2025-06-25, 05:51
Medlem
Jag tycker mig minnas att jag såg en svensk version av Charterfeber med svenska kändisar. Precis när jag hade bestämt mig för att titta på den så var det plötsligt bara norrän i serien. Har det funnits en svensk version eller kommer jag ihåg fel?
Citera
2025-08-21, 11:11
Medlem
lineofbeautys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Jag tycker mig minnas att jag såg en svensk version av Charterfeber med svenska kändisar. Precis när jag hade bestämt mig för att titta på den så var det plötsligt bara norrän i serien. Har det funnits en svensk version eller kommer jag ihåg fel?

Det kommer tydligen en svensk version i höst på Viaplay och tv 3 med bl a Ullared-Åke och hans Ros-Mari.
Jag gissar att det finns fler ansikten som kan kännas igen från diverse realityprogram i deltagarlistan.

"Fler deltagare tittarna får lära känna under säsongen:
Nyförälskade Annika "Ankan" Gravestam (55 år) och Paul "Pålle" Berne Johansson (68 år) från Alstermo.
Karaokekungarna Anders Moberg (38 år) och Kinderick "DJ Kinderick" Thompson (54 år) från Tumba.
Familjen Sporrong med pappa Eric Sporrong (38 år) samt barnen Joshua (17 år), Isaiah (13 år) och Micaylah ”Kakan” (14 år) från Jönköping.
Vännerna Per Robin Gustafsson (39 år) från Umeå och Axel Cronier (30 år) som bor i Barcelona.
De omaka systrarna Helena Lindqvist (44 år) och Mimmi Hyvärinen (35 år) från Stockholm respektive Gotland.
Barndomskompisarna Claes Sandstedt (26 år), Simon Gustafsson (26 år) och Simon Blomquist (30 år) från Malmö, Kalmar och Öland.
De riviga skånskorna Annika Ahlgren Löfstedt (68 år) och Eva Alm Troberg (69 år)."

https://www.realitytopp.se/nyhet/via...a-realityserie
Citera
2025-08-23, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lineofbeauty
Det kommer tydligen en svensk version i höst på Viaplay och tv 3 med bl a Ullared-Åke och hans Ros-Mari.
Jag gissar att det finns fler ansikten som kan kännas igen från diverse realityprogram i deltagarlistan.

"Fler deltagare tittarna får lära känna under säsongen:
Nyförälskade Annika "Ankan" Gravestam (55 år) och Paul "Pålle" Berne Johansson (68 år) från Alstermo.
Karaokekungarna Anders Moberg (38 år) och Kinderick "DJ Kinderick" Thompson (54 år) från Tumba.
Familjen Sporrong med pappa Eric Sporrong (38 år) samt barnen Joshua (17 år), Isaiah (13 år) och Micaylah ”Kakan” (14 år) från Jönköping.
Vännerna Per Robin Gustafsson (39 år) från Umeå och Axel Cronier (30 år) som bor i Barcelona.
De omaka systrarna Helena Lindqvist (44 år) och Mimmi Hyvärinen (35 år) från Stockholm respektive Gotland.
Barndomskompisarna Claes Sandstedt (26 år), Simon Gustafsson (26 år) och Simon Blomquist (30 år) från Malmö, Kalmar och Öland.
De riviga skånskorna Annika Ahlgren Löfstedt (68 år) och Eva Alm Troberg (69 år)."

https://www.realitytopp.se/nyhet/via...a-realityserie

Tack!

Jag hade önskat att det var lite kändisar med, typ Tommy Körberg eller liknande
Citera
2025-08-24, 04:39
Medlem
Pritchards avatar
En av cheferna på Viaplay tycker alltså att det blir "feelgood-tv"? Din dumme fan, alla fattar ju att det blir lyteskomik á la Ullared. Här kommer vi skratta åt allt från borttappade pensionärer som inte kan checka in i automaterna på Arlanda till norrländska fyllon som kommer jubla över 1,5 euro öl på strandpromenaden.
Jag har sett den norska versionen av programmet, och där handlar det uteslutande om att göra bort feta, inavlade, fula och alkoholistiska norrmän som tror att vi skrattar med dom, inte åt dom.

Kort sagt: Detta får ej missas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in