2025-06-26, 06:12
Medlem
kulturstrategs avatar
Lite roligt att läsa kommentarerna från 2012 när Sven-Arne var med första gången. Så här skriver en:

Han har inte utvecklats sen dess kan man konstatera
Citera
2025-06-26, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Lite roligt att läsa kommentarerna från 2012 när Sven-Arne var med första gången. Så här skriver en:

Så sant, det enda som utvecklats framåt är hans ålder.
Citera
2025-06-26, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Ja men näthat är ett stort problem och det är personer som du som står för det. Tänk på att deltagarna kan sitta och läsa det du skriver om dem.

Det är ju det jag hoppas. Att hon slas läsa och fatta att få beter man dig inte.

Hade de inte betett sig så svunsntogtvhade jag tyckt de var ngt gulliga, faktiskt.
Citera
2025-06-26, 07:42
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Nej det gör jag inte, vardå? Jag skriver bara sanningsenligt vad jag tycker och ser. Jag uppmärksammar ett beteende.

Eftersom Jenny sas..kommer undan med detta, vilket de alltid gör eftersom dessa människor är lågbegåvade och "trevlighetskravet" ligger som en våt filt över sanningen, vilket gör att man aldrig får säga åt någon som mobbbar att lägga av, så tvingas hon aldrig be om ursäkt och ta ansvar för vad hon har gjort och gör.

I tidningen Hänt utvecklar Kerstin,öppet och ärligt, hur hon kände det då hon blev utfryst. Det måste ha tagit mycket av hennes energi. Att öppna sig och blotta sig.

Att hon var det stämmer ju,eftersom Jenny sade klart och tydligt i programmet tt den här Kerstin kunde hon inte med.

Jennys svar var då: "Vi är alla olika och tur är väl det".

Hon lägger skulden Hos Kerstin, framställer det som om de bara var "olika'(läs: Kerstin var "kånstog" och hon givetvis fröken "helt normal", när det var hon som frös ut Kerstin och lät sitt ogillande gå utöver Kerstin.

Hon kunde ha varit ärlig och sagt ngt i denna stil: "Jag hade svårt för Kerstin men det var helt mitt problem
Kerstin var trevlig och hon representerar något nytt för mig, åoch ibland så blir det fel. Beklagar om hon kände sig så. Det var inte meninge".

Men den emotionellt störda Jenny fortsätter och lägger skulden på Kerstin. Hon är ju miss perfect och mobbar aldrig
.
Dessutom, tiläggåer hon: "vi hade det jättetrevligt på gården'
.När Kerstin berättat att hon blev ledsen..

Hon tom grät i programmet..Föratt hon kände sig utfryst..

Då saknar man empati, anser jag.

Och som vanligt finns där alltid supporters,som du som tror att det är samma sak att mobba någon som att all our någons perversa beteende.

Jag skyr sådana människor som Jenny ich Sven-Arnr. På ytan är dem lite klämkäcka men det är ett spel
.
De är väldigt skadliga

Vi vet inte hela sanningen. Vi vet hur Kerstin upplevde det. Du kan inte kräva av de andra deltagarna att de ska kunna förstå Kerstin och bjuda in henne i en gemenskap som hon kände att hon inte passade i. Jag vet själv hur det är att vara annorlunda och hade heller aldrig passat in i den gemenskapen då jag har helt andra värderingar. Jag tycker också Jenny verkar lite kantig och så även bonden men vem kan klandra dem för det, lika lite som vi klandrar Kerstin för att vara som hon är? Jag tror inte det var någon medveten mobbning men en situation där alla kvinnor var där för samma man. Det är lätt att känna sig mobbad och utstött i Kerstins situation, det hade jag också gjort.
Citera
2025-06-26, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Vad är det som hänt med Sigrids familj? Varför ställer hon upp i programmet, när hon säger att hon inte har tid för en relation? Tydligen inte ihop med Peter längre, men flintisen hoppas på kärlek.

https://www.hant.se/noje/triangeldramat-efter-bonde-soker-fru-bada-killarna-traffar-sigrid/10903398

Hon vill nog bara vinna plus hångla lite
Citera
2025-06-26, 08:11
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Hon vill nog bara vinna plus hångla lite

Hon behöver en dräng. Inget annat.
Citera
2025-06-26, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Vad är det som hänt med Sigrids familj? Varför ställer hon upp i programmet, när hon säger att hon inte har tid för en relation? Tydligen inte ihop med Peter längre, men flintisen hoppas på kärlek.

https://www.hant.se/noje/triangeldramat-efter-bonde-soker-fru-bada-killarna-traffar-sigrid/10903398
Sigrid har tre döttrar, väl vuxna nu. Vet inte om det hänt något med dem. Men enl rykten så är hennes ex pappan till döttrarna ingen snäll man, vet inte om han misshandlade henne fysiskt eller psykiskt. Kanske därför hon är så konstig och har så konstig syn på relationer.... Hon är mysko, pratar babyspråk när hon är på tu man hand med dem. Väljer Peter som hon väl dömt ut tidigare. Inför valet säger hon att det finns viss varningsflagg på honom . Sen säger hon till honom att han är allt hon väntat på i hela sitt liv. Känns inte äkta. Vill nog bara ha tv-tid och drama som sagt. Sympatiske Magnus förtjänar bättre.
Citera
2025-06-26, 08:51
Medlem
Carl Serungs avatar
Bor Edvin nu hos Ellinor? I hennes lilla lägenhet i Vadstena?

För någon bonde är hon inte. Inte heller har hon någon gård.

Vad oväntat att Sigrid och brillormen Peter inte längre är tillsammans. (Peter ser för övrigt ut som någon som snart kommer att dyka upp på dumpen)
Citera
2025-06-26, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Vi vet inte hela sanningen. Vi vet hur Kerstin upplevde det. Du kan inte kräva av de andra deltagarna att de ska kunna förstå Kerstin och bjuda in henne i en gemenskap som hon kände att hon inte passade i. Jag vet själv hur det är att vara annorlunda och hade heller aldrig passat in i den gemenskapen då jag har helt andra värderingar. Jag tycker också Jenny verkar lite kantig och så även bonden men vem kan klandra dem för det, lika lite som vi klandrar Kerstin för att vara som hon är? Jag tror inte det var någon medveten mobbning men en situation där alla kvinnor var där för samma man. Det är lätt att känna sig mobbad och utstött i Kerstins situation, det hade jag också gjort.

Jag förstår inte vad det är för "sanning" du anser att vi inte får reda på?

Märker du att du tar deras parti?

För mig handlar det om sättet de går tillväga på. Det säger ju allt.

Nu kanske man inte kan begära att dessa existenser ska kunna uttrycka sig och sätta ord på saker.

Men om någon känner sig utanför och är ledsen för det, kan man för det första säga:

Det framgick inte att vi försökte ta kontakt. Om man gjorde det.
Och framför allt kan man visa empati för KERSTIN ÄR hon de facto öppnar sig och säger vad hon känner.

Tex i form av: "Vad tråkigt att hon kände så.Jag förstod inte det då, då hade jag såklart bjudit in henne ner. Kanske missade vi det och det ber jag i så fall om ursäkt för

Eller: vi hade en konflikt och kom inte riktigt överrens. Men jag hyser inget agg emot henne och insåg inte att hon kände sig utfryst. Ber om ursäkt för min ev skuld över att det blev som det blev. Jag uppfattade det som att hon drog sig undan och förstod inte att hon kände så'..

Istället lägger hon skulden på Kerstin och menar att hennes känslor handlar om personlig läggning ("olikhet").
Dvs och läs: Kerstin var så konstigt och dum att hon fick skyla dig själv.

Det är jävla pack de här människorna
.
Citera
2025-06-26, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Hjärtskärande avslut!!

Dan var så fin och seriös, det gjorde så ont att se hur ledsen han blev!!
Han är en vacker man och så trygg så jag tror han snart hittar kärleken.

Och göteborgaren, det gjorde lika ont, han hade verkligen känslor för Sigrid. Jag hoppas och tror att även han hittar kärleken. Det var romantiskt dock när Sigrid valde Peter för han var också kär i henne och en väldigt fin man även han.
ANVÄND SPOILER. Det är inte alla som tittar i"förtid".
Citera
2025-06-26, 11:14
Medlem
BlessedPowers avatar
Jag är så glad att Ellinor valde vackra Edvin. Det gnistrar i hans ögon varje gång han tittar på henne.

Jag är så besviken och ledsen att Sigrid inte valde Magnus! Peter är fruktansvärt ond! Inte konstigt det inte höll. Sigrid är så vacker och hon förtjänar inget hat. Hennes själ är ren. Synd att hon tog onda Peter istället för underbara varma Magnus som har ett varmt fint hjärta. Synd ingen varnade henne om peters psykopati.

Hade hon valt den fula långa jägaren med glasögon hade hon haft det stabilt men känslor är känslor
Citera
2025-06-26, 11:18
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg

Som sagt Sven-Arne är en intetsägande person utan karisma, han ser bara besvärad ut.

Han trivs nog bäst med att hugga ved. Prata och umgås är inte hans grej.

Citat:
Ursprungligen postat av BlessedPower

Jag är så besviken och ledsen att Sigrid inte valde Magnus! Peter är fruktansvärt ond! Inte konstigt det inte höll. Sigrid är så vacker och hon förtjänar inget hat. Hennes själ är ren. Synd att hon tog onda Peter istället för underbara varma Magnus som har ett varmt fint hjärta. Synd ingen varnade henne om peters psykopati.

Sigrid är kär i kärleken, hon har haft många chanser, men när vardagen kryper inpå så tar relationerna slut.

Sigrid ser ok ut, men hon är ingen enkel person, självcentrerad, labil och krävande, hon har drag av Hollywood-Gunilla.

Magnus förtjänade någon bättre och yngre än Sigrid. Peter tja han verkade minst sagt besatt av Sigrid som han kallade Präriens lejoninna
Senast redigerad av Arne Bajse 2025-06-26 kl. 11:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in