digitala bordeller. Har kamrat inget att säga om riktiga bordeller? Tycker kamrat att digital prostitution är värrre än riktigt fysisk IRL prostitution?
Senast redigerad av Freddy282 2025-06-27 kl. 00:31.
Citera
2025-06-27, 00:18
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Bra att man börjar i rätt ände. De som säljer sysslar ofta med ekonomisk brottslighet eller är offer för brottslighet. De som köper är inte alltid brottslingar på grund av handlingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in