Citat:
Ursprungligen postat av
kalleparymmen
Tjena, lyckats komma över gabapentin och jäklar vad bra jag mår på det utan att vara ”hög”, tog 300mg först och fick helt okej ångestdämpande effekt men bara för att testa tog jag en till och det va sweetspot, känner mig som mig själv innan ångestbesvär mm. Fullt medveten om att känna sig ”normal” ofta kan vara en biljett till missbruk och beroende men tänkte fråga er.
Vad är bästa strategin för att behålla denna effekt utan att riskera tolerans och fysiskt beroende?
Hur ofta kan man ta det per vecka tex? vilka doser? Är det ens möjligt?
När jag började med Gabapentin första gången för några år sen mådde jag väldigt bra och kände en stor ångestlindring. (Fick det på recept mot generaliserat ångestsyndrom). Minns inte hur länge jag tog den men kanske 2-3 år(?). Efter kanske 2 veckor avtog effekten lite och den gjorde det den skulle, men tolerans uppkom rätt snabbt.
Sen blev jag av med den då jag var i riskzon för njursvikt.
1 år senare började jag med den igen. Jag fick inte den effekt som jag fick i början första gången jag började med den. Vet inte om det var andra mediciner som dämpade effekten/påverkade toleransnivån men tyvärr blev det aldrig likadant för mig.