Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Den som lever får se. Polisen såg ändå anledning att inleda förundersökning, som fortfarande pågår så vitt jag vet.
På flera Facebook grupper så växer ilskan och fler och fler träder offentligt fram och berättar sin historia.
Att empatilösa alkoholhatare som Fakbob, aktivistiska läkare mfl som försöker förringa deras öde är sorgligt.
Men vad kan man förvänta sig, jag lider med deras omgivning som måste dras med dom dygnet runt.
Men åter till det jag ville få fram.
Alla dom som tidigare drabbats av Peth skandalen och blivit av med körkortet, trots att dom aldrig kört rattfulla har tidigare skämts och varit stigmatiserade och hållit tyst m det som hänt dom.
Det som är glädjande att nu tar ilskan över istället för skammen och den kanaliseras nog från allt från anmälningar till fysiskt protester.
Dom har absolut ingeting att förlora, läkarna och Transportstyrelsen har ju redan förstört deras liv.
Transportstyrelsens siffror om att bara 40 personer drabbats är spottloska i ansiktet på dom.
Troligtvis så får man lägga till flera nollor till den summan.
Läkare och vårdcentraler kommer få mer och mer problem med ilskna och besvikna patienter.
Till slut måste ledningen till dessa vårdcentraler som ständigt anger sina patienter att lägga om sina rutiner för att slippa obehag och förlora sina patienter.
En mycket glädjande utveckling som nog kommer få slut på Peth skandalen på ett naturligt sätt.