2025-06-26, 00:52
  #14557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag pratade väl aldrig om de siffororna? Herregud, du har aldrig en bra stund men ikväll är en katastrof.
Hennes deklaration som är öppen för dig att titta på, där även årets siffror har kommit in nu.

Jag väntar fortfarande på svar ifall Jocke ljuger om att Olivia är heltidsanställd.
Citera
2025-06-26, 01:58
  #14558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Öh... Lägg ner du - du förtjänar både ditt smeknamn och rykte:
(FB) Christofer "Chrippa" Berg (gripen på Arlanda, misstänkt för ekobrott)

Listan är, alltså, inte uppdaterad.

Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det är ju du som är trådsanningarnas okrönta drottning.

Innan din senaste avstängning så
- hittade du på att Skabbe var inblandad i ett mordförsök i Linköping.
- Du har hittat på att Skabbe varit anställd av J&J AB.
- Du har hittat på att Jocki säljer av kläder p g a akut likviditetsbrist i bolaget.
- Du har hittat på att J&J senast i höst planerade att fly till Dubai.
- Du har hittat på att Jocki utreds av polis under tio olika brottsrubriceringar.
- Du hittade på att du hade tillgång till alla polisförhör som hållits med Jocki,
- du hittade på att du, utifrån nämnda förhör, kunnat sluta dig till att han genomgående ljög för polisen,
- du hittade på att Paris var den sista staden i världen som Skabbe ville resa till när han i verkligheten rekommenderade alla att resa dit - "en magisk stad",
- du hittade på ett alldeles eget juridiskt begrepp kallat "indirekt vräkning",
- du hittade på att Skabbe och Linnea vid minst två tillfällen "angripits" i hemmet medan de båda enträget hävdat att ingen nånsin ens sagt något negativt till dem i verkliga livet,
- du hittade på att Jocki betalar ut svarta pengar,
- du hittade på att Jocki publicerat två grova förtal på IG men bara du hade sett dem,
- du hittade på att Jocki skrev oanständigheter till Linnea när hon i själva verket blev upprörd att Jonna la sig i deras kontakt,
- du hittade på att Linnea inte ville veta av Jocki när hon i verkligheten skickade skrattemojis till honom.

Din trovärdighet är noll. NOLL.
1. Jag har aldrig hittat på att Chrippa är inblandad i mordförsök. När Chrippa varit borta från internet i 1-2 dagar spekulerades det vilt i tråden vad som kunde ha hänt honom, om han flytt eller gripits, men den enda aktuella polisrapporten i Linköping vid den tidpunkten han försvann var en händelse Linköping gällde två män som var inblandade i ett bråk som slutade i ett mordförsök. Jag publicerade länken och frågade om det kan handla om Chrippa. Att en fråga blir en trådsanning trots att jag skrev att jag inte visste om det handlade om honom är trådtrollens problem och inte mitt.
2. Jag har aldrig skrivit att Chrippa är anställd hos Jocke, jag har skrivit att Jocke ska betala skatt före han betalar ut Chrippas YouTubelön. Det framgår av samtal med Stefan i Ninetone i samband med att Chrippa försökte få ut som lön att Jocke har betalat ut hans inkomst från kanalen förut också och Skatteverkets enligt regler ska Jocke och Jonna AB dra av skatten.
3. Jocke och Jonna AB hade akut likviditetsbrist vid tiden när jag skrev det. 16% kassalikviditet, när allt under 100% är illavarslande. Att sälja värdesaker i företaget är vad man gör för att få bukt på kassalikviditeten men den är lika dålig fortfarande.
4. Jag har aldrig sagt att Jocke och Jonna kommer fly till Dubai, jag har kommenterat deras egna uttalanden på kanalen om att dom har haft planer på att flytta till Dubai och spekulerat i ifall det kommer att bli så. Dom har dessutom ordnat med visum till Julia för att dom hade planer på att flytta dit.
5. Jag har aldrig sagt att Jocke utreds av polis för 10 brott, jag har sagt att han har gjort sig skyldig till 10 olika brott och att jag antar att han anmäls. Men det stämmer mycket bra att han utreds för brott idag.
6. Jag har inte sagt att jag har tillgång till polisförhör med Jocke, jag har sagt att andra har berättat nåt helt annat än Jocke påstår, vilket bör vara tydligt nu när misstankarna om ”mordhot av Anjos barn inför vakter och socialtjänstkärringar och flera andra” lagts ner, tillsammans med 10-15 andra brott Jocke anmält Chrippa för. Det är självskrivet att han ljugit för polisen ifall han anmält mordhot av barn med tjänstemän närvarande och mordhoten inte har uttalats.
6. Jag har påpekat att ifall Jocke inte ljuger om att Chrippa inte betalat skatt, så har Jocke helt klart betalat ut svarta pengar eftersom Chrippa har fått ut YouTubelönen från Jocke och Jonna AB tidigare också.
7. Chrippa sa att Paris var den sista staden i världen som han ville resa till, men efter att han reste dit för att gå på Disneyland rekommenderade han människor att resa dit. Tiden är linjär. Det första sa han innan han varit där, det sista efter att han rest dit, en resa som Linnea bestämde att dom skulle åka på.
8. Gråt över att jag kallar att oannonserat byta nycklar på nåns hem och informera om att Olivia ska flytta in en vecka senare för indirekt vräkning eller att Jocke och Jonna tvingades flytta för indirekt vräkning. Det är inte alla människor som lever i en värld där man vet att hyresvärdens krav på avflytt inte är samma sak som en vräkning.
9. Dom har blivit trakasserade i sitt hem många gånger det finns på video på YouTube. Inbrottet på Lindö och när grannarna filmade med drönare in i Lillens rum, Polis tillkallades för det och samtalet mellan grannen och polis ligger på YouTube.
10. Jocke har publicerat många grova förtal på Instagram och jag är inte den enda som har sett det, rättsväsendet har säkert fått in anmälningar om grovt förtal ifall Chrippa och Linnea orkat anmäla.
11. Jocke har skrivit obehagliga saker till inte bara Linnea, men jag kommer aldrig att gå in på detaljer, det lämnar över jag till berörda parter.
12. Linnea vill inte veta av Joakim, men hon är tillräckligt smart för att kunna hantera honom.
Citera
2025-06-26, 02:19
  #14559
Medlem
SvDs nya podd "Badfluence" intervjuar Jockiboiiii angående Chrippa-dramat. Intervjun är skamlös då den låter nollan jockiboiiii orera fritt om att han "ångrar" sitt beteende i Chrippa-dramat OCH låter jockiboiiii på skylla Anjo(!). Jockiboiiii försöker alltså, med fejkgråten i rösten, skylla det mesta på Anjo.

Det Anjo gjorde under Chrippa-dramat var straffbart. Men det jockiboiiii gjorde under Chrippa-dramat var också straffbart. Jockiboiiiii försöker rädda sitt eget skinn, genom att än en gång försöka lajva "offer".
Citera
2025-06-26, 02:58
  #14560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
SvDs nya podd "Badfluence" intervjuar Jockiboiiii angående Chrippa-dramat. Intervjun är skamlös då den låter nollan jockiboiiii orera fritt om att han "ångrar" sitt beteende i Chrippa-dramat OCH låter jockiboiiii på skylla Anjo(!). Jockiboiiii försöker alltså, med fejkgråten i rösten, skylla det mesta på Anjo.

Det Anjo gjorde under Chrippa-dramat var straffbart. Men det jockiboiiii gjorde under Chrippa-dramat var också straffbart. Jockiboiiiii försöker rädda sitt eget skinn, genom att än en gång försöka lajva "offer".

Det är svårt att ta dig på allvar när du inte ens vet vad de du väldigt nedvärderande skriver om. Studsa ner från hästen för du kan inte rida.
Citera
2025-06-26, 03:03
  #14561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
1. Jag har aldrig hittat på att Chrippa är inblandad i mordförsök. När Chrippa varit borta från internet i 1-2 dagar spekulerades det vilt i tråden vad som kunde ha hänt honom, om han flytt eller gripits, men den enda aktuella polisrapporten i Linköping vid den tidpunkten han försvann var en händelse Linköping gällde två män som var inblandade i ett bråk som slutade i ett mordförsök. Jag publicerade länken och frågade om det kan handla om Chrippa. Att en fråga blir en trådsanning trots att jag skrev att jag inte visste om det handlade om honom är trådtrollens problem och inte mitt.
2. Jag har aldrig skrivit att Chrippa är anställd hos Jocke, jag har skrivit att Jocke ska betala skatt före han betalar ut Chrippas YouTubelön. Det framgår av samtal med Stefan i Ninetone i samband med att Chrippa försökte få ut som lön att Jocke har betalat ut hans inkomst från kanalen förut också och Skatteverkets enligt regler ska Jocke och Jonna AB dra av skatten.
3. Jocke och Jonna AB hade akut likviditetsbrist vid tiden när jag skrev det. 16% kassalikviditet, när allt under 100% är illavarslande. Att sälja värdesaker i företaget är vad man gör för att få bukt på kassalikviditeten men den är lika dålig fortfarande.
4. Jag har aldrig sagt att Jocke och Jonna kommer fly till Dubai, jag har kommenterat deras egna uttalanden på kanalen om att dom har haft planer på att flytta till Dubai och spekulerat i ifall det kommer att bli så. Dom har dessutom ordnat med visum till Julia för att dom hade planer på att flytta dit.
5. Jag har aldrig sagt att Jocke utreds av polis för 10 brott, jag har sagt att han har gjort sig skyldig till 10 olika brott och att jag antar att han anmäls. Men det stämmer mycket bra att han utreds för brott idag.
6. Jag har inte sagt att jag har tillgång till polisförhör med Jocke, jag har sagt att andra har berättat nåt helt annat än Jocke påstår, vilket bör vara tydligt nu när misstankarna om ”mordhot av Anjos barn inför vakter och socialtjänstkärringar och flera andra” lagts ner, tillsammans med 10-15 andra brott Jocke anmält Chrippa för. Det är självskrivet att han ljugit för polisen ifall han anmält mordhot av barn med tjänstemän närvarande och mordhoten inte har uttalats.
6. Jag har påpekat att ifall Jocke inte ljuger om att Chrippa inte betalat skatt, så har Jocke helt klart betalat ut svarta pengar eftersom Chrippa har fått ut YouTubelönen från Jocke och Jonna AB tidigare också.
7. Chrippa sa att Paris var den sista staden i världen som han ville resa till, men efter att han reste dit för att gå på Disneyland rekommenderade han människor att resa dit. Tiden är linjär. Det första sa han innan han varit där, det sista efter att han rest dit, en resa som Linnea bestämde att dom skulle åka på.
8. Gråt över att jag kallar att oannonserat byta nycklar på nåns hem och informera om att Olivia ska flytta in en vecka senare för indirekt vräkning eller att Jocke och Jonna tvingades flytta för indirekt vräkning. Det är inte alla människor som lever i en värld där man vet att hyresvärdens krav på avflytt inte är samma sak som en vräkning.
9. Dom har blivit trakasserade i sitt hem många gånger det finns på video på YouTube. Inbrottet på Lindö och när grannarna filmade med drönare in i Lillens rum, Polis tillkallades för det och samtalet mellan grannen och polis ligger på YouTube.
10. Jocke har publicerat många grova förtal på Instagram och jag är inte den enda som har sett det, rättsväsendet har säkert fått in anmälningar om grovt förtal ifall Chrippa och Linnea orkat anmäla.
11. Jocke har skrivit obehagliga saker till inte bara Linnea, men jag kommer aldrig att gå in på detaljer, det lämnar över jag till berörda parter.
12. Linnea vill inte veta av Joakim, men hon är tillräckligt smart för att kunna hantera honom.

Blaha blaha.
En fråga till dig som är en Jocke, Chrippa och Linnéaexpert.
Varför har Linnéa valt att vända sig till Jocke?
Även om DU totalt hänsynslöst hatar Jocke långt in i din benmärg så kanske inte Linnéa gör det på det sättet du/ni önskar. Jag tror att du kommer att få det lite hett omkring öronen snart när saker och ting kommer fram och du kommer att framstå som värre än de du påstår är rena rama psykopater.
Tick tack.
Citera
2025-06-26, 03:07
  #14562
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är svårt att ta dig på allvar när du inte ens vet vad de du väldigt nedvärderande skriver om. Studsa ner från hästen för du kan inte rida.

Jag noterade att du inte bemötte mitt inlägg i sak. Mitt inlägg handlade om jockiboiiiis gråtrunkande intervju i podden "badfluencer". Vad har du för kommentar till denna intervju?

Ditt svammel om "ridande" är totalt off-topic.
Citera
2025-06-26, 04:28
  #14563
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Men din idiot! Sista försöket nu:

Polis kontaktade KF!

Det du pratar om är efter brevet sedan. Jocke ljuger inte. Du blandar medvetet ihop 2 händelser.

Eller sade Jocke att han kontaktade KF först? Innan brevet kom? Nej va? Han sade att han kontaktade KF och Skatteverket. Detta gjorde han efter brevet.

Din tolkning är fel.
Men är du dum på riktigt?

Jocke har själv sagt att det var han som kontaktade Skatteverket och KF
Citera
2025-06-26, 04:31
  #14564
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
1. Nej du har fel. Det VAR jockiboiiiiii som kontaktade KF.

2. Ja, jockiboiiii ljuger. Än värre: jockiboiii ljuger OFTA, rent generellt.
Ja, Jocke har själv sagt att han kontaktade Skatteverket och KF. Och jag förstår inte varför denna användare tycker det är så viktigt att försöka ändra historien och försöker få folk att tro något annat än Jockes egna ord.
Varför är det så hemskt och farligt att Jocke kontaktade Skatteverket och KF?
Citera
2025-06-26, 05:10
  #14565
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Ja, Jocke har själv sagt att han kontaktade Skatteverket och KF. Och jag förstår inte varför denna användare tycker det är så viktigt att försöka ändra historien och försöker få folk att tro något annat än Jockes egna ord.
Varför är det så hemskt och farligt att Jocke kontaktade Skatteverket och KF?

Jag förstår inte heller vad Kräftan skriker om?
Det var väl en sk lön som Jocke skulle betala till Kräftan.
KF kände till Kräftans skulder.
Så KF beslutade då om en sk utmätning av denna lönen och eftersom att pengarna då gick via Jocke
så blir ju då Jocke skyldig att utbetala det belopp och följa det KF beslutat om och hade han inte gjort det hade Jocke i stället bli ålagd att betala det beloppet. Vilket jag inte tror Jocke var så pigg på att göra.
När det sedan inte kom några mer pengar från Jocke så började KF ist plocka klockor, kläder och så.
Det e ju inte Jockes fel.
Kräftan får vända sig till KF om han anser det är fel.
Eller?
Har jag fattat det fel?

Om jag tex får tillbaka 8000 på skatten och om jag har en skatteskuld. Då TAR KF dom pengarna.
Då kan jag inte gapa och skrika på min arbetsgivare. Det är inget denna beslutar eller kan styra över.
Det är Kronofogden beslutar om löneutmätning för att reglera skulder.
__________________
Senast redigerad av Tarmstuvning 2025-06-26 kl. 05:50.
Citera
2025-06-26, 08:38
  #14566
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Jag förstår inte heller vad Kräftan skriker om?
Det var väl en sk lön som Jocke skulle betala till Kräftan.
KF kände till Kräftans skulder.
Så KF beslutade då om en sk utmätning av denna lönen och eftersom att pengarna då gick via Jocke
så blir ju då Jocke skyldig att utbetala det belopp och följa det KF beslutat om och hade han inte gjort det hade Jocke i stället bli ålagd att betala det beloppet. Vilket jag inte tror Jocke var så pigg på att göra.
När det sedan inte kom några mer pengar från Jocke så började KF ist plocka klockor, kläder och så.
Det e ju inte Jockes fel.
Kräftan får vända sig till KF om han anser det är fel.
Eller?
Har jag fattat det fel?

Om jag tex får tillbaka 8000 på skatten och om jag har en skatteskuld. Då TAR KF dom pengarna.
Då kan jag inte gapa och skrika på min arbetsgivare. Det är inget denna beslutar eller kan styra över.
Det är Kronofogden beslutar om löneutmätning för att reglera skulder.

Men exakt så uppfattar jag det också, Jocke fick ett brev hem från kf och sen hörde han av sig till kf själv det är väl inte så konstigt?
Citera
2025-06-26, 08:44
  #14567
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Men exakt så uppfattar jag det också, Jocke fick ett brev hem från kf och sen hörde han av sig till kf själv det är väl inte så konstigt?

Mm det e ju så. Till slut spricker bubblan. Det är så med Myndigheter.
Citera
2025-06-26, 08:58
  #14568
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Jag förstår inte heller vad Kräftan skriker om?
Det var väl en sk lön som Jocke skulle betala till Kräftan.
KF kände till Kräftans skulder.
Så KF beslutade då om en sk utmätning av denna lönen och eftersom att pengarna då gick via Jocke
så blir ju då Jocke skyldig att utbetala det belopp och följa det KF beslutat om och hade han inte gjort det hade Jocke i stället bli ålagd att betala det beloppet. Vilket jag inte tror Jocke var så pigg på att göra.
När det sedan inte kom några mer pengar från Jocke så började KF ist plocka klockor, kläder och så.
Det e ju inte Jockes fel.
Kräftan får vända sig till KF om han anser det är fel.
Eller?
Har jag fattat det fel?

Om jag tex får tillbaka 8000 på skatten och om jag har en skatteskuld. Då TAR KF dom pengarna.
Då kan jag inte gapa och skrika på min arbetsgivare. Det är inget denna beslutar eller kan styra över.
Det är Kronofogden beslutar om löneutmätning för att reglera skulder.
Ja att KF tog pengarna ser jag inga problem med.
Det är bara denna plötsliga förändring i historien om något brev, vilket är tvärt emot vad Jocke själv har berättat, som jag inte förstår varför man tjafsar om.
Jocke själv kontaktade Skatteverket och KF, Jockes egna ord, och de beslutade att ta pengarna för att betala av en liten del av chrippas skulder, varför har folk problem med det?

Och jag tror inte det var löneutmätning, eftersom chrippa inte ha lön kunde de inte besluta om löneutmätning, så den korrekta termen är nog något annat, men slutresultatet är densamma, KF tog pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in