2025-06-24, 23:56
Medlem
Dr.mjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Nu ska dom redan flytta från hyrhuset, Lisen försäkrar oss om att det är en upgrade för alla vet ju hur gärna man ofta flyttar när man inte behöver

#Snartien2romåkök

#LisenochAnjopåenmadrassitvrummet
Oj! Kommer ihåg att lisen sa att hon var mer av en lägenhetsperson.
Gå från 1000kvm (enligt anjo räknas även trädgården) till tex 70kvm måste svida i Anjos ego.

Tror vi inte är så långt ifrån att han säger upp studion.
Citera
2025-06-25, 00:17
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.mjao
Oj! Kommer ihåg att lisen sa att hon var mer av en lägenhetsperson.
Gå från 1000kvm (enligt anjo räknas även trädgården) till tex 70kvm måste svida i Anjos ego.

Tror vi inte är så långt ifrån att han säger upp studion.
Jag förstod direkt att dom aldrig skulle ha råd att hyra det där huset, dom hade ju en sjuk hyra på runt 20k om jag inte minns helt fel, iaf lätt 20k i fasta kostnader, lägg därtill en luffare till mamma som inte jobbar samt tre barn som ska födas, göra aktiviteter osv.

Snart sitter Anjo i en garderob också, om han hittar någon stor nog att rymmas i.
Citera
2025-06-25, 00:25
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Jag förstod direkt att dom aldrig skulle ha råd att hyra det där huset, dom hade ju en sjuk hyra på runt 20k om jag inte minns helt fel, iaf lätt 20k i fasta kostnader, lägg därtill en luffare till mamma som inte jobbar samt tre barn som ska födas, göra aktiviteter osv.

Snart sitter Anjo i en garderob också, om han hittar någon stor nog att rymmas i.
De kanske blir inneboende hos den porrskadade ÄckelBaronen och hans familj! Då kan ju herrarna starta sin podd i runkbåset och hyran blir lättare att betala!

Win-win!

Då kanske det flyger?
Citera
2025-06-25, 00:35
Medlem
GravitySwitchs avatar
Vad är det vi gör här? Mobbar en familj som behöver bekosta flera barn för att de inte har råd att bo i hus? Jag har inte råd att bo i hus. Har alla ni råd att bo i hus… eller varför ska han mobbas på av den anledningen? Lägg det hatet på den 46cm långa stora stadsledaren vi har i stället eller? Sunkigt i denna ekonomi när man knappt har råd att äta mat och bo samtidigt, att hacka på någon som redan ligger eller?
Men alla ni kanske har vackra villor… jag avundas er i så fall.
Citera
2025-06-25, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babadoo
Kopierade ett inlägg från JL tråden. Detta var ju lite intressant, ska de flytta eller rör det sig om ett annat hus? OM det är Anjo o Lisen, ska de flytta tillsammans eller separera?

Kommer uppföljaren på Joz-dokumentären nu då om detta stämmer? fast denna gång med Anjo fuskbyggaren?
Ändå modigt att flytta in i ett hus Anjo "renoverat" (visserligen är det ju tack och lov långt bättre än Rasks renovering så det är ju alltid något)
Citera
2025-06-25, 00:51
Medlem
Dr.mjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravitySwitch
Vad är det vi gör här? Mobbar en familj som behöver bekosta flera barn för att de inte har råd att bo i hus? Jag har inte råd att bo i hus. Har alla ni råd att bo i hus… eller varför ska han mobbas på av den anledningen? Lägg det hatet på den 46cm långa stora stadsledaren vi har i stället eller? Sunkigt i denna ekonomi när man knappt har råd att äta mat och bo samtidigt, att hacka på någon som redan ligger eller?
Men alla ni kanske har vackra villor… jag avundas er i så fall.
Anledningen att anjo hyrde hus var för att Chrippa sa att han var fattig. Då sprang Rask och Anjo och skulle direkt skaffa hus.

Anjo har hånat andras boende under en lång period. Tex chrippa är så fattig att han bor i ett parhus jag bor på över 1000kvm.

Anjos jobb är enligt han själv att trycka ner och mobba andra. Han hänger ut oskyldiga, står bakom att göras oroanmälan på barn till socialtjänsten för straffa föräldrarna. Han gör allt för förstöra alla som kritiserar han.

Anledningen han inte kan köpa ett hus är att familjen har en gigantisk skatteskuld och därför betalar han Lisen under bordet så skatteverket inte ska få tillbaka sina pengar.

Han har dålig kvinnosyn, avbryter sin fru varje gång hon öppnar munnen och pratar bara om sina barn inte till sina barn. En riktig äcklig människa.

Anjo måste komma ner på jorden för han är ett kukhuvud. Därför hånar vi att Jocke måste ta över kontraktet för Anjo inte har råd längre.

Sen går han runt i mjukisdress och keps när han ska klä sig fint.
Citera
2025-06-25, 01:28
Medlem
FruKrokodils avatar
Innan sommaren är över så har Lisen lämnat in en ny skilsmässoansökan.
Citera
2025-06-25, 06:24
Medlem
kirugumis avatar
Han kämpar för glatta livet för att göra Axel till sin nya Chrippa.
Gårdagen ägnade han åt att fullkomligt peppra sin instastory med provokationer. Älskar att Axel tillslut besvarar med en enda bild, en badboll.
Citera
2025-06-25, 07:09
Medlem
Vilken konstig bostadskarriär familjen Björnlund gör.

Bo i hyreslägenhet med miljoninkomst och sedan hyra ett hus ha ha vilket självmål.

Anjo och fru verkar inte ha någon koll på ekonomi men det så klart de har ju varit med i lyxfällan.
Med de inkomsterna hade de lätt kunna köpa ett hus och om de inte trivts kunnat sålt det eller ännu bättre hyra ut det och få en passiv inkomst.

Lyxfällan = Ingen koll på ekonomi
Biggest Looser = Ingen koll på näringslära

Vad blir nästa program

SuperNanny för hjälp med barnuppfostran?
Svenska för nybörjare för hjälp med språket?
Sex för oss som inte ser vårt kön för hjälp med sexlivet?
Nazismens historia för oss som inte orkar läsa böcker för att få behövlig hjälp.
Citera
2025-06-25, 07:43
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Innan sommaren är över så har Lisen lämnat in en ny skilsmässoansökan.
Då måste hon ju hitta någon ny som kan ge henne pengar under bordet alternativt ”inte jobba åt”.
Citera
2025-06-25, 08:08
Medlem
Kul att han sprang och fulrenoverade hela kåken förra sommaren, man vill ju trivas även om man bara hyr eller vad han sa. Och detta året skulle barnen få en superträdgård att leka i.
Citera
2025-06-25, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.mjao
Anledningen att anjo hyrde hus var för att Chrippa sa att han var fattig. Då sprang Rask och Anjo och skulle direkt skaffa hus.

Anjo har hånat andras boende under en lång period. Tex chrippa är så fattig att han bor i ett parhus jag bor på över 1000kvm.

Anjos jobb är enligt han själv att trycka ner och mobba andra. Han hänger ut oskyldiga, står bakom att göras oroanmälan på barn till socialtjänsten för straffa föräldrarna. Han gör allt för förstöra alla som kritiserar han.

Anledningen han inte kan köpa ett hus är att familjen har en gigantisk skatteskuld och därför betalar han Lisen under bordet så skatteverket inte ska få tillbaka sina pengar.

Han har dålig kvinnosyn, avbryter sin fru varje gång hon öppnar munnen och pratar bara om sina barn inte till sina barn. En riktig äcklig människa.

Anjo måste komma ner på jorden för han är ett kukhuvud. Därför hånar vi att Jocke måste ta över kontraktet för Anjo inte har råd längre.

Sen går han runt i mjukisdress och keps när han ska klä sig fint.
En annan anledning till att dom hyr är han supertradern som blåser folk från Dubai. Han lurade Anjo att det va en sådan frihet att hyra istället för köpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in