2025-06-25, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
I deklarationen syns belopp från företag hon fått ersättning.

Det är Jocke och Jonna AB som är ansvariga för att skicka in underlaget som Skatteverket tar upp som inkomst.

Du beskriver en falsk egenanställning.

Bestäm dig, fakturerar Olivia eller ljuger Jocke och Jonna?

Ja, stämmer uppgiften om 13tkr/mån så är det förstås för hela inkomsten som hon fakturerat, men det säger ju inget om hur mycket om jobbat. När öppnade spat...? Sent på året? Arbetstiden under året kan ha varit olika i intensitet.

Jag tvekar att detta är en riktig överenskommelse - isåfall bör det finnas svarta pengar (som i Linneas fall), men var kommer då de pengarna löpande från med J&J ABs nuvarande verksamhet? Att betala svart inkomst med vit inkomst vill ju ingen göra om man kan ta det på bolaget - det gör de bara inte.

Det lämnar möjligheten att det finns sedan tidigare oredovisade inkomster som nu används till arvoden. Är det du menar...?
Citera
2025-06-25, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Var skrev jag det? Dina ständiga lögner alltså...
You’re welcome.
Citat:
Nu fakturerar ju Olivia dock. Kan ni bevisa hon jobbat över 40 %?
Citat:
Olivia fakturerar för podden. Det är ingen anställning på 100 % eller ens 50 %. Så ja det är mer rimligt.

Jävla Jocke som inte har Olivia som anställd. Bra vän
Jag tolkar det som att Olivia bara fakturerar för podden och inte har en nån anställning eller betalt för jobbet för kanalen och familjen Lundell. Vad menar du?
Citera
2025-06-25, 22:30
Medlem
Citat:
You’re welcome.

Står ju ingenstans att Jocke sagt till mej att Olivia jobbar 40 %
Citera
2025-06-25, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ja, stämmer uppgiften om 13tkr/mån så är det förstås för hela inkomsten som hon fakturerat, men det säger ju inget om hur mycket om jobbat. När öppnade spat...? Sent på året? Arbetstiden under året kan ha varit olika i intensitet.

Jag tvekar att detta är en riktig överenskommelse - isåfall bör det finnas svarta pengar (som i Linneas fall), men var kommer då de pengarna löpande från med J&J ABs nuvarande verksamhet? Att betala svart inkomst med vit inkomst vill ju ingen göra om man kan ta det på bolaget - det gör de bara inte.

Det lämnar möjligheten att det finns sedan tidigare oredovisade inkomster som nu används till arvoden. Är det du menar...?
Familjen Lundell släppte videos varannan dag förra året. Hon är content creator åt dom, planerar innehållet, inköp, bokar hotell, aktiviteter, gör inköp, kontaktar sponsorer, tar hand om barnen och sen fick hon ansvar för Lundell spa som var öppet varje dag 10 timmar och nu Lundellhuset, hon är kontakt för gästerna och iordningställer huset med inköp och städ och tvätt inför nya gäster. Det är 400kvm stort och tar inte en timme eller två att städa efter en övernattning.

Det är omöjligt att hon har jobbat mindre än heltid och jag kan inte förstå varför 400Ben är så bestämd på den punkten. Både Jocke och Jonna har berättat att hon gick från att vara där på deltid till att bli heltidsanställd.
Citera
2025-06-25, 22:36
Medlem
Citat:
Menar du att dom vita siffrorna är riktiga pengar?

Vita siffror är skattade pengar. Du kan väl skillnad på vit och svart och skattat och oskattat?
Citera
2025-06-25, 22:40
Medlem
Citat:
Står ju ingenstans att Jocke sagt till mej att Olivia jobbar 40 %
Vad säger Jocke till dig? Hur kan du bli bli så arg över att vi ser att hon jobbar mer än heltid?
Citera
2025-06-25, 22:46
Medlem
Citat:
Familjen Lundell släppte videos varannan dag förra året. Hon är content creator åt dom, planerar innehållet, inköp, bokar hotell, aktiviteter, gör inköp, kontaktar sponsorer, tar hand om barnen och sen fick hon ansvar för Lundell spa som var öppet varje dag 10 timmar och nu Lundellhuset, hon är kontakt för gästerna och iordningställer huset med inköp och städ och tvätt inför nya gäster. Det är 400kvm stort och tar inte en timme eller två att städa efter en övernattning.

Det är omöjligt att hon har jobbat mindre än heltid och jag kan inte förstå varför 400Ben är så bestämd på den punkten. Både Jocke och Jonna har berättat att hon gick från att vara där på deltid till att bli heltidsanställd.

Med din historia av lögner är det väldigt svårt att ta några uppgifter från dig på större allvar. Jag har sett högst 15 min av deras familjegrejer, och O skulle jag inte kunna peka ut vid en fotokonfrontation.

Bristande trovärdighet är tyvärr resultatet av lögnaktighet och överdrifter - båda svårartade och återkommande i ditt fall. Vi får helt enkelt vänta på bokslutet för att få mer data om anställningar i bolaget.
Citera
2025-06-25, 22:48
Medlem
Citat:
Vita siffror är skattade pengar. Du kan väl skillnad på vit och svart och skattat och oskattat?
Har dom verkligen skattat på att Lundellhusets ”värde” gick från cirka 10 miljoner 2022 till 20 miljoner 2023? Det är text, siffror, inte skattade vita pengar.

Räntenivåerna påverkade villapriserna negativt 2023.
Citera
2025-06-25, 22:54
Medlem
Citat:
Har dom verkligen skattat på att Lundellhusets ”värde” gick från cirka 10 miljoner 2022 till 20 miljoner 2023? Det är text, siffror, inte skattade vita pengar.

Räntenivåerna påverkade villapriserna negativt 2023.

Jag pratade väl aldrig om de siffororna? Herregud, du har aldrig en bra stund men ikväll är en katastrof.
Citera
2025-06-25, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Med din historia av lögner är det väldigt svårt att ta några uppgifter från dig på större allvar. Jag har sett högst 15 min av deras familjegrejer, och O skulle jag inte kunna peka ut vid en fotokonfrontation.

Bristande trovärdighet är tyvärr resultatet av lögnaktighet och överdrifter - båda svårartade och återkommande i ditt fall. Vi får helt enkelt vänta på bokslutet för att få mer data om anställningar i bolaget.
Bara för att trollfabriken skapat en lögn genom egna lögner innebär det inte att det är sant och du kommer aldrig hitta att jag ljugit i inlägg, för det har aldrig gjort.

Deklarationen är öppen för vem som helst att ta fram och tror du inte 400Ben hade ”fått till sig” ett foto med hennes korrekta inkomst ifall jag ljög. Sitter inte med samma enhet som när jag kontrollerade det, men det jag har skrivit är Skatteverkets uppgifter.
Citera
2025-06-25, 22:58
Medlem
Citat:
Hon är heltidsanställd och tjänar bara 13k och måste betala sina resor själv ifall 400Ben inte ljuger. Dom utnyttjar henne.

Dom utnyttjar inte henne skärp dig nu, låt Olivia vara.
Jag tycker faktiskt det räcker med skit från din sida nu.
Citera
2025-06-25, 22:59
Medlem
Dr.mjaos avatar
Passa på i sommar, Lundellhuset är lediga hela Juli alla dagar utom 24 juli. Hela augisti är det också ledigt om det passar dig bättre.

Hemsidan för Lundell-spa är inte ens uppe längre. Senaste bilden dom la upp var oktober 2024..

Tänk vilken dröm, äga ett hus som aldrig kommer att gå sälja. Och idioterna har lagt ner ca40 miljoner enligt jocke, har ingen utsikt, inte nära till vatten & troligtvis världens tråkigaste trädgård med konstgräs.
Vad hände med Jockes nya hus dom skulle renovera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in