2025-06-25, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyr96sn213bda
På Facebook hittade jag en länk till följande upphandling som genomfördes 2020. Här finns lite att grotta i för den som är intresserad. All info är offentlig. Se nedanstående länk.
Rådgivande läkare
Transportstyrelsen
Denna upphandling avser tjänsten att utföra medicinsk bedömning av ärenden avseende körkortstillstånd och taxiförarlegitimation.

Transportstyrelsen handlägger bland annat ärenden gällande körkortstillstånd, återkallelse av körkort, villkor för körkort, förlängning av högre körkortsbehörigheter samt ärenden om taxiförarlegitimation. En av uppgifterna för Transportstyrelsen är att i dessa ärenden avgöra om personer ur medicinsk synvinkel är lämplig att inneha körkortstillstånd, körkort eller taxiförarlegitimation.
För att utföra dessa medicinska bedömningar avser Transportstyrelsen att genom denna upphandling teckna avtal med maximalt 12 rådgivande läkare/leverantörer, om sådan konkurrens finns.

Sista ansökningsdag
Tidsfristen för mottagande av anbud var 2020-11-13. Upphandlingen offentliggjordes den 2020-10-12.
Länk https://se.openprocurements.com/tender/2020-radgivande-lakare/
Jag såg samma länk i en annan Facebook grupp.
Nu dröjer det nog inte länge innan någon läkare eller tjänsteman på Transportstyrelsen råkar illa ut.
Normalt så hade jag känt ett stort avsky för såna handlingar.
Men nu sitter mitt avståndstagande mycket långt in.
Som FuckBob sa, man får ta konsekvenserna för sitt eget handlande.
Senast redigerad av 155bb12 2025-06-25 kl. 21:13.
2025-06-25, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakbab
Vi måste ha ett system som kräver att den enskilde tar ansvar för sina egna handlingar.
Av dina tvåtusenfemhundranittionio inlägg med exakt samma budskap, så var det uppfriskande att du äntligen börjat tänka som en normal vanlig svenne.
Läkarna som anger sina patienter och tjänstemän på Transportstyrelsen som förstör vanliga människors liv kommer garanterat att få stå till svars för sina egna handlingar.
2025-06-25, 21:40
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 155bb12
FuckBob börjar få svårt med sina ständigt återkommande argument som han upprepar hela tiden.
Samma argument som hans husse Transportstyrelsen matar honom med.
Nu vaknar någonting annat som han och angiveriläkarna och Transportstyrelsen inte räknat med.
Vanligt folks vrede över att bli orättvist behandlade.
Skandalen inom Transportstyrelsen växer och växer med ständigt nya avslöjanden om missförhållanden.

Kopierat från Facebook.
Skandalen med Peth för Transportstyrelsen växer och växer.

Under 2024 uppges cirka 40 körkort ha dragits in, baserat på enbart överskridna gränsvärden på Peth-tester.
-Det är en ren lögn.
Bara från Dalarna har de fått in 300 ansökningar om överprövning.
Jag vet inte vad Transportstyrelsen håller på med, säger Göran Schedvin

PEth-hatarsidan upprepar också sina argument hela tiden. Och tar till personangrepp och andra regelbrott.

Jag tror Göran Schedvin är ute och cyklar. Vad menar han egentligen med 300 ansökningar om överprövning? Under vilken tidsperiod?
Senast redigerad av fakbab 2025-06-25 kl. 21:42.
2025-06-25, 21:42
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Enligt bedömande läkare hade hon ett riskbruk, dvs visst hade Linn problem med spriten.

Hennes tester starta 2023 hösten isamband med anställningen, våren 2024 skickades provsvaren in till TS, juli 8 återkalla TS körkortet.

Det är en lång tidslinje Linn testas under, hon hade uppenbart problem med alkohol, vi vet 5 värden var höga under denna tid, över 20 tester utfördes.
Bedömning bör hamna vart TS bekräftade ett missbruk, spec när Linn var medveten om PEth testerna då det är ett krav vid hennes anställning.
Utöver det försökte läkare med 15-metoden för att Linn skulle förstå sitt alkoholintag.

Tycker inte man ska skönmåla något med Linn, hon hade uppenbart problem.
Skönmåla? Det framkom ett riskbruk som hon fick hjälp med. Hennes läkare ansåg att det inte förelåg något hinder för C-körkort. När hon skickade in ansökan om körkortstillstånd för C-körkort drog Transportstyrelsen in hennes B-körkort. Det är så sjukt att det knappt går att tro att det är sant.
2025-06-25, 21:44
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
PEth-hatarsidan [...]
Vilka är PEth-hatare?
2025-06-25, 21:59
Medlem
Citat:
PEth-hatarsidan upprepar också sina argument hela tiden. Och tar till personangrepp och andra regelbrott.

Jag tror Göran Schedvin är ute och cyklar. Vad menar han egentligen med 300 ansökningar om överprövning? Under vilken tidsperiod?
Jag gör som du alltid gör när någon frågar dig om källor och fakta, hänvisar till berörd instans.
Fråga Göran Schedvin själv, jag är övertygad om att du aldrig kommer publicera hans svar här.
2025-06-25, 22:23
Medlem
Anarkotyranni beskriver ett tillstånd där staten är oförmögen att hantera stora och allvarliga samhällsproblem, men är nitisk och skoningslös i kontrollen av laglydiga medborgare.
2025-06-25, 22:56
Medlem
Tack för alla gräv.

Ok - nu förstår jag - B Wennerberg (75 år) läkare i allmänmedicin boendes på Gotland är en av de läkare som sitter med bilan efter att TS i Borlänge upphandlat tjänster av henne.

Sicken jävla soppa detta är.
2025-06-25, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyr96sn213bda
På Facebook hittade jag en länk till följande upphandling som genomfördes 2020. Här finns lite att grotta i för den som är intresserad. All info är offentlig. Se nedanstående länk.
Rådgivande läkare
Transportstyrelsen
Denna upphandling avser tjänsten att utföra medicinsk bedömning av ärenden avseende körkortstillstånd och taxiförarlegitimation.

Transportstyrelsen handlägger bland annat ärenden gällande körkortstillstånd, återkallelse av körkort, villkor för körkort, förlängning av högre körkortsbehörigheter samt ärenden om taxiförarlegitimation. En av uppgifterna för Transportstyrelsen är att i dessa ärenden avgöra om personer ur medicinsk synvinkel är lämplig att inneha körkortstillstånd, körkort eller taxiförarlegitimation.
För att utföra dessa medicinska bedömningar avser Transportstyrelsen att genom denna upphandling teckna avtal med maximalt 12 rådgivande läkare/leverantörer, om sådan konkurrens finns.

Sista ansökningsdag
Tidsfristen för mottagande av anbud var 2020-11-13. Upphandlingen offentliggjordes den 2020-10-12.
Länk https://se.openprocurements.com/tender/2020-radgivande-lakare/

Kan du se om det bara var dessa tre läkare som ingick avtal med TS? Det står ngt om maximalt 12 ovan.
2025-06-25, 23:09
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenHall
Kan du se om det bara var dessa tre läkare som ingick avtal med TS? Det står ngt om maximalt 12 ovan.
Sverek AB har ett kontraktsvärde på 16,6 miljoner så det rymmer många läkare:
https://sverek.se/

Det skulle kunna vara tio läkare från Sverek AB och de två övriga (1,7 miljoner vardera).
2025-06-25, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius

Det skulle kunna vara tio läkare från Sverek AB och de två övriga (1,7 miljoner vardera).

Läkaren, BW, på Gotland var 70 år när hon tilldelades ett avtal med TS.

Kollar företag 2 nu….
2025-06-25, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius

Medrix AB ser för jävligt ut. När de får avtalet med TS har de knappt ngn omsättning alls och gär med förlust. Därefter brakvinst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in