2025-06-24, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jag har gått med på tystnadsplikt så länge han håller sin del av avtalet. Alla vinner på det, men mest han och hans entourage skulle jag säga.

Det tycker jag verkligen att du ska göra.

Återigen så ljuger du Pallal, du och Jocke har ingen överenskommelse överhuvudtaget jag har kollat upp det, du lurar alla här inne.
Citera
2025-06-24, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Åhh vad härligt. I dag ger sig familjen Lundell på sin resa. Även läkare har givit sitt tillstånd. Så otroligt skönt för dom att få andas ut lite.
Jag önskar familjen en riktigt härligt underbar stund i livet.

Det ska bli jättekul att följa deras resa.
Citera
2025-06-24, 09:42
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Det ska bli jättekul att följa deras resa.

Jättekul? Är det verkligen så himla kul??
Citera
2025-06-24, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Jättekul? Är det verkligen så himla kul??

Ja det tycker jag, kanske man kan få lite smakråd vart man ska resa, dom kommer säkert hitta på saker som man själv inte gjort och få lite inspiration.
Citera
2025-06-24, 09:56
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Ja det tycker jag, kanske man kan få lite smakråd vart man ska resa, dom kommer säkert hitta på saker som man själv inte gjort och få lite inspiration.

Mense du på fullaste allvar dom på något sätt kan ge en vuxen man(?) Inspiration och smakråd? Dom absolut mest opersonliga människorna svensk yt har att erbjuda?
Finns exakt 0 och inget personligt över dom. Deras hem är sterilt, allt dom gör är sterilt och opersonligt. Bara titta på deras inredning i deras hus.

Men vad brukar dom göra på sina resor som du under inga omständigheter kunnat komma på själv? Laga köttfärsås i Dubai?
Citera
2025-06-24, 11:12
Medlem
Citat:
Mense du på fullaste allvar dom på något sätt kan ge en vuxen man(?) Inspiration och smakråd? Dom absolut mest opersonliga människorna svensk yt har att erbjuda?
Finns exakt 0 och inget personligt över dom. Deras hem är sterilt, allt dom gör är sterilt och opersonligt. Bara titta på deras inredning i deras hus.

Men vad brukar dom göra på sina resor som du under inga omständigheter kunnat komma på själv? Laga köttfärsås i Dubai?

Jag håller inte med dig om opersonliga.
Vad sjutton är det för fel på inredningen? jag tycker det ser ut som det bor en barnfamilj där, det jag älskar med Jonna är att hon är normal inget lyx eller överdrivna saker där.

Nu ska ju dom åka på en resa genom Europa och det är väl jättekul om man ser något som skulle passa en själv.
Citera
2025-06-24, 11:35
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jocke kontsktade inte KF först. Sluta yra nu.
Det gjorde han visste det, Jocke sa själv att han kontaktade Skatteverket och KF eftersom han ville vara säker på att allt gick rätt till innan han betalade några pengar till chrippa.
Citera
2025-06-24, 11:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Det gjorde han visste det, Jocke sa själv att han kontaktade Skatteverket och KF eftersom han ville vara säker på att allt gick rätt till innan han betalade några pengar till chrippa.

Ja efter att fått brev!
Citera
2025-06-24, 11:41
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Blablabla
Menar du att i redovisningen ska bara antalet heltidsanställda ingår?

Har inte Jocke och Jonna sagt att Olivia är anställd på heltid?

Måste inte Olivia ha ett eget företag för att kunna fakturera Jocke och Jonna?
Citera
2025-06-24, 11:46
Medlem
Menethils avatar
Citat:

Vissa människors saknar egna ideer, så det enda dem gör är att kopiera influencers så de kan ta samma influencer bilder och posta i sitt flöde.
De saknar egna ideer och tankar, finns liksom inget "vad vill jag göra? Vad vill jag se?", utan mer som en flock får som följer strömmen

Jocke och Jonna är likadana, hämtar "inspiration" ifrån andra influencers.
Citera
2025-06-24, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Vissa människors saknar egna ideer, så det enda dem gör är att kopiera influencers så de kan ta samma influencer bilder och posta i sitt flöde.
De saknar egna ideer och tankar, finns liksom inget "vad vill jag göra? Vad vill jag se?", utan mer som en flock får som följer strömmen

Jocke och Jonna är likadana, hämtar "inspiration" ifrån andra influencers.

Jag kan ju lika gärna kolla på dom som att gå till en resebyrå eller kika på nätet, dom kanske gör något som vore kul att uppleva.
Citera
2025-06-24, 11:51
Medlem
En användare skrev att Jocke & Jonna AB fick ett brev från Kronofogden där de fick information om att de skulle sätta in allt på Kronofogdens konto (gäller Chrippas YouTube-inkomst). Men hur gick detta till, jag får inte ihop det och allt låter så underligt...

Så här brukar det gå till när en arbetsgivare ska betala ut lön till en anställd:
- Räkna ut lönen och lämna en lönespecifikation till den anställde.
- Göra en löneutbetalning till den anställdes angivna konto.
- Företaget lämnar sedan in en arbetsgivardeklaration till Skatteverket. Företaget ska alltid deklarera arbetsgivaravgifter och avdragen skatt månaden efter att lön har betalats ut.
- Företaget betalar sedan in arbetsgivaravgifter och avdragen skatt.

1. Jocke & Jonna AB tänkte alltså betala in löneskatt och arbetsgivaravgifter innan de betalde ut Chrippas s.k. lön. Normalt görs först en löneutbetalning, sedan skickar företaget in en arbetsgivardeklaration för att slutligen betala in löneskatt och arbetsgivaravgift...

2. Hur visste Kronofogden att Chrippa skulle vara anställd hos just Jocke & Jonna AB. Med tanke på att de kontaktat Jocka & Jonna AB (via brev) så måste de väl fått denna information från någon...
Har Kronofogden t.ex. tillgång till Skatteverkets register och hade de sån tur att de gjorde en kontroll vid exakt rätt tillfälle dvs. när Jocke & Jonna AB skulle göra en utbetalning till Chrippa...

3. Hur kunde Kronofogden känna till att Chrippa skulle få en lön innan en arbetsgivardeklaration var inlämnad till Skatteverket...

4. Fanns det ett beslut från Kronofogden gällande löneutmätning, om ja, varför gjorde då inte Jocke & Jonna AB något avdrag på Chrippas lön...
Om det sen fanns ett beslut om löneutmätning, varför satte då Jocke & Jonna AB in allt på Kronofogdens konto, en anställd har alltid rätt att behålla en viss del av lönen till s.k. levnadskostnader...

5. Om jag förstått det hela rätt så visste Joakim att Chrippa hade skulder hos Kronofogden, hade Joakim då inte betalat in något till Kronofogden om han inte hade fått ett brev ifrån dem...

Min personliga teori är följande (OBS! Inte någon trådsanning):
När Joakim och Chrippa var vänner så skulle Joakim hjälpa Chrippa att få ut sina pengar utan att Kronofogden skulle få vetskap om detta, hur det skulle gått till vill jag inte spekulera i.
Sen hände något, Joakim blir förbannad och beslutar sig för att inte betala ut några pengar till Chrippa, han kontaktar istället Kronofogden och betalar in hela beloppet till dem.

Det hela låter så underligt, varför skulle pengarna från det raderade kontot gå via Ninetone/Jocke & Jonna AB. Chrippas inkomster från YouTube gick väl tidigare direkt till honom, inkomster som han sen inte redovisade till Skatteverket. Kan det vara så att alla Chrippas inkomster från YouTube gick via Jocke & Jonna AB och med Joakims hjälp kunde Chrippa undvika Kronofogden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in