2025-06-26, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyr96sn213bda
Du bör kunna se provsvaren om du loggar in på 1177.se
Nix jag vart tvungen begära peth svar iaf här I mitt län 🙄
2025-06-26, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakbab
Varför skulle sprit från spritduk påverka? Det gör det väl inte med helblods-PEth, däremot kan det göra det med andra metoder eller analyser.
För att det gör det?.. Peth grymt känsligt.. Då bildas mer av det i provrör om man inte följer anvisningarna
2025-06-26, 07:46
Medlem
I fallet Linn har alltså en 75 årig kvinnlig läkare - verksam i ett bolag på Gotland som vunnit en upphandling hos TS - kört över de läkare som träffat Linn och som intygat att hon inte har ett missbruk.

Läkaren på Gotland fakturerar alltså i sitt egna bolag TS för uppdraget att göra en mer ”korrekt” bedömning än de läkare som träffat Linn och som intygat att hon inte har ett missbruk.

Oraklet på Gotland måste besitta enorma kunskaper i missbruksfrågor när hon rätt och slätt kör över de läkare som Linn träffat i Värmland där hon bor.

Är Gotlandsläkaren månne ett ämne för Nobelpriset i medicin eller är det rent kvacksalveri?

Gotlandsläkaren verkar ha en bakgrund som allmänpraktiserande på en vårdcentral på Gotland.

Om kvacksalveri bör läkaren genast anmälas till IVO och fråntas sin legitimation.
2025-06-26, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Skönmåla? Det framkom ett riskbruk som hon fick hjälp med. Hennes läkare ansåg att det inte förelåg något hinder för C-körkort. När hon skickade in ansökan om körkortstillstånd för C-körkort drog Transportstyrelsen in hennes B-körkort. Det är så sjukt att det knappt går att tro att det är sant.
Efter en lång tid fick läkare Linn att kunna kontrollera sitt alkoholintag, nu kanske hon dricker mer hälsosamt, men tiden innan verkar hon inte tagit något ansvar över sig själv, få höga värden, hänvisa sedan det var "den" helgen, det var "den" tillställningen som utgjorde att jag drack mycket, låter exakt som en av mina kompisar, han hitta alltid en orsak o dricka, det är alltid något o fira, blir rätt systematiskt framtagen ursäkt o festa. Har upptäckt det ännu tydligare under min vita månad drygt, han hitta en ursäkt hela tiden. Det samma verkar det vart för Linn.

Exakt därför ambulansen har krav på alkoholtester vid anställning, just för att sortera ut såna som Linn, vi ska vara glada vården har dessa rutiner med PEth testa vid ny anställning.
2025-06-26, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenHall
I fallet Linn har alltså en 75 årig kvinnlig läkare - verksam i ett bolag på Gotland som vunnit en upphandling hos TS - kört över de läkare som träffat Linn och som intygat att hon inte har ett missbruk.

Läkaren på Gotland fakturerar alltså i sitt egna bolag TS för uppdraget att göra en mer ”korrekt” bedömning än de läkare som träffat Linn och som intygat att hon inte har ett missbruk.

Oraklet på Gotland måste besitta enorma kunskaper i missbruksfrågor när hon rätt och slätt kör över de läkare som Linn träffat i Värmland där hon bor.

Är Gotlandsläkaren månne ett ämne för Nobelpriset i medicin eller är det rent kvacksalveri?

Gotlandsläkaren verkar ha en bakgrund som allmänpraktiserande på en vårdcentral på Gotland.

Om kvacksalveri bör läkaren genast anmälas till IVO och fråntas sin legitimation.
Linns egna läkare gav diagnosen riskmissbruk, sedan kunde inte heller hennes egna läkare förklara varför höga återkommande PEth värden inte kunde indikera ett missbruk.

Det är alltså Linns egna läkare som försökte skriva ut ett falskt intyg, där man medvetet utelämna viktiga uppgifter, detta poängterade även domare, att det saknas uppgifter. Dvs det viktigaste, samband mellan återkommande höga peth värden o ett missbruk, trots att personen ligger under uppsikt för sitt alkohol drickande via sin ny anställning.
2025-06-26, 08:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Linns egna läkare gav diagnosen riskmissbruk, sedan kunde inte heller hennes egna läkare förklara varför höga återkommande PEth värden inte kunde indikera ett missbruk.

Det är alltså Linns egna läkare som försökte skriva ut ett falskt intyg, där man medvetet utelämna viktiga uppgifter, detta poängterade även domare, att det saknas uppgifter. Dvs det viktigaste, samband mellan återkommande höga peth värden o ett missbruk, trots att personen ligger under uppsikt för sitt alkohol drickande via sin ny anställning.

Så en läkare som faktiskt har träffat och undersökt Linn försöker begå osant intyg och tjänstefel, medan skräcködlan på Gotland som aldrig ens sett Linn sitter på sanningen?

Verkar det rimligt? Snälla svara inte med ännu ett lumparminne
Senast redigerad av Clay Allison 2025-06-26 kl. 08:07.
2025-06-26, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Så en läkare som faktiskt har träffat och undersökt Linn försöker begå osant intyg och tjänstefel, medan skräcködlan på Gotland som aldrig ens sett Linn sitter inte på sanningen?

Verkar det rimligt? Snälla svara inte med ännu ett lumparminne
Ja, det är så det fungerar, bägge parter behöver inte träffa patienten, det vet vi även igenom försäkringskassans egna läkare bedömningar gentemot vårdens läkare.

Där jag berättat jag frågade 2016 om min läkare kunde garantera jag skulle få bli sjukskriven då jag har eget företag, där min läkare garanterade med orden jag vet vad jag ska skriva så du får bli sjukskriven.

Det samma vet även Linns läkare vad man ska skriva o vad man ska utelämna, Linns läkare utelämna en viktig sak, via detta förstår även nästa läkare varför detta är utelämnat, sedan varför dessa system med två olika läkare? det är för många läkare inte kan säga nej till sina patienter när man begär sjukskrivning, genom att utelämna uppgifter kan sedan FK läkare urskilja, denna person får avslag.

Likande har hänt med Linn. medvetna uppgifter var utelämnade, dessa domare även poängterade saknades.
2025-06-26, 08:23
Avslutad
Citat:
Efter en lång tid fick läkare Linn att kunna kontrollera sitt alkoholintag, nu kanske hon dricker mer hälsosamt, men tiden innan verkar hon inte tagit något ansvar över sig själv, få höga värden, hänvisa sedan det var "den" helgen, det var "den" tillställningen som utgjorde att jag drack mycket, låter exakt som en av mina kompisar, han hitta alltid en orsak o dricka, det är alltid något o fira, blir rätt systematiskt framtagen ursäkt o festa. Har upptäckt det ännu tydligare under min vita månad drygt, han hitta en ursäkt hela tiden. Det samma verkar det vart för Linn.

Exakt därför ambulansen har krav på alkoholtester vid anställning, just för att sortera ut såna som Linn, vi ska vara glada vården har dessa rutiner med PEth testa vid ny anställning.

Citat:

Fasen vad du svamlar igen. Finns det ens en diagnos som heter "riskmissbruk"? Slirar du på sanningen igen? Riskbruk är inte lika med skadligt bruk eller beroende.

Hur kommer det sig att Linn haft låga PEth-värden mellan de som legat över 0,3 µmol/L? Hur kommer det sig att hennes CDT-värde aldrig varit förhöjt (om uppgifterna stämmer)?

Bara för att du själv verkar ha haft ett problematiskt drickande så behöver inte andra ha det.
2025-06-26, 08:45
Medlem
Totiuss avatar
Citat:

Du har ingen aning om hur mycket hon har druckit eller när. Däremot har du upprepat kommit med rent förtal när det gäller Linn och hennes läkare. Du visar ett mycket stört beteende.

Citat:
Linns egna läkare gav diagnosen riskmissbruk, [...]
Som redan påtalats finns det ingen diagnos som heter ”riskmissbruk”. Du är ju helt rabiat i ditt vettlösa svamlande och fabulerande.
2025-06-26, 09:07
Medlem
Carl Serungs avatar
Tyckte att det här inlägget var lite roligt:

(FB) Hur fördela Antabus om man bara vill dricka en gång i veckan?
2025-06-26, 09:23
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenHall

Länk till Linns Facebook-inlägg med uppgifter om läkare och handläggare:
Äntligen har jag ett namn på personen som förstört mitt liv.

Hävdar att jag ”ej slutat dricka mellan provtagningarna”. Här har handläggaren ENDAST BIFOGAT MINA FÖRHÖJDA PROVER. Man bifogar EJ mina låga provsvar TAGNA I MELLAN de förhöjda som bevisar att jag EJ dricker i mellan.

Denna läkare verkar INTE fått läsa mitt LÄKARINTYG utan gör en bedömning utifrån handläggare Laila Lundgrens formulering där hon radar upp endast mina förhöjda peth. 90% av mina provsvar som är i LÄGSTA referens redovisas EJ.

Slutar aldrig förvånas av denna korrupta myndighet. Det fullständigt KOKAR i mig
https://www.facebook.com/groups/642481418644216/posts/727506283475062/

Läkarens namn, Britt Wennerberg, och bedömning framgår av den bifogade bilden. Information om hennes företag Wennerberg Gotland AB:
https://www.allabolag.se/foretag/wennerberg-gotland-ab/visby/h%C3%A4lsotj%C3%A4nster/2K1EIODI63IHB

Om det som står i inlägget stämmer så är det förstås oerhört grova och allvarliga fel som har begåtts. Det här måste utredas av såväl polis och åklagare som IVO och HSAN. (Om inte polis och åklagare tar tag i detta så behöver JO utreda alltihop. JO kan för all del göra en egen utredning oavsett andra utredningar.)
2025-06-26, 09:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja, det är så det fungerar, bägge parter behöver inte träffa patienten, det vet vi även igenom försäkringskassans egna läkare bedömningar gentemot vårdens läkare.

Där jag berättat jag frågade 2016 om min läkare kunde garantera jag skulle få bli sjukskriven då jag har eget företag, där min läkare garanterade med orden jag vet vad jag ska skriva så du får bli sjukskriven.

Det samma vet även Linns läkare vad man ska skriva o vad man ska utelämna, Linns läkare utelämna en viktig sak, via detta förstår även nästa läkare varför detta är utelämnat, sedan varför dessa system med två olika läkare? det är för många läkare inte kan säga nej till sina patienter när man begär sjukskrivning, genom att utelämna uppgifter kan sedan FK läkare urskilja, denna person får avslag.

Likande har hänt med Linn. medvetna uppgifter var utelämnade, dessa domare även poängterade saknades.

Allt detta är ju saker du sitter och hittar på, inte minst att anklaga Linna läkare för att begå brott och begå tjänstefel. Vad i helvete vet du om det?

Mycket troligare är ju att skräcködlan agerar som hon vet att TS förväntar sig. Det är ju trots allt ett lukrativt kontrakt hon landat.
Senast redigerad av Clay Allison 2025-06-26 kl. 09:32.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in