2025-06-22, 23:44
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriusbastardo
Provat gabapentin vid flera tillfällen utan nån effekt. Tyckt att de varit ren skräp medicin, den biter inte på min ångest riktigt. Har nu experimenterat lite med doseringen. Kört 600mg x3 idag med 1 timmes mellanrum vid dosering och jävlar vilket välmående man fick 2 timmar efter sista dosen. Skön och mjuk blev jag.

Tidigare även provat 300mg lyrica och samma sak hände där , ingen effekt. Hur ska man trixa till det där för o få effekt? Lyrica har ju betydligt högre biotillgänglighet än gabapentin.

Man kan ta hela sin dos lyrica direkt och behöver inte dela upp intagen som med gabapentin, vad jag vet. Behövs väl bara återsosera ifall man vill ha längre/kraftigare rus.

Om du blir skön på 1800mg gaba så tycker jag att du borde känna av 300mg lyrica. Var det svenska kapslar eller dom indiska röd/vita 300mgare? Prova ta 300mg och vänta en timma, känner du inget så ta 300mg till nästa gång du provar lyrica. Blir så jäkla snurrigt om 600mg direkt skulle slå på ordentligt, inte trevligt alls enligt mig.
Citera
2025-06-23, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Man kan ta hela sin dos lyrica direkt och behöver inte dela upp intagen som med gabapentin, vad jag vet. Behövs väl bara återsosera ifall man vill ha längre/kraftigare rus.

Om du blir skön på 1800mg gaba så tycker jag att du borde känna av 300mg lyrica. Var det svenska kapslar eller dom indiska röd/vita 300mgare? Prova ta 300mg och vänta en timma, känner du inget så ta 300mg till nästa gång du provar lyrica. Blir så jäkla snurrigt om 600mg direkt skulle slå på ordentligt, inte trevligt alls enligt mig.

Det var röd/vita lyrica ! Med ”nervigesic” tryck på baksida av kartan.

Läst att för hög dos lyrica kan ge paradoxal effekt ? Speciellt första gången. Många säger att 100-150 mg kan va en bra startdos.
Citera
2025-06-23, 20:58
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriusbastardo
Det var röd/vita lyrica ! Med ”nervigesic” tryck på baksida av kartan.

Läst att för hög dos lyrica kan ge paradoxal effekt ? Speciellt första gången. Många säger att 100-150 mg kan va en bra startdos.

Den sorten kan variera väldigt mycket i dosering tycker jag. Vissa kapslar känns som att det bara är sockerpiller. Är ju svårt att veta vilka kapslar som är mest potenta. Så det kanske är en anledning att du inte fått någon effekt när du har testat dom.

Jaså? Vart har du fått den informationen ifrån? Har aldrig någonsin hört det tidigare. Känns tveksamt att det skulle stämma. Men vad vet jag. Ja första gången jag testade så tog jag endast 100mg och blev helt väck och sängliggandes i 8 timmar. Nu kan jag ta 600mg utan tolerans men blir ändå inte lika väck som 100mg i början.
Senast redigerad av YeahBuddy3000 2025-06-23 kl. 21:01.
Citera
2025-07-13, 00:29
Medlem
Tjena, lyckats komma över gabapentin och jäklar vad bra jag mår på det utan att vara ”hög”, tog 300mg först och fick helt okej ångestdämpande effekt men bara för att testa tog jag en till och det va sweetspot, känner mig som mig själv innan ångestbesvär mm. Fullt medveten om att känna sig ”normal” ofta kan vara en biljett till missbruk och beroende men tänkte fråga er.

Vad är bästa strategin för att behålla denna effekt utan att riskera tolerans och fysiskt beroende?

Hur ofta kan man ta det per vecka tex? vilka doser? Är det ens möjligt?
Citera
2025-07-13, 00:43
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleparymmen
Tjena, lyckats komma över gabapentin och jäklar vad bra jag mår på det utan att vara ”hög”, tog 300mg först och fick helt okej ångestdämpande effekt men bara för att testa tog jag en till och det va sweetspot, känner mig som mig själv innan ångestbesvär mm. Fullt medveten om att känna sig ”normal” ofta kan vara en biljett till missbruk och beroende men tänkte fråga er.

Vad är bästa strategin för att behålla denna effekt utan att riskera tolerans och fysiskt beroende?

Jag älskar också Gabapentin! Jag har inte tagit det på ett tag nu men för mig så fungerar det som en antidepressiv substans. Jag blir jätteglad utan att vara påverkad när jag tar den.
Hur länge man kan ta den utan att bli beroende går inte att svara på för det är så individuellt.
Citera
2025-07-13, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag älskar också Gabapentin! Jag har inte tagit det på ett tag nu men för mig så fungerar det som en antidepressiv substans. Jag blir jätteglad utan att vara påverkad när jag tar den.
Hur länge man kan ta den utan att bli beroende går inte att svara på för det är så individuellt.
Precis så, och det var exakt det jag var ute efter också så känner mig glad att jag hittat det därmed också tankar hur man ska ta vara på det på bästa sätt

Misstänkte det, som med det mesta dvs
Citera
2025-07-13, 01:02
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Precis så, och det var exakt det jag var ute efter också så känner mig glad att jag hittat det därmed också tankar hur man ska ta vara på det på bästa sätt

Misstänkte det, som med det mesta dvs

Jag köpte alltid stora mängder när jag köpte Gabapentin så jag sparade alltid dom två sist 300mg’s kartorna till att trappa ur det
Citera
2025-07-13, 16:28
Medlem
Citat:

När jag började med Gabapentin första gången för några år sen mådde jag väldigt bra och kände en stor ångestlindring. (Fick det på recept mot generaliserat ångestsyndrom). Minns inte hur länge jag tog den men kanske 2-3 år(?). Efter kanske 2 veckor avtog effekten lite och den gjorde det den skulle, men tolerans uppkom rätt snabbt.

Sen blev jag av med den då jag var i riskzon för njursvikt.

1 år senare började jag med den igen. Jag fick inte den effekt som jag fick i början första gången jag började med den. Vet inte om det var andra mediciner som dämpade effekten/påverkade toleransnivån men tyvärr blev det aldrig likadant för mig.
Citera
2025-07-14, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
Hur lyckades ni lösa recept på Gabapentin?

Vet att Lyrica är lättillgängligt men det är även narkotikaklassat.

Jag fick stegrande diskbråck, först när pronaxen slutade fungera mot smärtan fick jag gabapentin
Citera
2025-07-30, 11:00
Medlem
Hej, brukade få riktigt skön effekt av Gabapentin i många år. Nu gick jag på tramadol under några år dagligen, var vissa pauser där jag kunde ta gabapentin med helt okej effekt ändå. Nu har jag gått av tramadolen och har varit utan ungefär tre veckor. Såg fram emot att ta ett par gabapentin och få den där sköna effekten. Har testat ett par gånger (är medveten om hur man får bättre biotillgänglighet och att det är bättre att sprida ut doserna).

Märker att jag knappt känner av mer än den ångestdämpande effekten. Troligtvis pga korstolerans av tramadolen. Tycker bara det är lite konstigt då det aldrig vart såhär innan. Någon mer som varit med om samma och har något tips? Det är alltså den euforiska effekten jag saknar. Är min hjärna sönderbränd kanske?

Blir speedad men inte så skönt utan den där "kicken" man kan få.
Citera
2025-07-31, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luderpingvinen
Hej, brukade få riktigt skön effekt av Gabapentin i många år. Nu gick jag på tramadol under några år dagligen, var vissa pauser där jag kunde ta gabapentin med helt okej effekt ändå. Nu har jag gått av tramadolen och har varit utan ungefär tre veckor. Såg fram emot att ta ett par gabapentin och få den där sköna effekten. Har testat ett par gånger (är medveten om hur man får bättre biotillgänglighet och att det är bättre att sprida ut doserna).

Märker att jag knappt känner av mer än den ångestdämpande effekten. Troligtvis pga korstolerans av tramadolen. Tycker bara det är lite konstigt då det aldrig vart såhär innan. Någon mer som varit med om samma och har något tips? Det är alltså den euforiska effekten jag saknar. Är min hjärna sönderbränd kanske?

Gabapentin har inte korstolerans med tramadol öht , utan kan vara att du är bränd från trammen eller så har du fått någon permanent tolerans vilket kan hända på gabanergics släkt droger så som lyrica/gabapentin/phenibut.
Citera
2025-07-31, 19:38
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luderpingvinen

Dela upp dina doser. Ta 900mg max varje 45min-1timma. Sen göra så tills man ät nöjd. Lovar dig att det kommer göra skillnad.

Men som ek annan skrev. Ditt tram korsar inte gsban alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in