2025-06-23, 19:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
2 saker har blivit bättre.

1. Julia bestämmer nu.

2. Koas hos pappa 7 av 14 dagar har försvunnit.

Christopher klarar nog vara en hyfsad pappa varannan helg men varannan vecka är total katastrof. Jag tror verkligen Christopher skärpet sej dessa 2 dagar även om han fortfarande nog inte är övre halvan av farsor.

Exakt!
Jag tror faktiskt att han är en bättre pappa han någonsin har varit nu.
Han är för omogen för att ha vårdnad och detta upplägg tror jag är det bästa för flickan under rådande omständigheter.
Citera
2025-06-23, 19:04
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Men det hade väl att göra med att Chrippa bestämde över Julia hur allt skulle vara och det var inte för flickans välmående utan för att styra Julia.
När Julia fick enskild vårdnad kan hon slappna av från terrorn Chrippa utsatta henne för. Det var rätt beslut eftersom Julia verkar tagit tag i sitt liv och flickan får ha en normal barndom.
Är det fel tycker du?
Jag tror absolut att barnet for illa när Chrippa och Julia agerade som de gjorde. Men det gällde båda hemmen, inte enbart hos chrippa.
Och jag är väldigt positiv om det stämmer att barnet går på förskola, delvis för hennes utveckling, men även för att det också är ett skyddsnät som kan upptäcka problem.
Det som folk påstod gjorde chrippa dålig för barnet i höstas hade inte någonting att göra med att han kontrollerade Julia.

Kan du förstå hur jag tycker det är konstigt när folk i höstas skrek "barnet måste räddas ifrån chrippa", för att nu inte tycka barnet behöver räddas längre. Jag ser ingen magisk skillnad där chrippa har blivit en ny människa.
Jag hoppas dock han är drogfri, inget barn ska vara oövervakat med en förälder med drogproblem.
Citera
2025-06-23, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Här erkände han dopningsbrott (igen):
https://ibb.co/RcPVy6T

Som han pratar om i polisförhören så framhäver han även här sina sjukligt låga nivåer av manligt könshormon. I ett annat, uppföljande inlägg på IG så visade han upp själva dokumentet där de specifika värdena gick att läsa.

Detta skedde alltså medan vårdnadstvisten pågick, i december 2024.

skönt när han beskriver testosteron som testosterone. värsta jänken som snackar. han dricker nog cowka cowla med.
Citera
2025-06-23, 19:11
Medlem
Citat:
Exakt!
Jag tror faktiskt att han är en bättre pappa han någonsin har varit nu.
Han är för omogen för att ha vårdnad och detta upplägg tror jag är det bästa för flickan under rådande omständigheter.

Det är väldigt stor skillnad att vara pappa 7 av 14 dagar mot 2 av 14. Det är viktigt att pappa och dotter har kontakt så hans 2 bästa dagar av 14 får väl funka.

Det var ju standard nästan att han skulle ha ungen 6 dagar men lämnade henne efter 4 till Julia.
Citera
2025-06-23, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
skönt när han beskriver testosteron som testosterone. värsta jänken som snackar. han dricker nog cowka cowla med.

Talets gåva. Förhudsundersökning. Spelar skenhelig.
Citera
2025-06-23, 19:13
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ja men använd försjutton inte kommatecken då som syftar på meningen innan.
Du behöver inte skrika för att DU inte behärskar det svenska skriftspråket så bra.
Men då menar du att du vet att Chrippa fortfarande är misstänkt och riskerar fängelse? Korrekt?
Snälla nån.
Läs hela inlägget och inte bara 1 mening. Den mening sitter ihop eftersom jag räknar upp 3 olika saker gällande chrippa. Hade jag satt punkt emellan hade det blivit felaktig svenska. Jag skriker inte, jag förtydligar eftersom du missförstod.
1 sak användaren tror (därför står det "tro" innan)
2 saker som är bevisad sanning

I höstas ansåg 400Ben att barnet behövde räddas ifrån chrippa.
400Ben tror chrippa fortfarande tar droger
Chrippa är fortfarande misstänkt för brott
Chrippa riskerar fortfarande fängelse

Om du tar dessa 3 punkter och jämför med i höstas. På vilket sätt har chrippa magiskt förändrats enligt dig?
Citera
2025-06-23, 19:15
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det är väldigt stor skillnad att vara pappa 7 av 14 dagar mot 2 av 14. Det är viktigt att pappa och dotter har kontakt så hans 2 bästa dagar av 14 får väl funka.

Det var ju standard nästan att han skulle ha ungen 6 dagar men lämnade henne efter 4 till Julia.
Fast det var ju tvärtom, chrippa fick ju tjata på Julia att julia skulle ta hem dottern när det var hennes veckor.
Det finns ju inspelat samtal som bevis för det.
Citera
2025-06-23, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Fast det var ju tvärtom, chrippa fick ju tjata på Julia att julia skulle ta hem dottern när det var hennes veckor.
Det finns ju inspelat samtal som bevis för det.

Nejdu.

Julia tyckte bara han skulle ta henne och lite ansvar då han så många gånger dumpade henne hos Julia mitt i hans veckor.

Men samma regler gäller inte? Christopher får göra vad han vill nämligen 😁

Att Julia dumpade ungen 2 gånger ursäktar inte hans 10 gånger tidigare.
Citera
2025-06-23, 19:32
Medlem
vi skulle kunna göra ett experiment med chrippas narcissism. vi skulle kunna lämna tråden allihopa, och sedan se vad han skulle kunna tänkas kunna göra för upptåg för att vi ska ta tillbaka tråden som aktiv igen. han skulle dö av att inte få någon uppmärksamhet.

vi kan låta dom 2-3 andra aktiva chrippisarna sitta här och skriva för sig själva. vilken panik vi skulle kunna skapa genom att göra precis ingenting.
Citera
2025-06-23, 19:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Snälla nån.
Läs hela inlägget och inte bara 1 mening. Den mening sitter ihop eftersom jag räknar upp 3 olika saker gällande chrippa. Hade jag satt punkt emellan hade det blivit felaktig svenska. Jag skriker inte, jag förtydligar eftersom du missförstod.
1 sak användaren tror (därför står det "tro" innan)
2 saker som är bevisad sanning

I höstas ansåg 400Ben att barnet behövde räddas ifrån chrippa.
400Ben tror chrippa fortfarande tar droger
Chrippa är fortfarande misstänkt för brott
Chrippa riskerar fortfarande fängelse

Om du tar dessa 3 punkter och jämför med i höstas. På vilket sätt har chrippa magiskt förändrats enligt dig?

Du behöver lite hjälp med grammatiken vilket är genomgående.
Men jag ska inte fastna på det.

Du är OERHÖRT tjatig om samma sak hela tiden. Jag svarar kort ett nej, han har inte magiskt förändrats.
Det som har förändrats är att han inte kan bestämma på samma sätt som innan.
Det som har förändrats är tiden.
Det som har förändrats är att Julia ses som trygg boendeförälder samt vårdnadshavare.
Det som har förändrats är att Chrippa inte kan använda flickan som en spelbricka om han inte tänker begå brott.
Det som har förändrats är att det kan vara möjligt att Chrippa inte kan föra över det sociala arvet på samma sätt som innan.
Det som har förändrats är att flickan numera får vara med barn i hennes ålder. Osv osv.
Citera
2025-06-23, 19:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag behöver inte att banal tar fram det.
Varför kan du inte svara på en enkel fråga?

Har domstolen beslutat att barnet inte får exponeras på sociala medier?
Det är en enkel ja eller nej fråga
, det borde t.o.m du kunna svara på

Egentligen spelar det ingen roll eftersom han inte får posta något om flickan utan att Julia godkänner det.
Citera
2025-06-23, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
vi skulle kunna göra ett experiment med chrippas narcissism. vi skulle kunna lämna tråden allihopa, och sedan se vad han skulle kunna tänkas kunna göra för upptåg för att vi ska ta tillbaka tråden som aktiv igen. han skulle dö av att inte få någon uppmärksamhet.

vi kan låta dom 2-3 andra aktiva chrippisarna sitta här och skriva för sig själva. vilken panik vi skulle kunna skapa genom att göra precis ingenting.

Utan denna tråd är han ingenting. Han söker verkligen uppmärksamhet ständigt på IG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in