2025-06-24, 11:51
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja efter att fått brev!
Nej.
Jocke skulle betala ut pengarna till chrippa
Chrippa sa att han ville ha pengarna
Jocke kontaktade Skatteverket och KF eftersom Jocke ville kolla att det var lagligt för honom att betala pengarna till chrippa

Jocke har ju själv berättat hur det gick till och varför han kontaktade Skatteverket och KF, det var inget jävla brev. Varför hittar du på massa jävla skit?

Sen kom beslutet att Jocke inte skulle betala pengarna till chrippa i ett brev, så som alla beslut gör, men det var ett par veckor efter att Jocke kontaktade Skatteverket och KF
Citera
2025-06-24, 11:56
Medlem
Citat:
Ja efter att fått brev!

Spelar ju egentligen ingen roll hur det gick till för Chrippa är ju rik som han själv har påstått så han borde ju klara sig ändå.
Citera
2025-06-24, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Ja det tycker jag, kanske man kan få lite smakråd vart man ska resa, dom kommer säkert hitta på saker som man själv inte gjort och få lite inspiration.

Så du hoppas få lite smakråd från/av Joakim och Jonnas resa, du menar väl ändå tips för ordet smakråd används inte i detta sammanhang....

Läsförståelse, läsförståelse, läsförståelse...

Tror du Joakim kommer jucka på diverse föremål under parets resa och kommer du att åka dit för att uppleva samma känsla...
Citera
2025-06-24, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Så du hoppas få lite smakråd från/av Joakim och Jonnas resa, du menar väl ändå tips för ordet smakråd används inte i detta sammanhang....

Läsförståelse, läsförståelse, läsförståelse...

Tror du Joakim kommer jucka på diverse föremål under parets resa och kommer du att åka dit för att uppleva samma känsla...

Jag ber om ursäkt för att jag har problem med läsningen då jag har dyslexi hoppas du mår bättre av att veta det.
Jag har jobbat extremt hårt med det men ibland blir det fel.

Inte vet jag vad han kommer göra, jag tycker bara att det är roligt att följa för man kan hitta nya saker att uppleva genom att följa deras resa.
Citera
2025-06-24, 12:05
Medlem
Citat:
Återigen så ljuger du Pallal, du och Jocke har ingen överenskommelse överhuvudtaget jag har kollat upp det, du lurar alla här inne.

Antingen ljuger Pallal eller också ljuger du men det kan också vara så att Joakim ljuger för dig...

Så varför ska alla tro på dig, bara för att du säger att du har kollat upp detta, det kan ju lika gärna vara du som ljuger...

Källkritik, källkritik, källkritik...

OBS! Det är jag som fetmarkerade text i Tomtenissens tidigare inlägg...
Citera
2025-06-24, 12:13
Medlem
Citat:
Jag ber om ursäkt för att jag har problem med läsningen då jag har dyslexi hoppas du mår bättre av att veta det.
Jag har jobbat extremt hårt med det men ibland blir det fel.

Inte vet jag vad han kommer göra, jag tycker bara att det är roligt att följa för man kan hitta nya saker att uppleva genom att följa deras resa.

Då ber jag om ursäkt för det, kände inte till att människor med dyslexi hade problem med ordförståelse.

Reagerar du inte på att Joakim juckar på saker i sina vloggar, tycker du att det är ett vuxet beteende?

Ett tips: Leta efter information om resmål online och sök på det du tycker om, inte vad Joakim och Jonna tycker om att göra. Du har ett eget liv och det är synd att du ska slösa tid på att leva ditt liv genom någon annan.
Citera
2025-06-24, 12:13
Medlem
Citat:
Antingen ljuger Pallal eller också ljuger du men det kan också vara så att Joakim ljuger för dig...

Så varför ska alla tro på dig, bara för att du säger att du har kollat upp detta, det kan ju lika gärna vara du som ljuger...

Källkritik, källkritik, källkritik...

OBS! Det är jag som fetmarkerade text i Tomtenissens tidigare inlägg...

Jag har tagit del av konversationer som visar att Jocke är den som talar sanning.
Jag vet inte om jag får lägga upp dom så därför gör jag inte det.
Citera
2025-06-24, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Menar du att i redovisningen ska bara antalet heltidsanställda ingår?

Har inte Jocke och Jonna sagt att Olivia är anställd på heltid?

Måste inte Olivia ha ett eget företag för att kunna fakturera Jocke och Jonna?

Jag vet inte vad du har citerat och jag har inte för avsikt att diskutera med dig då jag redan ser vart du är på väg. Jag gjorde bara ett litet inhopp i er tråd.
Citera
2025-06-24, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Mense du på fullaste allvar dom på något sätt kan ge en vuxen man(?) Inspiration och smakråd? Dom absolut mest opersonliga människorna svensk yt har att erbjuda?
Finns exakt 0 och inget personligt över dom. Deras hem är sterilt, allt dom gör är sterilt och opersonligt. Bara titta på deras inredning i deras hus.

Men vad brukar dom göra på sina resor som du under inga omständigheter kunnat komma på själv? Laga köttfärsås i Dubai?

Dina antal inlägg påvisar att de inte är så tråkiga i varje fall.
Det är många många många som tycker det är intressant att följa med på resan.
Jag tycker att efter allt som skett så är de väl unnade att komma iväg.
Citera
2025-06-24, 12:21
Medlem
Citat:
Då ber jag om ursäkt för det, kände inte till att människor med dyslexi hade problem med ordförståelse.

Reagerar du inte på att Joakim juckar på saker i sina vloggar, tycker du att det är ett vuxet beteende?

Ett tips: Leta efter information om resmål online och sök på det du tycker om, inte vad Joakim och Jonna tycker om att göra. Du har ett eget liv och det är synd att du ska slösa tid på att leva ditt liv genom någon annan.

Då kanske du ska läsa på, det är inte så lätt.

Jag ser det inte som en allvarlig grej som du gör.

Såklart jag kan titta på olika resmål online men om dom tex stannar vid ett kul tivoli eller ett koncentrationsläger som jag tycker verka intressant så kan jag åka dit.
Jag lever inte mitt liv genom dom för att jag tycker om personerna.
Jag tittar på Mauri också och kan få inspiration.
Citera
2025-06-24, 12:22
Medlem
Citat:
Ja? Det är lägenheten hon folkbokförd sej på 30/4 2024.

Nej, hon folkbokförde sig på exakt samma lägenhetsnummer som Joakim och Jonna...
Citera
2025-06-24, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Nej.
Jocke skulle betala ut pengarna till chrippa
Chrippa sa att han ville ha pengarna
Jocke kontaktade Skatteverket och KF eftersom Jocke ville kolla att det var lagligt för honom att betala pengarna till chrippa

Jocke har ju själv berättat hur det gick till och varför han kontaktade Skatteverket och KF, det var inget jävla brev. Varför hittar du på massa jävla skit?

Sen kom beslutet att Jocke inte skulle betala pengarna till chrippa i ett brev, så som alla beslut gör, men det var ett par veckor efter att Jocke kontaktade Skatteverket och KF

Känner du till varför Joakim tog in Chrippas pengar i företaget överhuvudtaget, med tanke på att Joakim inte visste om det var lagligt att betala pengarna till Chrippa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in