2025-06-24, 15:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Skulle inte skada (det som jag fetade), förra gången rörde det sig om 5-6 miljoner på åren 2019-2020 + det Jocke och Jonna upptaxerades med (skattetillägg etc), på endast 2 år!!!

Troligtvis flyttade Joakim och Jonna i samband med Skatteverkets genomgång av företagets bokföring/ekonomi, fast det hette förstås något annat när paret berättade varför de flyttade.
Paret "flyttade" september 2022 och informationen om skattesmällen kom ut i media i slutet av mars 2023, det finns dock flera indikationer i vloggarna på att paret bodde i företagets fastighet även efter "flytten".

Det är ganska troligt att paret fortsatte bokföra privata inköp även under 2021-2022, det skulle innebära en ytterligare stor skattesmäll, både för företaget och för paret privat.

Sen är ju frågan om de sköter sig idag, förmånsbeskattas de t.ex. för utnyttjande av företagets fastighet (privat användning och ej vloggar), de två bilarna, parets s.k. semesterresor, ev. betalning för barnflicka osv. osv.
Finns nog en hel del pengar att hämta om Skatteverket gör en ytterligare genomgång.

Det en del människor inte förstår är att Joakim och Jonna skattefuskar. Genom att låta företaget betala privata saker så drar de först av den ingående momsen dvs. mindre moms betalas in till Skatteverket. Sen så minskar också företagets vinst och därmed minskas också vinstskatten.
Genom att inte förmånbeskattas fuskas det både med inkomstskatt och arbetsgivaravgifter.

Är ganska övertygad om att paret Lundell vet precis vad de håller på med, för är de så pantade att de inte kan kolla upp vilka lagar/regler som gäller, så kanske de ska anställa någon som vet eller inte ha företag överhuvudtaget.

Jocke & Jonna AB skattegranskning? Hmmm
Citera
2025-06-24, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Bevis för vad?

För att Pallal hittar på om det hon skrev om överenskommelsen med Jocke och andra saker som kommit fram.
Citera
2025-06-24, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
För att Pallal hittar på om det hon skrev om överenskommelsen med Jocke och andra saker som kommit fram.

Hur vet du att användaren Pallal är en hon, har denna användare skrivit det själv någonstans eller försöker du röja någons identitet?
Länka gärna till ett inlägg där användaren själv skriver att denne är en hon/han/hen/den/det.

Återigen, hur vet du att användaren hittar på att denne har en överenskommelse med Joakim? Har du kontaktat Joakim för att få ett svar dvs. stört honom på hans semester för detta?
Om jag minns rätt så nämnde du något du sett men som du inte visste om du fick visa här. Finns det alltså ett dokument/handling där det står att användaren Pallal och Joakim inte har någon överenskommelse om något?
Citera
2025-06-24, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Hur vet du att användaren Pallal är en hon, har denna användare skrivit det själv någonstans eller försöker du röja någons identitet?
Länka gärna till ett inlägg där användaren själv skriver att denne är en hon/han/hen/den/det.

Återigen, hur vet du att användaren hittar på att denne har en överenskommelse med Joakim? Har du kontaktat Joakim för att få ett svar dvs. stört honom på hans semester för detta?
Om jag minns rätt så nämnde du något du sett men som du inte visste om du fick visa här. Finns det alltså ett dokument/handling där det står att användaren Pallal och Joakim inte har någon överenskommelse om något?

Jag har inte stört honom, fick info igår.
Det finns konversationer om detta ja.
Citera
2025-06-24, 19:13
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Att någon påstår att de pratat med Jocke är inte bevis.
Citera
2025-06-24, 20:10
Medlem
Crabby88s avatar
Varför är det som tyst om jockibooooi ( så som Olof j säger det( uthänging av anjo?

Han kastar Han rätt bra under bussen i sin podd. Är det anjos deal med han? Inte konstigt isö dallrar att anjo slänger sig rätt in i getingboet. Tätt följt av Rask som spolade tillbaka klockan 6 år och börja älta sin dom?
Äntligen får dom kriga på yt, sida vid sida!

Jockibooooi ( så som Olof K säger det) kommer nog inte förknippas med anjo länge till. Priset dom fick betala hahaha
Kvar sitter banjo med drömmar i kras 🤣
Rask är ff helt värdelös!
Citera
2025-06-24, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Varför är det som tyst om jockibooooi ( så som Olof j säger det( uthänging av anjo?

Han kastar Han rätt bra under bussen i sin podd. Är det anjos deal med han? Inte konstigt isö dallrar att anjo slänger sig rätt in i getingboet. Tätt följt av Rask som spolade tillbaka klockan 6 år och börja älta sin dom?
Äntligen får dom kriga på yt, sida vid sida!

Jockibooooi ( så som Olof K säger det) kommer nog inte förknippas med anjo länge till. Priset dom fick betala hahaha
Kvar sitter banjo med drömmar i kras 🤣
Rask är ff helt värdelös!

Att Jocke slängt Anjo under bussen är ett spel för galleriet. Anjos siffror rasar, folk börjar se mer och mer vad Jocke är för en orm, skeppen sjunker och allt skall räddas, som räddas kan. Man drar igång ett nytt drama
Citera
2025-06-24, 20:22
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Att Jocke slängt Anjo under bussen är ett spel för galleriet. Anjos siffror rasar, folk börjar se mer och mer vad Jocke är för en orm, skeppen sjunker och allt skall räddas, som räddas kan. Man drar igång ett nytt drama
Ja det är klart dom hade den dealen. " Jag lämnat all info till dig och du gör videos. Men det för inte kopplas till mig, och knasar det. Så kommer jag skylla på dig."

Anjo stod där med gläd i ögonen och tänkte : Nu jävlar, nu blir det åka av. Jag kommer bli en hjälte! "

Kul att Jockibooii ( så som Olof K säger det) inte ens kunde hjälpa banjo med sin katastrofalt värdelösa och vidriga dokumentär. Han gjorde en tummen upp, sen när helvetet braka lös, tog han bort den. Inte ett ljud har han sagt om den.

Undrar om anjo är mycket eller lite rövknulld?
Citera
2025-06-24, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Att någon påstår att de pratat med Jocke är inte bevis.

Absolut inte de har du rätt i men om man ser konversationen så får man ett annat tänk om vad som pågår.
Citera
2025-06-24, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie

Vad ska det nya dramat handla om?
Vilket skepp sjunker?

Jag tror alla förstår att Jocke & Anjo fortfarande är vänner det är ju inget spel för galleriet.
Citera
2025-06-24, 20:55
Avslutad
Citat:
Vad ska det nya dramat handla om?
Vilket skepp sjunker?

Jag tror alla förstår att Jocke & Anjo fortfarande är vänner det är ju inget spel för galleriet.

Snart är de Torsdag de märks att de börjar närma säg

Och skönt för Jocke med familj att lämna skiten ett tag.

Ska bli väldigt intressant Att se om Christofer blir åtalad för just spel.
Citera
2025-06-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
Snart är de Torsdag de märks att de börjar närma säg

Och skönt för Jocke med familj att lämna skiten ett tag.

Ska bli väldigt intressant Att se om Christofer blir åtalad för just spel.

Ja det märks, håller med skönt för dom att komma iväg efter allt.

Det kommer bli mycket intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in