Jasså? Var han smygsjuk. Verkade frisk för sin ålder.
Har ju levt ett jäkla liv och verkade ha kul för det mesta. Har säkert skadat många människor men var väl åtminstone ingen dräpare. Snarare ADHD-individ med mycket tristess och tveksam moral.
Clark intervjuades av Alexandra Pascalidou så sent som i slutet på april. Detta finns på youtube. Då verkade han vara vid god vigör och gått upp i vikt (tappade ju drygt 40 kg förra året). Undrar vad som hänt.
Clark Olofsson, känd för sina kriminella handlingar och inblandning i Norrmalmstorgsdramat, fick aldrig sommarprata i "Sommar i P1" men däremot har han varit föremål för flera radioprogram, dokumentärer och en Netflix-serie.
Han hade kvar sin gamla Audi som han köpte när han var med i dokumentären om honom för några år sedan. Den bodde han ju i ett längre tag, tror han körde ner till Spanien?
Jasså? Var han smygsjuk. Verkade frisk för sin ålder.
Har ju levt ett jäkla liv och verkade ha kul för det mesta. Har säkert skadat många människor men var väl åtminstone ingen dräpare. Snarare ADHD-individ med mycket tristess och tveksam moral.
En dokumentär om honom som gick på SVT för ett antal år sedan visade en sjuk Clark som, om jag minns rätt, återhämtade sig från operation. Så problem med hälsan har han haft sedan ett par år.
Leif GW Persson ger den ökände brottslingen Clark Olofsson en sista känga genom att summera hans dödsfall på ett briljant sätt.
Citat:
Det finns ett gammalt ordspråk som säger att ’om de döda kan du enbart tala gott’, men jag är mer lagd åt den isländska Eddan, där säger man att ’ett vet jag som aldrig dör, domen över död man’. Det är mitt ord över honom.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!